'64 Cadillac Hydra-Matic

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja J.J. Laakso, 3.8.2003.

  1. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    Cadillaciin ('64 Sedan DeVille) tuli startti vikaa, jota luultiin aluksi bendix-laitteen oireiluksi. No nyt ei käynnistynyt sitten enää ollenkaan ja starttia irroitettaessa huomattiin turbiinin kehältä puuttuvan hampaita :sad:

    Tietääkö joku mikä laatikko ko. autossa on (Turbo Hydra-Matic vai ihan Hydra-Matic) tai millä ne kaksi erottaa? Entä onko hampaat yhtä palaa turbiinin kanssa vai erikseen pulttaamalla siinä kiinni?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos kone on 429 niin pitäisi olla "tavallinen" TH-400 loota.
     
  3. olds 350

    olds 350 1st gear

    Vetolevy on kolmella pultilla kiinni turbiinissa, eli se on vaihdettavissa.
     
  4. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    Kiitoksia! '64 kun oli kuulemma 3-pykäläisen laatikon osalta jonkinlainen välivuosi, mistä eri vuosien laatikoista vetolevy ko. lootaan sopisi? '64 mallia kun ei kuulemma kirjoista ja luetteloista löydy...
     
  5. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    No niin taas on yks kesä ajeltu pa**alla hammaskehällä ja vaikka auto ei oma olekaan niin v**uttaa tuollainen. Nyt on jo lieviä toiveita, että asialle joku tekisi ensi talvena jotain. Ongelmana vaan on, että ei tunnu mistään löytyvän tuota osaa. :soosoo: :mad:

    Laatikosta lisää sen verran, että '64 Käkkylöissä on kuulemma vanhaa laatikkoa ja sitten tätä sille vuodelle tullutta uutta joka siis tästäkin autosta löytyy. Kaikki luettelot, netti ym. jutut mistä on tullut ko. osaa etsittyä ei tunne koko 64 vuotta vaan alkavat 65 vuodesta (siis vauhtipyörän/hammaskehän osalta).

    Jos tuollaista ei jatkossakaan mistään löydy, olisiko mahdollista teettää/koneistuttaa uusi hammaskehä jossain firmassa vanhaa mallina käyttäen?! Missä ja mitähän se maksaisi?

    Niin ja ehdotuksia otetaan vastaan mistä kannattaisi vielä kysellä...
     
  6. etna

    etna 1st gear

    Ei kai siinä muu auta ku vetolevy hanskaa ja kauppoja kiertään näytille että olisko samanlaista :( vaikkakin eri vehkeestä
     
  7. KPS

    KPS 3rd gear

Kerro tästä muillekin!