-58 Letukat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ahis, 23.4.2005.

  1. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    No perkules, ei kellään kuvaa ole tuosta turun autosta. Vaikka sähköpostiin.

    porkkanasorvaus(ät)gmail.com
     
  2. pommari

    pommari Gearhead

    Minäpä voin huomenissa laittaa kuvia tulemaan.
     
  3. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Tämä delivery on toinen Suomeen uutena maahantuojan kautta tulleista. Eli kummatkin ovat Delray malleja. Joskus on ollut huhuja kolmannesta mutta siitä ei ole mitään näyttöä tai todisteita. USA:ssa nämä autot olivat myynnissä hyötyajoneuvopuolella, ei normaaleilla Chevrolet diilereillä ja siksi näitä malleja ei nähdä esitteissä yms. byers quideissa, eikä valmistusmääräätkään ole tiedossa.
    Tämä kuvan auto oli tullessaan musta, toinen, joka on omassa tallissani, oli väriltään honey beige eli kerman värinen (viimeiset 30 vuotta ulkoasu on ollut vaalean sininen/kerma). Tämä kuvan auto todennäköisesti rahtasi Bodomin järven surman uhreja koska musta 58 Chevrolet ruumisauto vilahtaa sen ajan lehtikuvissa.
    Tämä minun 58 Delivery myytiin ja rekisteröitiin vasta vuonna -59 Turun lähellä Paneliassa ja sen ensimmäinen omistaja oli Tehtailija Nuotio. Todennäköisesti se oli tilattu ambulanssi käyttöön, mutta jotain lienee sitten tapahtunut kun auto myytiin ylivuotisena yksityiskäyttöön.

    Kummassakin autossa näyttää olevan erittäin harvinaiset kuppipenkit jollaisia en ole koskaan mistään yli 30 vuoden aikana bongannut.

    Etupenkkien takaa alkaa ihan raaka sisustamaton kori. Minun autoni takaosan sisustus oli siis suomessa tehtyä harmaaksi maalattua kovalevyä ja takapenkkien runkona oli vaneeri simppelillä harmaalla vinyylillä. Muutenkin varustelu oli varsin karu, 6-kone, manuaali, tiheä perä, ei tehostajia, aurinkolippakin on vain kuskille. Lämmityslaite sentään oli joka oli lisävaruste.
     
  4. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    No nyt on parempaa tietoa. Tuo turun suunnalla ulkosalla maatuva delivery on juurikin tämä vaasan näyttelyssä kuvattu. :( Harmi . Olisi se vielä tehtävissä, jos joku saisi sen pelastettua... No jonniin aikaa ollaan tätä "vaasan" autoa Stoutin kanssa ihmeteltykkin, et missä se on piilossa.
     
  5. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Harmillista. Näissähän on alun alkaenkin varsin kehnot ruosteen vastustus ominaisuudet vaikkei näitä pohjamaalissa ulkona seisoittaisikaan. Juuri nuo takakaaret, etuloksujen luomet, helmat ja takaluukku oli pitsiä jo kymmenen vuoden käytön jälkeen, lattiat meni puhki muutama vuosi myöhemmin. No kun kyseessä on 58 Chevy niin mikään mätäjuttu ei ole nykyään ongelma.
     
  6. Kimi-oz

    Kimi-oz Gearhead

    4d tolppa videoituna Suomessa parin sekunnin ajan 50-luvulla: https://www.youtube.com/watch?v=cFg_2OAIChw

    Joskus kun ehtisi skannata, tarjolla olisi kuvia mustasta 4d ht Suomi-Bel-Airista 80-luvun alussa paksun pölykerroksen alla 09-alueella väestönsuojassa seisomassa. Auto muuttui noin 1983 musta-hopeaksi faijan toimesta, ja näkyi ainakin 90-luvun lopulla vielä Forssan Pick-Nickissä samassa kuosissa.
     
  7. apache59

    apache59 1st gear

    Hapa58; Yeomanin vanha omistaja Englannista oli nähnyt kuvan autosta vanhassa Late Great -chevy lehdessä, ja otti minuun yhteyttä kysyäkseen auton kuulumisia.
    Lähetti vielä kuviakin autosta Englannin ajoilta!
    Ukko on nyt mun fb-kaveri ja mulla sen mailiosoite.
    Laita yv:tä niin laitan sulle niitä kuvia ja yhteystiedotEnglantiin.

    Masa
     

Kerro tästä muillekin!