74 Charger pari kysymystä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mopar B-Bodyt', aloittaja qaw, 5.4.2016.

  1. qaw

    qaw 2nd gear

    1. tankin kyljestä löytyy kuvan mukainen hässäkkä, mikähän on tuo letkuliitäntä, johon ei mene letkua? Pitäiskö mennä tai pitäiskö tulpata? Ei sieltä ainakaan bensaa ulos vuoda :D

    [​IMG]


    2. Pissapojan pumpulle menee vain yksi johto (A). Mistähän sille pitäisi tulla toinen johto?

    3. Kuvassa lähellä jarrunestesäiliötä näkyy kyllä yksi liitin (B), mutta siitä menee niin lyhyt johto tuohon liittimen alla näkyvään hässäkkään (C), että johto ei yltä kyllä pissapojan pumpulle. Mikähän tuo hässäkkä edes on, jotain jarruihin liittyvää. Pitäisikö johtokin olla kytkettynä johonkin?

    [​IMG]
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    1. Tankin huohotus.
    2. Toinen tulee maista.
    3. Kyseessä on combination valve/ proportioning valve. Liitin voisi olla painevaakaa varten sytyttämään jarrun merkkivalon. Testaa maadoittamalla liitin syttyykö mittaristossa jarrun merkkivalo kun virta on päällä.
     
  3. qaw

    qaw 2nd gear

    Kiitos vastauksesta. Pari lisäkysymystä:

    1. Annetaanko olla noin, vai pitäisikö siitä mennä letku johonkin?

    3. Ei syty merkkivaloa, tosin merkkivalo voi tietysti olla palanut. Anyway en siis huolehdi asiasta?
     
  4. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kyllä siihen putki kuuluu. Hae esim. "Mopar tank vent tube"
     
  5. qaw

    qaw 2nd gear

    Jaaha. Vaikuttais äkkiseltään että joku on ensinnäkin vaihtanut tähän 73 vuoden tankin, jossa on etuyläreunassa neljä lähtöä, jotka vissiin pitäis mennä johonkin höyryjen erottelijaan ja siitä yksi letku konehuoneeseen, ilmeisesti hiilipyttyyn. No mitään höyryjen erottelijaa ei autosta löydy, noista neljästä lähdöstä kolme on tulpattu ja neljäs menee kyllä konehuoneeseen, mutta on tulpattu sitten siellä. Hiilipyttyäkään ei enää ole.

    74 vuoden tankissa pitäs vissiin olla sisäisenä tankin päällä olevassa muhkurassa tuo keräyssysteemi ja siellä sitten vain yksi letkulähtö.

    En löydä mistään viittausta että sen enempää 73 kuin 74 vuotenakaan pitäisi mennä enempää kuin yksi letku tuohon mistä lähtee bensapumpulle. Eli onkohan tähän nyt laitettu väärä tuo "fuel sending unit"?

    Tuolla "74 charger fuel sending unit" etsimällä saa kahdenlaista, toisissa on tuo ylimääräinen liitos ja toisissa ei.

    Oon vähän pihalla... auto kyllä toimii hyvin, mutta jos tuosta ylimääräisestä liitoksesta on suora yhteys tankkiin, niin kai se vähintään kerää paskaa ja/tai menee tukkoon ja sit alkaa ongelmat?

    Toisaalta autossa näyttäs bensakorkissa olevan jotain reikiä, voiko se ottaa korvausilman sieltä?

    Kaasariin (Edelbrock 1406) menee muuten tasan yksi bensaletku. Huomasin tässä samalla, että alipaineletkun olivat nokan vaihtorempassa siirtäneet tuohon "timed vacuum" liitäntään sen sijaan kun ennen oli "manifold vacuum", miksiköhän? Autossa oli tosi huono tyhjäkäynti kun sen rempasta sain, tyhjäkäynnin ruuveja säätämällä sain sen pysymään käynnissä vaihde päälläkin, mutta nyt vaikuttaa pakokaasun hajusta että käy tosi paksulla seoksella. Nokka on nyt tämä: http://www.summitracing.com/int/parts/dcc-4452759/ ja kone muuten aikalailla vakio 318, mitä nyt imusarja ja kaasari vaihdettu.

    Kuvia taas:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!