-65 chevyn kuutonen kasiks

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja make_110, 29.5.2006.

  1. make_110

    make_110 3rd gear

    Käypikö automaatti laatikko suoraan -65 chevyyn jossa on ollu kutonen ja manuaali, jos vaihtaa kasin ja automaatin tilalle. Ku koneen korvakoille näkys olevan jo valmiit reiät kasia varten? Joutuuko laatikon tuenta palkin vaihtamaan vai mitä??? :eek:







    Jos joltain löytys kori grilli lainaan kuopio-joensuu akselilta, ku ei taas semmosta huvittas ruveta rakentamaan...
     
  2. impala67

    impala67 Gearhead

    sehän on lähtenyt kiivaasti rakentumaan(!), toivottavasti saat pian kasaan.

    sama palkki pitäisi olla laatikolla, kasi lyhyempänä moottorina sijaitsee jonkun verran taaempana kuin piiitkä kutonen. alunperin syylarin takana on tuulitunneli avittamassa koneen jäähdytystä ja tyhjää aukkoa peittämässä.

    koneen korvakkeet on kiven alla, näppärä tekee moiset itse mutta siitä ei kannattane leimalla huudella.
     
  3. janne28

    janne28 1st gear

    3 vuotta sitten tein saman operaation omaan belairiin.Kaminon koneenkorvilla joutui poraileen pari reikää lisää palkkiin(mutta kone tuli myös alemmaksi kuin alkuperäisillä).TH 350 (lyhyellä hännällä?) sopi suoraan alkuperäiseen vaihteistopalkkiin ja alkuperäinen kardaani oli oikean mittainen.Kun vaihdoin TH700 lootaan niin palkkia piti muokata aika raakasti ja kardaania lyhentää.Oliko tuossa manuaalissa ylivaihde,jos oli niin perävälitys on todennäköisesti 3.73.Vaatii hermoja ajaa tuolla välityksellä 350 laatikolla maantiellä(kiertää aika reippaasti).Mikäli olet 350 laatikkoa asentelemassa?
     
  4. make_110

    make_110 3rd gear

    Tuossa on se 230 kutonen ja kolmevaihteinen manuaali. Välityksestä ei harmainta hajua. Mut ajatuksissa ois se 350/400 kone ja siihen tuo 350 laatikko jos kerta sille 700 joutuu suuresti muokkailemaan.Pitää sitä peränvälitystä katella. Mut saattas olla pikkasen rapiat kolme ku ei oo sitä ylivaihdetta.

    Joo tarkotus olis jos tällä viikolla sais ruvettua rakentelemaan korigrilliä,ku ei taia löytyä vuokralle/lainaan niin pääsis tuossa parin viikon sisällä puhaltamaan pohjan ja sisuksen.Ja jos samaan syssyyn puhaltelis rungon/puhalluttas, kuulemma pari satasen ottaa jos puhalluttaa ja maaluuttaa rungon.


    Päivittelin tänään noita projekti kuvia. koneet ja sähkö vermeet on kyllä jo poisteltu mut pitää rakennella.
     
  5. Super Mario

    Super Mario 1st gear

    hyvän näköisiä kuvia. ittellä kuluneen talven aikana aivan vastaavanlainen projekti. lähes kaikki uusiks... kaikki piti maalata ja sähköt piti kans väsäillä kokonaan.

    mulla sattu oleen vaan toi kasi jo valmiina, mut asensin samalla th700 ja tein vaan uudet korvalliset runkoon johon poikkipalkki sopii, ni ei tarvinu sitä palkkia muuttaa. ja saapi viel samalla palkilla th350 jos haluaa.
    on helppo tehdä jos rungon puhaltaa, ni menee siinä samalla. ku ton puhalluksen jälkeen tuppaa löytyy kaikkee pienii ylläreitä... :odroll:

    potäs yrittää laittaa tänne muutamii kuvii siitäkin projektista, mutta kun ei vaan osaa :-?
     
  6. janne28

    janne28 1st gear

    Rungossa olevat kiinnikepisteet on helpompi siirtää kuin palkin muokkaus 700 lootalle(tekisin niin jos nyt muuttaisin laatikkomallia).Perävälitys vois olla joku 3.00-3.3 väliltä jos ei ole tuota ylivaihdetta,eli ihan ok 350 laatikolle.
     
  7. impala67

    impala67 Gearhead

    perävälityksen näet kun vaihdat öljyt perään...

    12-pulttisessa lukee hampaiden lukumäärä stanssattuna perän isossa rattaassa; esim. tyyliin 42:13 (laske; tulos 3.23:1)

    Yleensä suomiyksilöissä perävälitys ilman loikkarilaatikkoa on ollut
    aavikompi 3.08 tai 2.73.
    Tolla tiheämmälläkin 3.08 aavikkovälityksellä 250cid kutos-letukka PG:llä kirmaa 170 km/h autobaanan alamäessä... tuli kokeiltua saksan reissulla.
     
  8. Piru

    Piru 1st gear

  9. Piru

    Piru 1st gear

  10. make_110

    make_110 3rd gear

    Jos se noin harva välitys on niin sillonhan se passaa hyvin ton 350 laatikona kanssa, laatikoita näkys olevan tarjolla ja ihan kohtuu hintaan, enää tarviis motin 350/400, ei oikein tuolla opiskelija budjetilla tehdä motille täyskunnostusta tai osteta n.parin tonnin motteja vaikka monet niistä ois kunnostettuja justiinsa ja varmatoimisia elikkäs olisivat parhaita sijotuksia, toisin kuten alle tonnin motit. :lol:

    Ei taia keretä sitä korigrilliä tekemään, onneks on kaks traktoria, elikkäs kori pois rungolta ja kori nojaamaan pehkupaaleja vasten ja toisella traktorilla toinen puoli ilmaan ja eiku hiekkapuhaltamaan toisen traktorin pyörittäessä kompuraa, ainoo ongelma on ettei tiedä yhtään paljon tuottaa semmonen vanha traktorin perään tuleva kompura,saattaa tarvita paine rajottimen ku sitä käytetään kiviporan voimanlähteenä. Mut ens tai sitä seuraavalla viikolla alottelen puhaltamisen. Jos joku tarvii puhalluttaa jotain osia niin ne menee siinä sivussa. :)
     
  11. janne28

    janne28 1st gear

    Täällä joku kauppaili aiemmin 305 tekniikkaa sotkamossa jota oli remppailtu ja hinta ei ollut paha.Voihan tuollakin aloitella ja myöhemmin vaihtaa tilalle oikean moottorin.
     
  12. Piru

    Piru 1st gear

    jos niukka budjetti niin mikset kunnosta kutosta ja aja sillä,tuossa 230 kutosessakin tehoa 140hp tehtaan jäljiltä ja manuaali on bensapihimpi kun automaatti.350:en saastekoneen tehot mahtaa alimmillaan pyöriä aikalailla samoissa ja 305:ssa tehot jopa alle tuon 140hp.kasissa tietysti vähän omanlainsensa ääniefektit. :D
     
  13. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Vaihteiston palkkia ei välttämättä tartte siirtää! Itse tein x-runkoseen lattaraudasta adapteri levyn joka pultataan vaihteston kumityynyyn Joka siis kiinni palkissa ja toinen pää kiinni suoraan th350:iin. erittäin toimiva ratkaisu.

    Sitten todellakin joku 305+350 tekniikka voi olla pettymys jos etsii jotain lisäpotkua siihen kuutoseen.
     
  14. make_110

    make_110 3rd gear

    Ei se tosiaan mikään raketti sillä kutosella oo. Mut tulevaisuus näyttää pitää nyt ekana tän kesän aikana käydä kori ja sähköt läpi, niin on ens syksy/talvi aikaa miettiä/haeskella sitä tekniikka pakettia.

    Kyllähän se tuo 350 ja manuaali ois semmonen joka kiinnostas eniten mut ne nuo manuaalit taitaa olla kiven alla ja halpoja semmosia ei ole olemassakaan. Siten taitaa tuo 350/350 paketti olla paras ratkaisu.

    Onko tuota kutvosen manuaalia mahdollista modifoida kasille? Jos on niin minkälainen homma olis? :D
     
  15. impala67

    impala67 Gearhead

    mielestäni sitä ei pitäisi tarvita modifioida mitenkään.
    Jos uutta letukkaa tilatessaan raksitti ruutuun vain "base v8-engine, 109.50$"
    niin silloin se TULI samalla kolmilovisella rattikarahkalla kuin kutonenkin.
    Korkeintaan kannattaa hommata vahvin ja suurin kytkinlevy mitä on saatavilla kun tekniikka on kerran irti.

    ainakin yhden fullsize-67:n olen nähnyt 327:lla ja rattikarahkalla, tehdasorginaalina. Ja yhdessä rs-camarossa samalta vuodelta on myös 327 ja rattikarahka... persoonallinen yhdistelmä.
     
  16. patsuli reising

    patsuli reising 1st gear

    Kyllä kasi käy suoraan kutosen lootaan ja th 350 suoraan palakkiin jos on lyhyt loota ,th 400 kans joutuu tekemään loven palakkiin
    Omia kokemuksia näistä eri yhistelyistä paljon 15 vuojen ajalta ,nyt tuossa seinän takana -66 impala 250+th400 (huono yhistelemä hukkuu se vähäki voema lootaan) sitä ennen 454+400 ,tulossa tässä kuussa 327+3 spd man lattia karahkalla tilapäis tekniikaks.
    350 motin voi -65 seen leimata kutosen tilalle suoraan iliman mittään muutoksia ,kaikki maahantuojan toimesta tulleet -65 set hd/taksi alustalla käsittää 12bot perän jäykemmät jouset ja kaks ylä tukivartta takana,etu jouset samat 327aan asti ,jarrut samat 1 piiriset rummut 230-409/396. Vastaavava jenkeissä myyty perus versio 10bolt perä yksi ylätukivarsi takana ja löysemmät jouset ,ei muutaku konetta vaehtoon heleppo homma..
    Ite kun aekanaan laetoin 230 sen tilalle 350sen ja aattelin et kyllä se loikkari manuaali kestää mutta joo kestihän se 1.5 kuukautta enkä ies revitelly tietysti onhan siinä kilometrejä takana,ite ajanu jonkun 100 tonnia ja ennen minua paperitten mukkaan n:puoli milliä.
     
  17. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    Ne koneenkorvat on kiven takana käytettyinä, mutta uusia saa esim. classic industriesilta, ja hintakaan ei ole päätä huimaava.Mutta tottakai ne voi tehdä myös ite, niin minäkin tein (piilofarmarin kumityynyille) kun laitoin 283:sen mun farmariin. Kumityynyt on halpoja, oliko jotain kympin kipale en 60-luvun yleismalli kasin tyynyt.
    Kolmelovinen (loikkari)loota on yhtä pitkä kuin PG, TH350 ja TH200-4R, TH350 ainakin sopii suoraan palkkiin, ja toi 200nen ei sovi. Rattiputken voi soveltaa manuaalin putkesta jos ei löydä automaatin putkea, vivustot myös. Jos pitkän lootan laitat (TH400 / TH700 R4) meneepi kardaani lyhennykseen.
    Helpointahan se on laittaa kasi siihen manuaalin eteen. Vauhtipyörä sopii kutosesta, paitsi 400/454 koneisiin jotkan on external balance mallia. Kytkin pitäis suomiautossa olla 11" eli ainakin halkasijaltaan sama kuin isolohkovehkeitten kytkin. Kolmilovinen tavallinen (ja loikkari-) manuaali on ollut vain 283seen asti tehtaalta tilattavissa joten sen se ainakin kestää (kokemustakin on), heavyduty mallia sai isolohkon kanssa myös.
    Etujouset jos on 18mm lankaa niin kelpaa vaikka isolohkon kanssa. Taitaa vakiot jouset olla 16mm.
     
  18. make_110

    make_110 3rd gear

    Mut taidan jättää kummiskin ton kutosen manuaalin laittamatta, ku eihän se kummiskaan kestä ja on se perus kolme vaihteinen.

    Tuo korvake homma on hyvä tietää, tiesin että ne on kiven alla käytettyinä ja en tienny mistä saa niitä uutena.

    Meinasin et laittasin shifterin jos laitan automaatin ku se taitaa olla suht yksinkertanen asentaa.
     
  19. rikuuu

    rikuuu 1st gear

    Huom. heti alkuun tämä on minun mielipiteeni ja muut voivat ottaa asian eritavalla joten kenenkään ei tarvitse kiihtyä kommentistani sen enempää. Nyt on sitte taas yks -65:tonen tuhottu ja purettu osiksi noista kuvista päätellen ja taisit mainita että korikin jo pois rungolta??? 23.4.2006 auto oli kasassa juuri katsastettu ja takuulla yksi suomen paras peltisimmistä -65 letukoista käytännössä ruosteeton eli en ymmärrä syytä noin perusteelliseen purkamiseen varsinkaan kun se nyt oli jo myynnissä keltaisessapörssissä osiin purettuna. eli palasiksi tämäkin auto saatiin mutta onko enää koskaan tienpäällä? vielä mainitakseni takuulla yksi suomen paraspeltisimmistä ja toimivimmista laitteista mitä vastaan on tullut ja oli muuten katsastettu silloin hutikuussa ja tänävuonna. en ymmärrä en ymmärrä.
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Mua ei ihmetytä kuin ainoastaan laittamisen alkamisen ajankohta, ite en olis malttanut aloittaa vielä kesällä vaan olisin ajellut ens tommosenaan ja syksyllä auto laittoon. Sillä onhan siinä noista kuvista päätellen aikalailla laittamista jos siitä haluaa kaikinpuolin hyvän ja hienon, tommosenaan se olis varmaan sinänsä suht ehjä ja vahva lauluauto 8)
    Ja kun lukee tätä topiccia niin kyllä mä ainakin uskon siihen että make_110 tekee ton valmiikskin. Tsemppiä vaan :D
     

Kerro tästä muillekin!