'64 Corveten virranjakajan peruskorjaus ja blueprinttaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja tapio, 27.7.2008.

  1. tapio

    tapio Gearhead

    Pussihousukysymys:

    Löytyykö suomenniemeltä henkilöä, joka kykenee peruskorjaamaan ja blueprinttaamaan '64 Corveten alkuperäisen kärkijakajan annettuihin spekseihin? Jakaja tulee 327-koneeseen, jota tullaan kierrättämään suhteellisen korkealle. Henkilöllä tulee olla kokemusta vanhojen jakajien korjaamisesta ja mielellään käytössä jokin sopiva testilaite, esim. Sun.

    Asiallisista vinkeistä etukäteen kiittäen.
     
  2. tapio

    tapio Gearhead

    Anybody?
     
  3. chevyukko

    chevyukko 1st gear

    tyhmä kysymys.. mutta miksi? eikö olis helpompi laittaa joku uusi kärjetön?? joku oli kyl tossa mielessä.. ei nyt muistu.....
     
  4. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Lue alkuperäisen kysyjän viestin ensimmäinen sana niin tiedät että miksi.
     
  5. chevyukko

    chevyukko 1st gear

    ai joo! :oops: mut eihän sitä sit kierrätetä missään liikennevaloissa?? :eek:
     
  6. tapio

    tapio Gearhead

    Joku kärjetön olisi varmaan ihan kova juttu, joo. Sen verran hölmö olen, että haluan alkuperäisen SHP-kärkijakajan museopulkkaan.

    Tarvitsen läpikäynnin jakajan rungolle, akselille, liikkuville osille jne, jotta ennakkokäyrän saa varmasti oikein. Jos nämä perusasiat eivät ole kunnossa, niin eipä kärjettömällä konversiosatsillakaan mitään tee.
     
  7. SK

    SK Gearhead

    Lisätään kysyntää, josko se houkuttaisi tekijän esiin: myös 53:n Cadillacin jakaja olisi läpikäyntiä vailla. Täytyyhän virranjakajan läpikäynnin ja blueprintauksen onnistua Suomessakin?
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Noita jakajia "entisöineenä" en pidä hommaa kovin pahana jos nyt muutoinkin selviää auton käpistelyyn liittyvistä tehtävistä. Mikäli siis ymmärsin mistä on kyse eli akselilta välykset pois ja keskipakosäädin kuntoon? Uusiakin osia niihin saa ainakin chevyyn, esim. alipainesäätimen, akselin laakeriholkit ym. Jos akseli on kulunut niin sille voi valmistaa sopivat alikokolaakerit jos se siis on muutoin käyttökelpoinen(useimmiten on). Keskipako-/alipainesäätimen arvot löytynevät korjauskirjoista jotka sitten voi hienosäätää kohdalleen(mikäli edes tarvetta) kun kapine autossa kiinni. Jopa keskipakosäätimen jousien torrimäärät(WTF)löytyvät korjaus opuksista.
    Kuluneet tapit voi uusia ja soikeentuneet reiät vivustoista voi hitsata umpeen ja porata uusiksi.
    "Viritysjousisarjoja" on saatavissa esim. Chevyn HEI-jakajaan ja niitä voi käytellä muihinkin jakajiin säädön tarpeen ilmaantuessa.
    Siinä ne toimenpiteet pääpirteittäin jolla jakajat heivaa taas pitkään oikea-aikaista kipunaa eikä mene bitti vinoon :wink:
     

Kerro tästä muillekin!