6,2 Vani ryntäilee ja ontuu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja NymiS, 18.11.2008.

  1. NymiS

    NymiS Gearhead

    Missähän mahtaa olla häikkää kun vani ryntäilee kylmänä.
    2-3sekunttia rupee meno maistumaan niin pirusti ja sitten taas ryytyy hetkeksi.

    Ongelma ilmaantuu kun kääntyy oikealle niin hetken päästä ryntää.
    Tyhjäkäynti on hieman ontuva välillä ja välillä käy siististi hetken aikaa.
    Lähtee käyntiin kylmänä ontuvasti (hehkut on uudet ja hehkuvat).
    TPS anturi on sökö, mutta eihän sen pitäisi käyntiin vaikuttaa.

    Onko ruiskupumppu valmis vai missä vika?
    Siirtopumppu?
    Naftalinjat?
    PA-Tankin imuputki?

    Niin ja mistä tulee suodattimelle nafta, yläoikealta vai takaa?

    Suodattimet on kaikki vaihdettu uusiin, ei apua.
     
  2. speedy

    speedy Double Gearhead

    Siirtopumppu yleisin oireiden aiheuttaja.
     
  3. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    kovasti vaikuttaa siltä, että vetää ilmaa polttoaineen sekaan.
    Onko tankki kuinka vajaa kun oireet alkaa, vai tekeekö täydellä tankilla samaa.
    Omassa (STW) alkaa vetään kovemmissa käännöksissä ilmaa kun mittari alkaa näyttää alle 1/4.
     
  4. NymiS

    NymiS Gearhead

    Tekee samaa täydellä tankillakin
     
  5. Panze

    Panze 3rd gear

    Yksi yleinen syy on suodattimen lämmitys pötikän O-Rengas.. En kyllä keksi miksi oikealle kurvailu vaikuttaisi tähän vikaan.
     
  6. rasse

    rasse 1st gear

    Hämmästynyt :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
    Mistäs kuvittelet saatavan tiedon onko lämä ylhäällä vai lattiassa ?????
    Jos TPS on sökö (en tiedä millälailla) niin täysin mahdollista että kekat välillä nousee ja laskee....
    Käyppä lukasemassa tuolta kun ei jaksa alkaa näpytteleen tekstiä....
    http://www.teoriakoe.net/mainosjakonen/ ... =11&t=4156
     
  7. NymiS

    NymiS Gearhead

    Kyse on kuitenkin mekaanisesti vaijerilla välitetty kaasupoljin ja MEKAANINEN DIESEL ruiskutuspumppu, olen ainakin ymmärtänyt että
    dieselissä tämä vaikuttaa vain vaihteiston toimintaan.
    Korjatkaa jos olen väärässä.
     
  8. DS 333

    DS 333 1st gear

    l

    Katso nyt vielä polttoainelinjat tankilta asti. Oireet oli samanlaiset. Meillä oli syöpynyt puhki ja veti ilmaa sieltä. Pari metrin pätkää uutta niin taas pelas.
     
  9. hanekki

    hanekki 3rd gear

    joo kannattaa todellakin tarkastaa linja.ja eritoten erittäin tarkasti tankista läpivienti,mulla oli joskus siitä kulunu puhki,ei huomannu muuten kuin paineilman kanssa kun anturi oli pöydällä.
     
  10. NymiS

    NymiS Gearhead

    Pääseekös sinne tankin putkiin jostain käsiks pudottamatta tankkia alas?
     
  11. hanekki

    hanekki 3rd gear

    jos leikkaat kontin pohjaan reiän.ei muuten.
     
  12. NymiS

    NymiS Gearhead

    Selvä, pitääpi pyytää korjaamolta tarjous... ei huvita hiekkapihalla ruveta vääntämään
     
  13. rasse

    rasse 1st gear

    Paljolti kiinni mikä vuosimalli ja tällöin myös se että onko ECM
    Yleensä 88/89>>> on ECM ja tuolloin myös TPS:llä jotain vaikutusta....
    Ihmetyttää jos siinä on TPS ja viallinen eikä mitään vaikutusta mihinkään ?
    Miksi siinä silloin yleensä on TPS ???
     
  14. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Hetkinen, eikös kaikki kuuskakkoset ole mekaanisella pumpulla?
    Eli ei siellä pitäisi olla ECM:ää, läppää kuin tepsiäkään.
     
  15. hanekki

    hanekki 3rd gear

    tps=throtle position sensor,ei kyllä minunkaan mielestä vaikuta mihinkään muuhun kuin laatikon toimintaan.
     
  16. NymiS

    NymiS Gearhead

    Kyllä vaan dieselissäkin on TPS :D

    Eikä ole kovin kallis +200€ siitä että turbiinilukko toimis :)
    Siellä se on kaasuvivustossa.
     
  17. NymiS

    NymiS Gearhead

    No niin nyt olisi tankkilaite vaihdettu uuteen ja Meno & Paluu putket uudet.
    Ryntäily ja ontuminen loistaa poissa olollaan.

    Vika oli tankkilaitteessa, imuputki hapero laipan juuresta.
     
  18. Panze

    Panze 3rd gear

    Hyvä että tuli kuntoon:)
     
  19. hanekki

    hanekki 3rd gear


    liekö yleinenkin vika koska mulla oli juuri samasta kohti ja oli hauska ehtiä..
     
  20. Van01

    Van01 1st gear

    Sen TPSsän saa muuten avattua ja putsattua. Sehän on itseasiassa vaan eräänlainen potentiometri joka ilmoittaa sinne ohjausboxihässäkälle pedaalin asentoa turbaanin lukkoa varten. Ainakin omani heräsi taas toimintaan kun kontaktipinnoista putsasi hapettumat ja ylimääräiset paskat pois. Tosin
    jos kontaktit ovat ihan loppuun kuluneet, niin sitten menee kyllä uuteen puuhun..

    Ja mitä ryntäilyyn tulee, niin ainakin itselläni (ryntäili varsinkin startin jälkeen ja kun kääntyi oikealle) sen aiheutti pieni vuoto diesel-linjassa. Reikä oli niin pieni, ettei siitä varsinaisesti valunut polttoainetta ulos eikä sitä silmällä löytynyt, vasta kun pantiin sähköpumppu syöttämään letkuun reipasta ylipainetta niin vuotokohta löytyi.
     

Kerro tästä muillekin!