6.5 d turbo cevy sammahtelee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja douglas, 15.2.2003.

  1. douglas

    douglas 1st gear

    onko kenelläkään cevyssä vikaa ,että kone sammuu kesken ajon mitään varoittamatta ja kun pysähtyy ja starttaa niin heti lähtee käyntiin .tekee joskus useammankerran päivässä ,saattaa pelata päiviä ilman häiriötä. missä vika???????????
     
  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    virtalukko-sammutussolenoidi. Noiden väliltä kannattaa etsiä sähkövikaa.
     
  3. DslCat

    DslCat Gearhead

    Tuttu-juttu!

    3 kk sitten kävi vastaavanlailla rekan rinnalla onnex motarilla... n. 20 kertaa starttaillen yritettiin nilkuttaa kotia - ei onnistunut. Matkaa olisi ollut edessä 450 km (ja saman verran takas). Ei auttanut kuin Burbu lavalle...

    Kotosalla sitten SES-tuikun morsetusta tulkkaamaan..löytyi vain DTC 12 kuten pitääkin eli ei mitään. Kävi kylmänä ok, mutta kun hiukan lämpes (n. 10 min), kualema koitti. Sitten vaan soittelemaan neuvoja.

    Veikkaan, että olet samassa liemessä (kun kerrot vielä vm:n) mä... Niin, se mikä meni oli FSD/PMD-yksikkö ruiskupumpun kyljessä, eli se musta-boxi pumpun kuskin puolella (sen "turbo" muoviheebelin ja imusarjan alla, näkyy vähän nurkkaa).

    Toivottavasti se on vain tuo, sillä tuokin maksaa "vain" 430-560 € + työt ja tiivisteet (eli abou 900 €). Jos tuota Stanadynen pumppua ei ole koskaan vaihdettu, voi lopputulos olla vähän isompi loppulasku...

    Tsekkaa noita korjaamoita tuosta aiemmasta aiheesta; http://www.usacarclub.net/keskustelu/vi ... forum=8&10

    Kyllä itsekin tehdä osan eli irrottaa imusarja, ja kallistaen pumppua saa tuon PMD:n pois ja uuden tilalle, mutta pumpun ajoitus onkin ilman skanneria hankalampi juttu. Vanhaan merkkiin voi tietty laittaa, mutta lopputulos voi olla aikalailla ketullaan...
     
  4. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Joo, enpä tullut minäkään muistaneeksi että turboissa on sähköisesti ohjattu pumppu.
     
  5. kane

    kane 1st gear

  6. DslCat

    DslCat Gearhead

    Eli tuo 11v/120tml takuu, jos on "reaalisoitu", niin tod. näk. itse pumppua ei tarvii vaihtaa. Silloin pumpun "millisekunnit" on vielä rajoissa, sekä uudemmat PMD:t yhteensopivia siihen...

    Tältä tuo PMD näyttää, ja on syönyt;
    (klikkaa kuvasta suuremmaks)
    [​IMG]
    Ovat valaneet jotain 2-komp velliä aktiivisten ihmiten kiusaks..
    Ja toiselta puolelta;
    [​IMG]
    Ja kuulemma nuo "muutama €:n" tehotrankut pettää...

    _________________
    '94 K2500 6.5TD Suburban

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: DslCat 2003-02-16 20:32 ]</font>
     
  7. douglas

    douglas 1st gear

    Kertoisitko tuosta takuusta tarkemmin ? Autoni on vm 1997 ja ajettu 140 000 km. Meinaatko että sillä on vielä takuuta?
     
  8. DslCat

    DslCat Gearhead

    Tuon ruiskupumpun osalta kyllä....
    alle 11v vanha ja alle 193.000 km ajettu.

    Jos autosi on virallisen maahantuojan tuoma, yhteys siihen. Jos se on käytettynä tuotu, Stanadynen valtuutetun dieselkorjaamon juttusille. Tietty vikakohdehan pitää vielä varmistaa.
     

Kerro tästä muillekin!