'75 TF727 liitten oikkuilee....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja '68Hearse, 10.11.2008.

  1. '68Hearse

    '68Hearse Gearhead

    440:sen peräs 727 oikkuilee seuraavasti: Laatikon öljyn väri ok ja ei vähene kuin myöskään ei luistele millään vaihteella mutta ajossa kolmosvaihteen jos haluaa päälle on löysättävä kaasua tai ei vaihda??? :eek: 1 & 2 vaihto oikeassa kohtaan ja jämäkkä ja kolmonenki jämäkkä vaihto kuhan vain löysää kaasua vähän tai kokonaan? Toinen oire on sellainen kun et jos on ajamatta päivän niin pitää antaa käydä vaihde päällä ennen kuin kytkeytyy 1. tai pakki päälle = aivanko paineet karkais??? viikonloppuna ois tarkoitus säätää pannat kirjan antamiin speksehin josko auttas :odroll: Ken tunnistaa oireet tai muuten löytyy nou hauta niin kertokoon jottai jelppiä....
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tohon kolmosen murheeseen voi olla sellainen selitys, että kone ei enää vedä niinkuin uusi ja sen takia kaasupoljin on syvemmällä ja sitä kautta kikkarivipu kertoo lootalle että mennään täyskaasulla?? Koita löysätä sitä pikkasen.
    Tohon toiseen murheeseen vaikuttaa eniten kumiosien kovettuminen joka tapahtuu väistämättä joka lootassa iän myötä.
    En usko että säätämällä muuttuu mikään!
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Ei se korjaannu pantoja säätämällä, etupanta vaikuttaa vaan kakkosvaihteen toimintaan ja takapanta pakille.

    Turbiinin tyhjentyminen noissa on yleistä joka aiheuttaa sitä että auto ei seisonnan jälkeen vedä alkuun oikein mihinkään suuntaa. Auttaa kun käyttelee kymmenkunta sekuntia N asennossa.

    Jos tosiaan esimerkiksi D asennossa vaihde kytkeytyy vasta hetken ajan jälkeen tai kaasua painamalla niin eteenpäinkytkimen kumitiivisteet kovettuneet/halki tai sisäänmenoakselin metallitiivisteet kuluneet/porauksessa kulumaa.
    Ja siinä tapauksessa jos sen toosan joutuu ottaa sieltä pois niin samalla vaivalla tekee tai teettää remontin.
     
  4. '68Hearse

    '68Hearse Gearhead

    Kiits, vain synnyinseudun suuntaan noonendaliaan ja Ck:eek:olle nou hausta 8) Weekendinä sitten seku testingin vuoksi viel pantojen säätö kuin kickdowninki niin kattotaas mille rupee ja tuntumalla oli muutenki et tuo laatikko entrataan jytymmillä osilla tulevaisuutta ajatellen. Uuden karheahan tuo match number motti eip enää ole mutta ei khyl tuntus vedotkaan hukas olevan kun 80km vauhista jysäyttää läpykän lattiaan niin tämänkin päivän kosteella asvalttilla kickdownin iskiessä kehiin hakee kummasti perää sivulle ja kysehän ei ole mistään alustan väljyyksistä. :lol:
     

Kerro tästä muillekin!