-73 Chrysler Town&Country

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja MJF, 28.10.2015.

  1. MJF

    MJF Gearhead

    Taas meni pari viikkoa hupasesti vuoronperää sairastellessa. Epoksia tuli vielä toinen kerta oikasuhionnan jälkeen. Väliin suihkautus hiontaväriä ja väri ja lakka niskaan. Listankiinnikkeet pitää tieten tehdä itse, ainakaan nippelitepolta ei sattunut sopivia silmään.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Visa, isalmela, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. MJF

    MJF Gearhead

    Tekasin yksinkertaiset listankiinnikkeet rosteripellistä ja rosteripulteista, pellin ja kiinnikkeen väliin tuli vielä parimilliset kumitiivisteet. Pitää vielä jossain vaihessa käyttää irti ja väännellä vähän että vetää kunnolla listan joka paikasta peltiä vasten. Kylläpä tuo mukana kulkee jo noinkin... Toisen puolen fenderskirtistä irtosi kanssa lista yhdessä välissä. Kiinnikkeet napsahtaa kyllä paikkaansa, muttei pysy. Lista kuitenkin on aika painavaa valua niin saisi kyllä pysyä kiinni. Kemiallista metallia tuossa jo ehdotettiin, jos sillä pysyisi?
    Sähköjä on jonnekin kadonnut remontin aikana. Lataus ei pelaa, eikä ajovalot tai mittarivalot syty. Kaikki muut valot kuitenkin toimii katkasijasta o_O Pitänee tulostaa sähkökaavio talliin mukaan ja perehtyä enemmän.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    hantta ja Visa tykkäävät tästä.
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  4. MJF

    MJF Gearhead

    Tutun näköinen liitin, ei ihan yhtä paha kuitenkaan mulla. Oli jo ohitettu mulle tullessa. Pari vuotta sitten latausongelmia etsiessä putsasin virtalukonpohjan, tarkistin tulipellin liittimen ja uusin akunkengät. Toki pitää tarkistaa kaikki vielä kertaalleen.
     
  5. MJF

    MJF Gearhead

    Latausongelma löytyi lataussäätimestä, sen pöllin Valiantista ja tilasin siihen huomiselle uuden. Ajovalot löytyi pitkien katkaisijasta, alkoi valot syttymään kun rumpasi edestakaisin. Tuokin siis ostoskoriin kun rokkiautosta tilaa tavaraa. Skirtin listaa mallatessa käytin tankin suojapellin irti. Bensamittarihan tässä ei ole perinteisesti toiminut niin tarkistimpa maadoitukset. Maadoitus-strappi oli paikallaan ja maadoitti tankin hyvin bensaputkeen, mutta bensaputki ei maadoittunut koriin. Lisäsin siis korin ja tankin välille maajohdon. Mittari nousee ainakin kun mittarinjohdon maadoittaa, mutta ei pikatestissä noussut muuten. Pitää varmaan varalta tuoda bensaa ennen kuin lähtee ajeleen o_O
    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. MJF

    MJF Gearhead

    Tällekin aamua vähän kasailua. Etuovien kynnyslistat kiillotin pikaseen, vähän kun olisi viitsinyt oikoa ja hioa pohjille niin olis paremmat, mutta eiköhän nuo tuossa mukana kulje noinkin. Akkuporakone ja kiillotusvaha oli vaan nyt työkaluina.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Oli niin komia päivä että tilasin katsastusajan ja eihän sieltä mitään oikeaa sanomista löytynyt. Valonvaihtaja on rikki, ei toiminut valot katsastuksessa. Tilasin senkin sitten paikallisesta varaosaliikkeestä maanantaiksi. Tankin lorottelin tuoreen leiman kunniaksi täyteen asti, mutta eipä mittari hievahtanutkaan. Täytynee jossain välissä käyttää koko hässäkkä irti tankista, jos sieltä vaikka olisi koho puhki. Oventiivisteet pitää niin hirveää meteliä ettei vielä osannut sanoa oliko äänieristyksillä mitään vaikutusta :poff:

    [​IMG]
     
    Gary Grand, maxvo2, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. MJF

    MJF Gearhead

    Katsastusreissulla tuli todettua että parempi jättää odotteleen sulia kelejä, aika pahasti lipsuu Hankookit. Pari reissua nyt on tullut tehtyä. Eka reissulla tuli mietittyä (tai oikiastaan jo konttorilla) että miksi tyhjäkäynti ryskää. Tässä nyt vapuksi koitin ihmetellä sytkäpuolta, vaihtelin sytkäpoksia ensin oranssiin, sitten lainasin hei-poksia Valiantista. Ei vaikutusta ja hein kytkentä ei sopinutkaan kun tässä on kaksilankainen etuvastus. Vappuajelut ajettiin sitten vielä Valiantilla nastoja rapistellessa. Illalla kun siirsin auton takaisin katon alle, hävisi jarrutehostus. Ahaa, alipainevuotohan sen täytyy siis olla. Kävelin takaisin tallille, auton alle oli tipahtanut riekaleinen kumikorkki tehostimen venttiilin nipasta. Molemmat ylimääräisten lähtöjen tulpat oli pikkumurusina. Letkunpätkät lähtöihin ja pulteilla tukkoon niin jopas löytyi taas jarrut ja tyhjäkäynti :)
    Toissapäivänä lähdin sitten toiselle reissulle kylille pyörähtään. No sinnehän se stoppasi postin parkkiin, ei virtaa. Eikä lataa. Vastahan tuo tuli säädin vaihdettua katsastukseen :odrealmad: Ei nyt oikein Nippondenso taas vakuuta luotettavuudellaan.
     
  8. isalmela

    isalmela Gearhead

    Pikku harmia kuulostaa olleen! Ei muuta kuin kampe kuntoon ja nautiskelemaan :cool:
     
  9. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    Oliko sulla moparin oma lataussäädin? Mulla oli Waldon kanssa murhetta latauksen säätimestä. Kolme ostin joista kaksi kyykkäsi parissa viikossa. Säätimet eivät olleet Moparin omia vaan vastaavia tarvikkeita. Tämä nykyinen laaduttomuus kun on tätä...:mad:
     
  10. MJF

    MJF Gearhead

    Ei ole Moparin laturia vaan luotettava Japanialainen Nippondenso. Mutta sama nykyajan laaduttomuus kai näihinkin pätee. Pitää huomenna ottaa laturi pöydälle ja ihmetellä, ei näin iltavuoropäivinä kerkiä mitään tekeen...
     
  11. MJF

    MJF Gearhead

    Pyörittelin laturia pöydällä "testipenkissä" Kaivoin roskiksesta jo aikasemmin vaihetun säätimen ja kappas vaan, laturi heräsi henkiin.

    [​IMG]

    Ja latasi vielä autossa paikallaankin. Mystisiä vehkeitä, lataamattomuuden takia kai tuokin säädin on pois vaihdettu...
    Pitihän sitä sitten lähteä kaupassa pistäytymään, jos kolmannella reissulla jo auto toimisi niinkuin pitää. No kotia pääsi tällä kertaa, mutta ilman vilkkuja sai ajella tämän reissun o_O Ja pääsipä säikäyttään yhdessä kohti, yhtäkkiä rupes käymään seitsemällä. Kakkosen tulpanjohto oli päässyt irti omia aikojaan. Jospa sitä oli tullut huidottua laturin kanssa taistellessa...

    Ja yksi pieni huomio tuli tehtyä kanssa aikasemmin. Se valonvaihtajan katkasija minkä tilasin paikallisesta Koivusen liikkeestä. Siinäpä olikin navat toisenkätisesti, ei sopinut pistokkeeseen. Piti lainata katkasija Satellitesta, sieltä onkin joku teurastanut liittimen ja on pelkillä abikoilla niin sinne sopii tämä uusikin.

    Tarvii nyt varmaan joka päivä koittaa ajella jonku verran, jos lauantaina tohtisi sitten lähteä Ouluun american car showhn.
     
    LPV ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. MJF

    MJF Gearhead

    Neljäs reissu menikin jo ongelmitta :D Vilkkureleen vaihto riitti tällä kertaa, tähän autoon ostettu elektroninen versio oli rikki mennyt...
    Serkkupoika käväisi illalla Minillä, pitihän niitä mallata vierekkäin. Keulat kohakkain niin Minin takapuskuri on b-pilarin kohdalla :rotfl:

    [​IMG]
     
  13. hantta

    hantta Gearhead

    Meidän pihassa seisoi Monaconi vieressä joskus Datsun 100 a, jännän näköistä, kun etupäät olivat kohdakkain, niin Dodgen koko takalokasuoja näkyi, ja autoni oli kaksiovinen ;)
     
    Jape105 tykkää tästä.
  14. hantta

    hantta Gearhead

    Tein alumiiniplootusta Monacoon listankiinnittimet, en laittanut kumia väliin, ja hyvin pysyi, tosin listat eivät olleet valua ;)
     
  15. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    Onneksi ei ollut kartano mallin mini... ja vielä isolla padalla:p:D:D olisi rysy kalvennut. ..
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  16. isalmela

    isalmela Gearhead

    En huomannut eilen Chrysleriä Oulun näyttelyn parkkipaikalla, olitko paikalla? Olisi ollut mukava käydä autoa tuijottelemassa
     
  17. MJF

    MJF Gearhead

    Erinäisistä syistä johtuen en lähtenyt paikalle, allaolevasta kuvasta näkyy osittain tämän hetken tilanne.

    [​IMG]
     
  18. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    Nuoriso näemmä löytänyt kynän... pihkura.
     
  19. MJF

    MJF Gearhead

    Niin teki. Ei tietoa mistä, eikä sitä enää löytynyt mistään. Kojelauta, tuulilasi ja 2kk paikallaan olleet verhoillut etupenkit sutattu. Kovilta pinnoilta lähti kotoa löytyvillä aineilla, penkeistä ei. Veekäyrä on aika korkealla.
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Auts... voin vaan kuvitella
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!