67 Fury VIP-Street&Race projekti

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Henski, 20.10.2005.

  1. MJF

    MJF Gearhead

    Alta tuhannen täytyy olla kun ei uskalla ääneen sanoa :poff:
     
  2. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Niinhän sitä luulis. :poff:
     
  3. Jza

    Jza Gearhead

    ^ Eiks tossa edellisellä sivulla jo vedetty sivistynyt arvaus lukemista? :lol:

    Kehtaako kysyä, että paljonko oli ahtoo tossa nykäisyssä?
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Totta, alle 1000:n lukemiakin saatiin paperille niissä säädöissä joilla varmaanki kesällä ajetaan.

    Mut perjantaina siis mentiin dynottelee, tai oikeestaan Jussin kanssa jo torstai-iltana mentiin pulttaa laitetta kii. Tarkotus oli ajaa sitä ihan samassa kuosissa kun se on autossakin, joten mukana oli auton sähköt ja polttoainejärjestelmä, se vaati vähän enempi virittämistä noiden oheislaitteiden lisäks, mutsuht kivuttomasti toi homma kuitenkin hoitu, aikaa meni sellanen kolmisen tuntii.

    Lauantaiaamuna sitte ysin maissa jatkamaan, R-Motorsportin Saku tuli hoitelemaan tota tietokoneoperointia, meikäläiset ku ei osaa sitäkään just ilman vasaraa ja jakaria käyttää. Eka ihan vaan lämmityskäyttö jossa jo pikkasen korjattiin noita kylmäkäynnistyskarttoja, tai ei ehkä ihan pikkasenkaan. Sit ku motti oli lämmin säädettiin venttiilit, toihan ei nyt uudella venttiilikoneistolla ollut lainkaan käynyt vielä. Oli ilo säätää, aikasemmin en oikeen osannut arvostaa noita Harlan Sharpin vippoja vaikka on mulla joskus aikasemminkin sellaset ollut pikkulohkossa, mut mitä enempi niiden kans joutuuu pelaa, sitä paremmilta ne tuntuu. Säädettävyys paras mitä tähän asti on ollut.

    Sit olikin ekan vedon aika, päätettiin ajaa 4000-7000 ja säädöt samat mitä finaaleissa, ainoostaan nokka-akselin muutos. Laite ei kuitenkaan käynyt puhtaasti ja Sämpy lopetti jo 5500:ssa vedättämisen. 996 heppaa 4000:lla ja 1250 5500:lla. Ahtopaineetta oli reippaasti enemmän mitä finaaleissa tiedonkeruun mukaan oli vaikkei hukkiksiin oltu koskettu, mystistä. Ehkä monen asian summa; uus nokka ja myöhänen sytkäajoitus saattaa vaikuttaa? Seuraavaks sitte ruvettiin pähkäilee mitä pätkimiselle olis tehtävissä, se johtu siitä, ettei kampuran ja nokan asentotunnistimet synkanneet keskenään. Meillä toi nokan asento otetaan jakajasta, eli otettiin jakaja ylös ja häiriösuojattiin sen johto teräspunos kuorella.Samalla tsekattiin jakajan kärkiväli ja mutettiin pikkasen asentoa jolloin pyörijä on tarkasti navan kohdalla sytytyshetkellä. Samaten otettiin hukkiksesta yks jousi pois, et saadaan vähän pienemmillä rasituksilla haettuu säätöjä kohalleen.

    Ei ku jakaja kii ja kokeilee, motti lämpimäks, seosta laihemmaks ja vetämään; laite kävi nyt puhtaasti ja ahto oli paljon järkevämmissä lukemissa, 940 hv 4000:lla ja 1318 6900:lla. Mielenkiintosin tieto oli kuitenkin se, että huipputeho tuli jo hyvin alhaalla, 6100 kierroksella 1454 heppaa. Me ollaan vaihdettu 7100:ssa ja maalissa rajotinta vastaan 7500. Tosta eteenpäin vaan sitte vedettiin ja säädettiin. Seosta laihennettiin ja ennakkoa lisättiin kunnes päästiin "kyykkypaineilla" lukemiin 958 hv 4000:lla ja 1550 hv 6400:lla. ja 1500 säily vielä 7000 asti. Vikaks laitettiin vielä poistettu hukkisjousi takas ja vedettiin yks veto 6500 asti. 4000:lla oltiin 1100 nurkilla ja 5500:lla oli ekaan vetoon verrattuna tullut yli 250 heppaa lisää, maksimi oli tosiaan toi 1572 heppaa ja 2079 nm. Yhdeltä oltiin valmiit alkaa purkaa mottia veke.

    Oleellisinta tossa kuitenkin oli kaikenkaikkiaan käynnin parantuminen, ebnsa menee varmaan puolet entisestä ja tulppiakaan ei varmaan tarvi vaihtaa enää jokaisen kylmäkäynnistyksen jälkeen jos ei laitetta aja lämpimäks asti. Ja sit se, et näki kaiken toimivan, bensan tuotto riittää, kipunalaitteet riittää, vesipumppu riittää, kaikki pelas tosiaan ku mopari. Ahtimethan on pienehköt ja niissä ilemisesti rupee toi pako-osasto menee tukkoon ja estää tehojen kasvun kun pakopaine nousee ja vastaavasti ahto laskee. Toisaalta sitte taas ku tolla on kuitekin tarkotus ajaa kilpaakin, niin isommat ahtimet vois tehdä sen huomattavsti hankalammaks. Ja mä luulen, et tehoo ja etenkin vääntöö on jo nyt ihan tarpeeks erinäisiin ongelmiin tossa kompromissikyhäelmässä. Lähetään vaikka siitä, et tarvis vissiin vähän harvempaa välitystä ja tiukempaa turbiinia. Toisaalta taas on ihan hyvä et vauhdit pysyy lopussa kurissa ni selvii yhdellä varjolla. Ja turbiini otti jo syksyllä kii vasta huipputehon jälkeen ja jos nyt löyty lisäpauhuu niin tuskin toi ainakaan alempaa alkaa ottamaan. Mut eiköhän sen tossa kesällä sitte nää et saatiinks oikeesti jotain aikaseks vai ei, kesälle ei mitään voimansiirtomuutoksia vissiin kuitenkaan tehdä.
     
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    :rotfl:
     
  6. 383

    383 Gearhead

    onneksi olkoon ihan mukavat lukemat :wink: :wink: :wink: :wink:
     
  7. Jza

    Jza Gearhead

    Eihän tohon tosiaan tartte kuin reilu 6.5 tonnia lisäpainoa pultata, jos haluaa leimalla dynopapereita näyttää :rotfl:

    On kyllä miehekkäät lukemat. Voimansiirrosta kuulunee vaimeaa kiroilua, että mitä helvettiä täällä nyt oikein tapahtuu :lol:
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Mahtaa takarenkaitakin vituttaa. :rotfl:
     
  9. GT-Racing

    GT-Racing 1st gear

    do dii alkaa olemaan tuo vääntö jo henkilöautoon kohdillaan, kai se nyt noin vip käytössä menee :lol:
     
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Pikavippi. :lol:
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Siinähän olis oiva idea, ei muuta kuin Vipin tiimi kyselemään jotain pikavippi firmaa ton auton sponssiks :lol:
     
  12. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Kävi mullakin mielessä ku ton lempinimen keksin. :) Vaikea keksiä osuvampaa sponssia tolle autolle. :eek: :rotfl:

    E: niin ja luulis et kun kertoo auton mallinimen ja speksit sekä ajan vartilla, niin ihme on jos ei joku pikavippi firma kaada rahaa vähintään kottikärryllisen kerrallaan. :eek: :rotfl: :poff: :D
     
  13. W201

    W201 3rd gear

    Missä mitattu?
    Ainakaantäällä ei pitäisi pystyä ko. lukemia mittaamaan?
    PS en epäile mittaus tuloksia kunhan vaan kysyn.
    :eek:
     
  14. Fireball

    Fireball Gearhead

    H A L L E L U J A A !
     
  15. studio57

    studio57 Gearhead

    onneksi olkoon vaan sinne eteläsuomeen alkaa oleen katuautossa kivat tehot ja väännöt
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei taida olla Sämpyn sivut ihan ajantasalla. En nyt muista eikä tällä kertaa tullut puheeks et mikä oli kovin mitattu teho tuolla, mut vissiin se oli joku metanoli/turbo tractorpulling vekotin. Dragi puolellakin tais Flinkin motti työtntää enempi tehoa jos oikeen muistan.
     
  17. Harald

    Harald 1st gear

    Viimeksi kun Sämpyllä käytiin Karpan pikkulohkoo ajamassa,tais olla viime marraskuussa.Silloin Sämpy haasteli et oli tosiaan ajanu jotain metanolimottia.Muistaakseni huipputeho oli 2017 HV.Vääntöä en muista.Ja oli menossa tractor bullingi käyttöön.
     
  18. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Onnittelut mukavista väännöistä! Ei kannattane tehdä samaa virhettä kuin muut tuplaturvottajat tähän saakka ja ruveta hamuamaan isompia turboja, voisin kuvitella että tollasella hyvin heräävällä vääntömosalla on helppo kerätä päänahkoja!

    Oliskohan se metskumotti ollu tää team grave diggerin foordi joka 2008 puski reilut 1700hp/1700Nm:

    http://www.youtube.com/watch?v=sTulqQZ8 ... re=related
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei oo tarkotus tosiaan mitään vaihtaa motissa, eikä varmaan tähän hätään voimansiirrossakaan. Jossain vaiheessa ehkä vois yrittää udella tiukempaa turbiinia tai ehkä jopa lukkomallista sekä harvempaa perävälitystä.
     
  20. JariV

    JariV 2nd gear

    Ei kai tollasen mörön käyttö voi olla enää missään määrin "helppoa"... :D Onnittelut, ei pärjää vääntöjen puolesta enää reippaasti viilattu Cumminsikaan. Tulee renkaita vituttamaan ja huolella.
     

Kerro tästä muillekin!