6.2 d öljynpaineiden käsinveivaus...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jülppü, 2.9.2013.

  1. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    ...Tapahtuu mistä, jos tapahtuu? 7 vuotta seissyt kikkare, aattelin hieman esipaineistaa tuota ennen kuin alan tosissaan yrittämään sitä tulille?
     
  2. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Saahan sitä öljypumppua pyöritettyä, kun ottaa moottorin takaa sen pyöritysrattaan rungon pois(kierrosnopeusanturi,alipainepumppu tai mitä sillä yläpäällä milloinkin käytetään) Ja siitä reijästä vaikka porakoneella pyörittää sitä kuusio akselia, jollain jatkolla. Mutta ei mitään järkeä. Pyörittelee mielummin startilla ja ottaa vaikka hehkut pois pelistä ja pumpusta johdon irti siksi aikaa. Vaikka aika tikissä saa olla jos tuollaisen seisonnan jälkeen käyntiin laakista tärähtäisi. Ei sitä nimittäin startilla mottia ihan hetkessä riko, vaikkei olis öljyä ollenkaan.
     
  3. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Niin. Siitä tikistä kun ei tiedä vielä. Kyllä se tartillaan sentään pyöri. Ilmaahan siellä on kun on joskus puun alle jätetty särkyneen siirtopumpun takia... Kuis herkästi tuosta valahtaa nostajat tyhjäksi? Sen verta kattelin notta öljyä on pohjassa eikä vettä kovasti seassa... Ja toisinpäin syylärissä.
     
  4. Aako

    Aako 1st gear

    Vaiha öljyt ja tarttaa hehkut irti ilmat pois ja eiku tulille...
     
  5. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    :D Niin monta ratkiriemukasta tarinaa on tältäkin voorumilta luettu aiheesta "kuuskakosen hehkujen poisto" että taidanpa nyt ainakin aluksi jättää sen tekemättä!! Kyllä se sitte herää jos on herätäkseen. :p
     
  6. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Jos motti irrallaan ja tuntuu aiheelliselta, niin nythän se hehkujen vaihto kannataa tehdä mielummin kun vasta autoon laiton jälkeen. Ja jos käännät motin ns. ylösalaisin saa isolla todennäköisyydellä mahdollisesti katkeavan hehkunpään suuttimenreijästä pois.
     
  7. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Tänään tartattu akullinen. Öljynpaineet nousi loppujenlopuks äkkiä,varmaan kolmannella pyörityksellä. Alkup. siirtopumppu paskana ja löpöletkut konehuoneessa sojottaa pisin helevettiä!

    Mitäs tulee mihinkin? Vedenpoisto viltteristä on vanissa vissiin toteutettu tuomalla letku ja venttiili termarin taa? Siirtopumpulta viltterille takaa katottuna oik. ylänurkka?

    Mitä vielä?

    ??
     
  8. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    sil viisiin ne männee... Askarruttaako joku vielä, vai saitko kaikki kiinni?
     
  9. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Joo kutakuinkin... Paluuletkujakin ilmeisesti pitäs olla?
     
  10. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    vaninhan voi tuollainen rotevampi sälli kaataa katolleen ja ravistella... :rotfl:

    onkohan tuossa se takaiskuventtiili kuula jota pitää aika ajoin puhdistella pumpulta lähtevässä linjassa niinku 5.7d?

    [​IMG]
     
  11. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Onhan roosamasterissa kuulia juu.
    Meno sekä paluulinjat menee vuan vähän erilailla ku 7.3 IDIssä... Niin ja tässä versiossa poikkeaa kyllä vielä enemmän!! Ex omistaja on viettäny varsinaista laatuaikaa tuolla konehuoneessa letkuineen ja nippusiteineen.
     
  12. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    No missään ei lukenu, että tämä kikkare on kiinni jossain autossa.

    Eikä se mikään takaiskuventtiili ole, Stanadynen pumpussa kylmäkäyntiennakon hoitaa solenoidi/lasikuulaventiili jolla lasketaan sisäinen siirtopaine alas ja säädetään näin ennakkoa.
     
  13. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    No juu vanin nokalla tuo lymyää. On vissiin startti hitusen väsyny, ei pyöri kovin iloisesti 120 ah akulla. Vaikka antais eskursioonista apuja... On tuo vaan epäkiitollinen kikotin tilan puolesta!!!! Sais ny koeajettua ja sitte ryskäisen sen irti.
     
  14. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Kysymys Käynnistyssumuista. Olen tuota ilmavaivavania nyt tarttaillu, ja tänään huomasin Sonaxin tarttisprayta imariin ruiskiessani että kun pruuttaan tuota "taianomaista" tatinaa niin kone lopettaa sen vähänkin sytytyksen!!

    Ilman spryytä startatessa se lupaa muutamalla pytyllä, mutta ei ihan lähe..

    Onko tuo spray ihan kuraa??
     
  15. sbf

    sbf Gearhead

    Kahdella crc tms ruosteenirroitinpurkilla sumutat yhtäaikaa ja starttaat niin varmasti lähtee.Eikä kolise.
     
  16. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Rostoffia!?? Heti huomenna vyrttiläistä torveen!!
     

Kerro tästä muillekin!