6.2 vani

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja okkim78, 30.8.2017.

  1. okkim78

    okkim78 2nd gear

    Moi!Koitin hakua mutten oikein löytäny mitään niin kysäsempä täältä..Eli,tuli vani ostettua ja nyt olis tarkotus v.loppuna vähän huoltaa sitä.Eli kaikki öljyt ja suodattimet ois tarkotus vaihella.Ainut mikä askarruttaa niin on tuo polttoainesuodattimen vaihto..Joskus muistelen kuulleen esson paarissa jutustelua tuosta ja kuulemma vittumainen homma..Vissiin hankalassa paikassa ja jotain ilmaus juttujakin pitäs tehä:eek:Liekkö tuossa mitään totuuden siementäo_OMoottorin kopan irrottelu on jo rutiinia edellisen vanin toimesta eli se ei kummonen juttu:)(5.7lpensa)Sitten pikkusen askarruttaa pieni tsätskätys mikä tuntus kuuluvan jostain apparin penkin takaa.Mitä enemmän kierroksia sitä enemmän säksättää,kun heittää kaasun pois ääni häviää..Tää joskus pensasta tehty.Ambulanssista kone otettu.Ohitus tilanteissa helposti kelas 120km/h.Ei pöllömmin noin isolle ja painavalle mörölle(2580kg)Vissiin tankki on pensasta kun 110l hujahti löpöä tankkiin,muistelin että diiselissä ois ollu 80l tankki..Mutta hei,kommeintikaa viisaammat:)Tää on eka tiisseli peli mulla niin vinkkejä otetaan vastaan.niin ja autos ei oo moottorin lämmitintä(lämpimässä hallissa pidetty) niin oisko lohkoläppäri paras vai letku?:rolleyes:
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Jos se on se alkuperäinen, kulmikas peltipurkki koneen takaosan päällä, niin klinkku auki, veto itseenpäin ja se on kädessä. Uuteen sormenpäällä tilkka moottoriöljyä kumitiivisteisiin, solahtaa paremmin,suodatinjalan päällä iso ruuvi, jonka juuressa putkenpätkä, tästä pätkästä lentää naftaa, kun ruuvi on auki, ja kone käy, eli ruuvi auki, kone tulille, kierroksia, ja kun ilman tulo putkesta lopppuu, ruuvi kiinni. Sutttaista hommaa, voi vaikka laittaa letkunpätkän, itse olen käyttänyt vain riepua ;)
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mä noista tiisseli vaniista mitään tiärä (on vaan bensa koneellista). Ei oo kaverit valitelleet ilmaus ongelmista mutta sen oon kuullu että se ilmausruuvi on useammalla vuotanu. Lämmitys moiseen öljypolttimeen on varmaan suotavaa.
     
  4. okkim78

    okkim78 2nd gear

    No niin..heti alko tietoa tulla!Eihän tuo pahalta kuullosta ollenkaan..saa sitte nähä;)meneekö ilmaamiseen kuin kauan yleensä..sekunteja,minuutteja..ei toinna kai hirveesti kierrättää konetta.Minkähän kokoinen se putki ois,tietäs töistä ottaa lainaan oikean kokoista letkua "lainaan";):D
     
  5. hantta

    hantta Double Gearhead

    On aikaa, kun viimeksi tein, olisko viitisen milliä, kannattaa tehdä lämpimällä koneella, jolloin voi hetimiten antaa reippaasti kierroksia ;) Session jälkeen kone luultasasti sammuu, uusi starttaus ruuvi auki, mutta kohta jo toimii :)
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se ilmaus kannattais ehkä tehdä silleen että sammuttimen johto pois ja starttaa niin kauan että ilmat on vex. Sitten käymään ilman kierrätyksiä, tolleen teen aina ite kun akka on ajanu tankin kuivaks suodatinta myöden.
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuota en ehtinyt kokeilla sen parinkymmenen vuoden aikana, kun noita huolsin ;)
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sul ei sitten akka ole ajanu jatkuvasti tankkia kuivaksi:rotfl:.
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei, tein vain huoltoja asiakkaiden autoihin, enkä tiennyt, että kysyjän akka on ajanut tankin tyhjäksi :(
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja sitäpaitsi akkani on jenkkiautoilijattarien taivaassa :(
     
  11. okkim78

    okkim78 2nd gear

    Osanottoni hantalle..:odcry: noo,hän ajelee nytten kultaisilla jenkeillä siellä jossain..
     
    hantta tykkää tästä.
  12. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Mudracerin tyyliin sen ohjekirja neuvoo tehtäväksi... Ja varoittaa vielä polttamasta starttia. Oliko max 20sec tarttausta ja pari minuuttia jäähdyttelyä ja uuvestaan. Akkujen syytä olla tikissään.

    Omastani puuttuu se putsarin ilmausruuvi ja hankalahko oli ilmautumaan... Lähti se lopulta kumminkin käymään ilman että startti paloi.
     
  13. okkim78

    okkim78 2nd gear

    Mulla ei vissiin oo kun yx akku..siinä konehuoneessa missä oli pensavanissakin..siitä ainaskin startille lähti plussa johto..tuntus vaan helpommalta että kaasuttelis tovin menemään,ei tarviis johtoja irrotella.Varsinkaan kun en tiedä mikä piuha pitäs nyppästä irti ja mistä:odroll::odoops:
     
  14. okkim78

    okkim78 2nd gear

    Mut nyt unille..hemmetin yövuorot:odrealmad::mad:
     
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kyllä tuo Muudracerin konsti on ihan oikein, sen verran oli valkkua päässä, ettei ajatus tahtonut kulkea ;)
     
  16. okkim78

    okkim78 2nd gear

    ok....pittää tuumailla kuin teen:odroll: löyty toinen akkukin.siellähän se kuskin puolen pohjassa on kiinni :lol:ei tullu mieleenkään että sinne akkun vois sijoittaa..sisälle turvaan oisin insinöörinä piirtäny tuon kyllä..ei näy olevan noppeella vilkasulla perässä mitään tyhjennys roppua..tai tarkistus semmosta..koko levykö kylmästi irti..mistäs sinne uutta pistät..huohotin letkusta..:odroll:nyt kaupoille toviksi..
     
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kyllä siellä roppu on, paskan seassa, apparin puolella. Vanhan poisottoon on syytä avata se pelti ;)
     
    Ana67 tykkää tästä.
  18. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Pohjassa juu on alunperin se toinen akku. Moni on sen ja konehuoneen akun heivannu mäkeen ja laittanut sisälle yhden ison akun.

    Perässä ei ole tyhjennysroppua kuten ei yleensäkkään ameriikan ihmeissä, täyttö-/tarkastusroppu on hantin puolella itse perässä.

    Pinkki on se johto pumpun päällä joka nyppästään ilmauksen ajaksi irti.
     
  19. okkim78

    okkim78 2nd gear

    kiitti taas kerran teille!:):)lähen tästä mooottori öljyjä vaihtaa nyt alkuun..loput jääpi vissiin v.loppuun,saapi ajan kanssa sitte ihmetellä mitä tulikaan tehtyä:lol:meillä ois muuten töissä kuumavesi painepesuri..pitäsköhän ens yönä sillä koittaa perää pestä hiekka mömmöstä puhtaax..sillä luulis lähtevän kun jeesus öljyset muotitkin puhistuu tuolla aparaatilla:odcool:
     
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kyllä se propun ympäristö kannattaa puhdistaa, muuten osa hiekasta on perän sisässä, ja joissain versioissa on peltikannen ja perän välissä tiiviste, joissain pelkkä silikooni. P.s Katso samalla kardaanin takanivel, on kulutustavaraa ;)
     

Kerro tästä muillekin!