`58 Buick

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mikcu, 19.2.2004.

  1. CENTURY 58

    CENTURY 58 1st gear

    Tarvitseeko joku vähän käytettyä tuulilasia ,sivuikkunoita century 2d hardtop -58.
    (LASIT VARATTU)
     
  2. Rodman

    Rodman Gearhead

    Laittelin mailia noista laseista.
     
  3. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

  4. mpj

    mpj 1st gear

    Moro

    Tässä moottorin osia tilaamassa specialiin 364.
    miettinyt että nostais puristkset 9,5 -> 10 onko nuissa männissä eroa?
    40 mallin verrattua nuihin 50-700 malliin mäntiin? vai onko kansilla saatu tuo ero? sitten viellä omissa kansissa ei ollut venttiilivarren kumeja, räjäytys kuvissa kumeja ei näy. mutta saatavilla on, oletteko laittaneet? vaikuttaako öljyn menekkiin? tai muuhun?
     
  5. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Kannet on samaa huttua,männistä tulee ero. Joissain vuosimalleissa on muistaakseni ollut ns.sateenvarjokumit venttiilivarressa,mutta varsinaisia ohjurikumeja ei ole käytetty.Eikä ehkä kantsi käyttääkkään,voi se vena leipoa ohjuriin kiinni. Mulla ei ole yhdessäkään naulapäässä ollut mitään kumeja,koska sen tuplajousituksen vuoksi ei tiivistesarjoissa mukana tulleet lärpättimet ole mahtunut sinne väliin.
    Ohjurit kondikseen oikeilla välyksillä, ja ne kumit voi unohtaa.

    Ja sit ne koiranpaskatiivisteet kampuran etu-ja takapäästä voi kanssa unohtaa. Osta sellainen tiivistesetti missä tulee kunnon stefa jakopäähän ja nykyaikainen kaksiosainen stefa perspäähän. Jos ei tule,niin ne voi myös ostaa irtokamana esim.ebaystä. Siitä jakopäästä lyödään ulkoa sisäänpäin tuurnalla tai muulla astalolla metalliholkki pois, ja tilalle koputellaan pyöreä steeffan.
     
  6. mpj

    mpj 1st gear

    Kiitos vastauksesta, on tullu miettiny viellä tuota kärentöntä sytytystä.
    Oletteto laittaneet ja minkä merkistä? MSD? hintavia ovat omasta mielestä.
     
  7. Naukkis

    Naukkis Gearhead

  8. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Se on tietysti,että mitä laskee arvoa sille,et sytkä pysyy paikallaan ja ettei tartte niitä kärjellisiä tai petronixin romuja ruuvailla vähän väliä.

    Mulla on ollut noita MSD:n jakajia,eikä ole kuin pelkkää hyvää sanottavaa.Punaisen kopan kun maalaa,tai vaihtaa mustaan,niin ei paljon putsarin ja muiden roinien takaa orkkiksesta erotu.
    Hyvä kipinä, ja vielä jos viittii vaikka sijoittaa MSD:n 6AL boxiin,niin räiskii kuin sädetikku.
    Sen ekan minkä ostin vuonna 2006,niin sillä ajoin vuoteen 2012 kohtalaisen paljon, ilman että kertaakaan piti jakajaa ronkkia missään tilanteessa. Se oli kiinni lokarittomassa ja ilman konepeltiä olevassa rodissa,joten vettä,kuraa,ja kaikkea skeidaa sai niskaansa.Jos räpelöitävää oli käynnin takia,niin se oli sitten bensapuolen vika.Tietysti kantta ja pyörijää piti joskus laittaa,mutta se nyt on luonnollista kulumaa.Täysin toimivana myin sen sittemmin Hilbornin ruiskusetin mukana pois.
    Aukoton ei tietysti oo mikään systeemi,mutta jos ne kärjelliset jakajat ois ihan timanttia,niin kai niitä käytettäisi kärjettömän ja suorasytkän tilalla vielä tänä päivänäkin autoissa.Tästä varmaan saa kärkimiehet kipinää,mut ei se mitään :wink: :lol:
     
  9. mpj

    mpj 1st gear

    Kiitos jälleen neuvoista. Toiskohan pukki tuon jakajan :lol: .
    pitänee raapustaa lista :rotfl:
     
  10. sbc327

    sbc327 Gearhead

    Täältä ääni tuolle Cranen setille. Kuusi kesää ajettu ilman minkäänlaista huollon tarvetta. Helppo asentaa kärkien tilalle ja vielä edullinen.
     
  11. mpj

    mpj 1st gear

    Moi

    Oletteko fulkanisoineet moottonrin tukia?? ite vai jossain, missä? niin ja jollain löytys ylimääräset niin ilmoittakaa.
     
  12. kj

    kj 2nd gear

    Rengasliike Keskipinta Turengissa teki aikoinaan mm.konetyynyjä mutta
    suuri tulipalo pilasi muotit...
    Mutta kannattanee silti kysyä onnistuuko vielä?
     
  13. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Mun Buickin moottorin ja vaihteiston kumityynyt kunnostettiin hämeenlinnassa/parolassa Rengas-Vekka/Pentep;n ammattitaidolla. Homma hoituu esim. rengaspinnoittamoissa, eikä tarvii mitään erityis osaamista/muotteja.

    :D :D :D
     
  14. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

  15. CENTURY 58

    CENTURY 58 1st gear

    Minulla olis moottorin kannatinkumit NOS orkkis paketissa. :rotfl:
     
  16. Impala58

    Impala58 Gearhead

    Mullakin olis tarvetta tollasille kumeille.
     
  17. Impala58

    Impala58 Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta kyselisin,oma autoni on Buick Super 2d ht.Onko kellään samanlaista?
     
  18. sbf

    sbf Gearhead

    Mistäs löytäisi kattovaloon polttimon?
    On yhdellä hehkulangalla mutta kahdella nastalla eli ei maadoitu kuorestaan.
     
  19. Naketti

    Naketti 3rd gear

    En ole löytänyt Suomen kaupoista käypäsiä. Nyt tuli oldbuickpartsista tilattua muutakin roinaa, niin samalla otin tämmösiä: https://www.dropbox.com/s/6snp22dp41lms ... 135327.jpg

    Mallimerkintä on 12V 15CP. Pohjassa on kaks napaa ja sivuilla olevat nastat on täysin samoissa kohdissa vastakkain. Kannan halkasija on sama, kun Suomen lampuissa.

    Helpostihan siihen toki vaihtas Suomen lapuille käypäsen kannan, niin ei tarviis lätäkön takaa niitä tilailla.
     
  20. starcraft

    starcraft Gearhead

    Noissa usa osia myyvissä liikkeissä on myös noita erikoisia polttimoita.
     

Kerro tästä muillekin!