-68 BelAir

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja FoMoCo/Mopar, 14.3.2002.

  1. FoMoCo/Mopar

    FoMoCo/Mopar 1st gear

    Millasilla moottori vaihto ehdoilla ovat yleensä varustettu? Mitkä ovat auton ns. heikkoja kohtia? Onkohan yhtään "hyväkuntoisia" myynnissä, kun aina ne on enemmän tai vähemmän tuon lintta kulttuurin sortamia, tosin kovalla työllä niistäkin voisi vielä kalun saada. Ei jaksaisi tehdä autoa kyllä kokonaan uusiks eli sellanen kohtuu kuntoinen saattas kiinnostaa. Sitte nuo samat vika kysymykset koskemaan myös vm.-62 impalaa, muistaakseni tuollaista eräs tuttu olis osteskelemas ja haluis tietää noit asioit... että tietoa tarvitaan taas viisammilta.
     
  2. Holley

    Holley Gearhead

    Alkup.koneet oli 250/6(155hp),307V8(200hp),optiot 327(250hp),396(325hp ja
    350 hp) ja 427(385hp), tehot bruttoheppoja, nettona 30 - 60 vähemmän.
    Silti millä niitä yleensä myydään, taitaapi olla 350 pikkulohkoilla tai
    454 isolohkoilla ts. tuoreemmilla ja TH350 askeilla.
    Muut saa kertoa vioista enempi, mutta eikös nuo lie niitä perinteisiä(?):
    ruostuneita etulokarin alareunoja, takana väljiä puslia ym. Musta tuntuu,
    että tänään '60 -luvun jenkkien mallikohtaiset viat on ihan yks hailee, mutta
    se yleiskunto on POP -asia. Kandee ostaa hintahaitarin yläpäästä eikä kusettaa itseä ostamalla sitä 10000 FIM, pikkusen maalivikasta savua pölisevää, laatikkoluistavaista ja sisustarepsotteista. Letukassahan on helppo tekniikka, mutta isokorisissa esim. maalaukseen saa varmaan uppoamaan 2500EUR, sisustaan taas
    aikaa ja varmaan 1000 EUR. Rungollisia noi onneks on sekä '62 että '68 ja kai esim. pallonivelet käy '58 - '77 tai jotain(?) keskenään?
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    68: ruostetta etulokarien alanurkissa, takapyörien kaarissa, pohjassa, takaikkunan ympärillä, rungossa akselien välissä tai taka-akselin takapuolella.
    Tukivarsien puslat sököt, korin tiivisteet tietysti huonot.
    Teknisesti helppoja paitsi isolohkolle konehuone on hieman ahdas.

    Jossain (Kajaanissa?) oli just myynnissä 68 impala coupe korinvaihto pikkulohkolla.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: impala1968 2002-03-15 08:04 ]</font>
     
  4. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Eikös tuollainen Chevi ole ihan tyyppi esimerkki autosta, joka kannattaa tälläkin hetkelle tuoda valloista (eli Californiasta).
    Täällä olevat suomi-autot ovat liian usein ruoste raatoja sekä räpellettyjä eikä tämän ikäisiä uustuotuja ole paljoa tarjolla. Tuskin kohtuu kuntoinen yksilö maksaa hirveitä valloissa? Vaikka Moparit ovat pää-artikkeli mulle, on isoja Chevyjä ehtinyt olla 4kpl vuosien varrelta, joista kaikissa moottori oli ongelmaton, mutta ne 3 suomi-autoa olivat ruoste rautoja. Teksasin farmi on vieläkin jälellä, helvetin hyvä käyttöauto oli aikansa.
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Kyllä, just kuukausi sitten olisi ollut 68 Caprice 396 varusteita riittävästi ja muutenkin OK $1100, Compton, CA
     
  6. impala67

    impala67 Double Gearhead

    vikoja omassa 67 4ovitaksissa:
    ovien saranat kulunut, varsinkin edessä,
    jos ovien tyhjennysaukot olleet tukossa, on
    ovien etukulmissa ruostetta, jos takaluukkuun on päässyt vettä, se kertyy "takahelmohin" jossa on semmoset älyttömät taskut.
    laatikon takatukikumi usein vanehmmiten irti(!), siitä seuraa mutkissa outoa jurnutusta, kun kone+laatikko seilaa...
    ovien kahvat heikkoa muovia, jäävät pakkasella käteen, plussaa on uustuotanto, year one, cars inc, etc.
    siinä muutamia tarkistamisen arvoisia juttuja.

    tekniikka onkin sitten ihan arvotusta koska keulilla voi olla käytännössä MITÄ VAIN.
    alunperin siis 250, 283, 327, 396 tai 427.
     
  7. impala67

    impala67 Double Gearhead

    niin siis tarkotin että 67:ssa kyseinen moottorivalikoima, 68:iin tuli 283:n tilalle 307.
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joo, nuo takalokasuojien koloset paksin puolella on täysin älytön moka suunnitelussa, kaikki mahdollinen roska menee sinne mutta ulos ei pääse mistään.
    Oletko keksínyt miten ne sais siivottua käyttämättä rälläkkää?
     
  9. impala67

    impala67 Double Gearhead

    no mä "imppasin" ne tyhjäksi ihan letkun avulla. siis letku koloon ja imaisu. vettähän siellä vaan oli.
    kävi kieltämättä mielessä että jos porais pienen reiän lokasuojan alareunaan, mutta en silti raatsinnu (vaikkei se reikä siinä miinassa missään tuntuis)...
     
  10. kantti

    kantti Gearhead

    Ainakin mun 63 Impalassa on kumiproput siellä takalokerikoissa. Pitäisi kyllä löytyä nuoremmistakin malleista. Löytyi muuten vasta sitten kun olin ajellut lokerot vettä täynnä herra ties kuinka kauan...
    62 on suurin piirtein sama lossi kuin 63 joten omia huomioita ja mielipiteitä.

    Takakontin pohja ja sivut,kaaret ja ovien reunat kannattaa tsekata mahd. ruosteesta. Kurkkaa myös sisämaton alle, etujalka tilaan voi valua vettä. Tekniikasta, koeajossa yrittää kuunnella perän kunto, pitääkö ääntä. Välityksiä ei oikein enää saa, jos ei vaihda uudemmasta uutta perää. Laatikon takakumi tuppaa meneen atomeiksi. PG kickdown vivuston pallonivelet voi olla kuluneet. Chevyn koneet on vakioina hyvinkin huolettomia, öljyt ja tulpat kun muistaa vaihtaa niin mennään pitkälle.
    Jos miettii auton entisöimistä niin kylkilistat ja alumiiniosat on sairaan kalliita hankkia.
    Ainakin nyt nämä tulee heti mieleen. Muuten Impala on erittäin mukava ja helppo harrasteauto. Ja California mallikin on aika lämmin jos haluaa talvella ajella.
     
  11. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Proppuja en ole löytänyt.
    Noissa koloissa on veden(?) lisäksi kuraa ja hiekkaa ja kukaties mitä paksin lattialla lierineitä pikkunippeleitä. Kuivannut olen mitä olen pystynyt, täytyy kait odottaa seuraavaa isompaa remonttia, silloin tarvii varmaan laittaa uutta peltiäkin niin silloinhan ne saa putsattua.
     
  12. fisu

    fisu Gearhead

    poraa snadit vesireiät sinne helman takapuolelle mahdollisimman alas, ne kun tahtoo olla mopseissakin aina tukossa tai sitten joku ruudinkeksijä on hitsannu ne umpeen :grin:
    8-10mm ettei se ole het tukossa uudestaan...
     
  13. petjo

    petjo Gearhead

    mahtaisko henkalla turust
    olla teksasin farmi kaupan?
     
  14. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Jaa-a! Ei kait se aivan mahdotonta ole, mutta... Saatan olla itse syypää mahdolliseen sekaannukseen: laitteen vuosimalli on muuten 1974, eli siis se ISO korimalli. Palaa asiaan jos vielä kiinnostaa.
     

Kerro tästä muillekin!