-63 isolohko Dodgen tai Plymouthin rekkareita??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja TeeTee, 27.4.2005.

  1. TeeTee

    TeeTee Gearhead

    Pitäisi löytää sopiva vertailuauto mm. massojen ja henkilöluvun suhteen muutoskatsastusta ajatellen. Omassa kuuskolmosessa on tällä hetkellä rekisteriin merkitty 360 kone, kokonaispaino 2070kg ja kuljettajan lisäksi vain 3 henkilöä (soffapenkistäkin huolimatta, muutoskatsastuksessa aikanaan vähennetty)!! Tuohon kun pistän kiinni 440:n, niin joudunko jo ajamaan yksin :eek:

    Muistan kymmenkunta vuotta sitten nähneeni KePössä myynnissä kaksivärisen 440 koneisen -63 Dodgen. Ei vaan tullut kyseltyä sen paremmin tuolloin omistajalta, harmi... Leikkasin ilmon talteenkin, mutta sehän on hukkunut jo aikoja sitten...

    Elikkäs jos sopivien isolohkoautojen rekisterinumeroita tiedätte, niin pistäkää vaikka yksityisviestiä, jollette julkisesti halua mainostaa... Tai no riittäisihän mulle aluksi nuo em. vertailuarvotkin, mutta saman tien voisin katsoa kaikki tekniset tiedot rekkarin perusteella.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    ja mikähän dodge tai plymouth??
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Katso vaikka täältä myydään amerikkalaiset. 426 Max Wedge..
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    ohan nuita saanu vaik millasilla koneilla 63,juurikin myös 426cid,olikohan jotain 425 kaakkia...no onpahan ollu omituista jos on pudotettu paikkoja 360 koneella...
     
  5. TeeTee

    TeeTee Gearhead

    :oops: Uups, kävi vanhanaikaisesti. Kyseessä siis B-body: Dodge 330, 440 tai Polara. Plymouthilta Fury tai Belvedere.

    Tiedän toki, että näitä on tehtaalta saanut 426 Wedgellä ja onhan noita isoja myllyjä myös Suomen kärryissä (myös Overdriven myyntipalstalla ;) ). Mut että miltä ne näyttää insinjöörin päätteellä, se mua kiinnostaa.

    Eipä toi mun koneeni sovitus tehojen puolesta tee tiukkaakaan, veikkaisin. Tallissa odottaa meinaan -78 440 saastekone...mitä siitä lähteekään, 180 kaakkia??? :rotfl: Mut jos yksikin 426-440 B-body on täällä kuudelle hengelle rekisteröity, niin tahtoo kans!!!!! 8)
     
  6. hla

    hla Gearhead

    Toi ´63 Max Wedge on esitelty Kasissakin, kilvet varmaan löytyy sieltä. Kyl se näytti ainakin 5 paikkaselta, jos nyt muisti ei pahasti petä. Aika ihmeelliseltä vaikuttaa toi paikkaluvun vähennys.... :eek:
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kattelin piiiiitkään tota 2X4 426 Max Wedgeä Tampereen näyttelyn parkkiksella. Nappiautomaati se oli ja tais olla sohvalla, eli rek kuudelle?
    Naurettevia noi säännöt kun ei niissä mennä mallisarjan mukaan kantavuudessa ylös päin.. Tiedän Impala paku farmarin mikä on rek kahdelle (kusekaa hunajaa corvette kuskit!) eikä 3+3 niiku vastaavat capricet, ja tiedän V8 euro Granadan mikä vain yks paikkainen. KYLLÄ!
    Thanks EU ja kohta täällä ei enää rakenneta miid, saati ajeta vanhoilla mitkä joskus hyväksytty...
     
  8. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    Rakentamisesta tulee virallisesti rikollista :lol: :mad: sitten pitää ajaa pelko perseessä :soosoo: :argue: :mad:
     
  9. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Riittäisköhän TeeTee jos ihan keskustelisit paikallisen katsurin kanssa? Voisi käydä niinkin hyvä tuuri että löytyisi inssi joka ymmärtäisi ettei tossa paikkaluvun vähentymisessä ole mitään järkeä.
     
  10. vm-72

    vm-72 Gearhead

    onkelma taitaa olla lähinnä siinä että inkinööri ei voi muuttaa auton kokonaispainoa joka on otteessa.eli jos omapaino nousee niin silloin kantavuus putoo..tossa hommasssa auttaa auton keventäminen muutoskatsastukseen mennessä eli varapyörät ,bensat ja kaikki muu "turha"leimalle pois, tuo sitten istuma paikkoja lisää!sitä en sitten tiedä onnistuuko lisä paikkojen muutoskatsastus jälkeen päin,jos on jo rek. otteessa.
     
  11. TeeTee

    TeeTee Gearhead

    Pitäis ensin saada omille vaatimuksille vähän perusteita. Elikkä just parin muun vermeen rekisteritunnus, joihon sitten voi viitata tyyliin: "katos ny noista mallia". Ainahan on mahdollista, että joku toinen tunari on tehnyt kirjoitusvirheen otteeseen aikaisemmilla muutoskerroilla.

    Tossa paikkaluvussa on sellainenkin mahdollisuus, että jälkiasennettujen turvavöiden katsastuksen yhteydessä insigjööri on kaikessa viisaudessaan todennut, että paikkoja on sitten yhtä monta kuin vöitäkin... :mad:

    Ei silti, siinä vaiheessa kun mä tuon viritelmäni saan trimmattua konttorille, niin varmaan on jo ne "vertailuautotkin" vaihtaneet kertaalleen rekisteritunnuksia... Hohhoijjaa... :(
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mulla lukee valdemarin otteessa edelleen, että kuljettajan vieressä 2, vaikka erillsipenkit on olleet jo pitkälti toistakymmentä vuotta ja papereissa seisoo moottorin tilavuutena 7.21.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Asiahan ei mitenkään tähän liity muta tutuilla oli tai on edelleenkin Chevy jossa oli paikkoja merkitty 4:lle kuljettaja mukaan lukien.
    Olivat vain ilmottaneet katsastuksen yhteydessä että tarttis saada 6 paikkaiseksi kun alkujaankin pitäs olla (ja kaikki muutkin on =) niin inssi setä oli sit merkannu 6:lle.

    Eli voi se ihan noinkin käydä joten kantsii kokeilla.
     
  14. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    ja etelline olin siis minä
     
  15. hla

    hla Gearhead

    Katso näiltä FMA:n sivuilta picknick-kuvat v. 2002. Niissä ainakin näkyy yhden tummanharmaan ´63 Sport Furyn kilvet....
     
  16. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    Joo ton kaunokaisen rekkarin lähetinkin just yv:llä... :wink:
     

Kerro tästä muillekin!