-64 Cadillacin käsijarrun vapautus ei toimi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja juko7, 16.8.2009.

  1. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Ko. autossa on alipainetoiminen käsijarrun vapautus, joka ei toimi. Vaikuttaa siltä että kojelaudan puolelle ei tule alipainetta. Imusarjasta tulee letku tulipellissä olevaan muoviseen kikaleeseen josta kaiketi edelleen sisäpuolelle, onko se jokin venttiili vai pelkkä läpivienti?

    Ja systeemiin kuuluu myös jokin kolmihaarainen pieni venttiili kojelaudan alla (noin 2 cm lieriö jossa kolme letkuliitäntää), miten se kuuluu kytkeä ja mikä sen tehtävä on? Löytyiskö alipainekaaviota tältä osin jostain, korjaamokirja jää vähän vaillinaiseksi tästä asiasta.. :eek: :eek:
     
  2. kippis

    kippis Gearhead

    ei toimi sitten jos ei imua ole. ei varmaan kuulu sitten mitään ylimääräisiä suhinoita mittariston alta ? (meinaan jos letku vuotaisi)

    tossa yksi kuva , mikä selventää asiaa.
    http://i16.photobucket.com/albums/b49/M ... -brake.jpg

    periaatteessa kun otat tuon yhden letkun irti ja imet siitä niin se pitäisi vapauttaa jarru, tai pyrkiä vapauttamaan.
     
  3. kippis

    kippis Gearhead

    tässä vielä lainattua tekstiä cadillacclub.fi sivuilta.
    (itsellä oli aikoinaan -61 semmonen ongelma että käsijarru ei jäänyt päälle, mutta se oli ihan mekaaninen vika itse poljinasetelmassa.)

    Seisontajarrun polkimen juuren takana on alipainekello, joka nykäisee jarrun päältä, mikäli vaihde on päällä. Juuressa on myös vipu, millä saa jarrun päältä käsin painamalla sitä.
    Rattiputken juuressa on monitoimiyksikkö, missä on tuo yllä mainitun alipainetoimisen vapauttajan kytkin. Lisäksi siellä on peruutusvalojen, käynnistyksen eston ja töötin kytkimet, eli parin alipaineletkun (toinen konehuoneeseen ja toinen sinne alipainekelloon) lisäksi sinne menee muistaakseni nelisen sähköpiuhaa.
    Monitoimiyksikön ruuvia löysäämällä saat säädettyä pienellä passauksella sivusuunnassa peruutusvalojen, vapauttimen ja eston kohdalleen. Vilkaise varmuuden vuoksi pintojen puhtaus, jotta sähkö menee läpi.
     

Kerro tästä muillekin!