-80 Caprice valmistenumero

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ilkka81, 23.5.2009.

  1. ilkka81

    ilkka81 1st gear

    En haulla, enkä googlella löytänyt apua ongelmaani, joten päästin kysyä täältä.
    Eli seuraavanlaista:

    Käytin leimalla vuoden 80 sedan capriceani.
    Katastusmies ei onnistunut löytämään valmistenumeroa rungosta, joten
    tämä jäi jälkitarkastuslistalle.
    Muut listan kohdat on parsittu kuntoon, mutta tuota numeroa rungosta en ole onnistunut edelleenkään löytämään...

    Kaikki apu erittäin tervetullutta.
     
  2. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    84 Metron tuomassa vasemmassa runkoaisassa etupyörän edessä.
     
  3. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    ihan missä sattuu. :eek:
    ettimällä löytää tai sitten ei :-?
     
  4. Mulla on ollut kaksi 80:stä Capricea (Sedan ja 8-hengen STW). Molemmissa oli runkonumero akun ja ylätukivarren välissä ylhäältäpäin katsottuna, oikealla puolella siis. Molemmat Metro-Auton uusina tuomia niinkuin siihen aikaan autot olivat...
     
  5. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    omista värkeistä noita on löytynyt vähän mistä sattuu, runkopalkissa kuskinpuolella etupyörän takana, tukivarsien yms etupuolella, ainakin kahdessa oli siellä. sitten taas '84 caprisessa ja '78 deltassa oli repsikanpuolella runkopalkin päällä konehuoneessa, en edes tiennyt että siellä sellaista olikaan mutta katsuri osasi pyyhkäistä paskaa kintaalla sivuun.
     
  6. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Oldsissa v. -80 kahdessa paikassa, kuskin puolella runkopalkissa ( moottorin puolella) ja sitten samalla puolella renkaan takana samassa palkissa, löytyi
    vahingossa.
     
  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itse olen kaikista GM-STW vehkeistä sen löytänyt kuskin puolelta runkopalkista eturenkaan edestä... Siis siinä sivussa...
     
  8. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Sattumaa. Mulla on taas ollut vasemmassa palkissa päällä parissa kolmessa. Kun ekaan vuosikatsastukseen vein uutta STW:tä 1991, auto hankittiin massattuna ja ruostesuojattuna .. Auto pomppasi katsastuksesta, kun vuoden vanhasta ei löytynyt runkonumeroa.

    Auto oli Metron tuoma edellisenä vuonna. Apu jonka sain 1v vanhaan autoon oli, että runkonumero voi olla oikeassa tai vasemmassa palkissa, päällä, alla tai sivussa - tai keskipalkissa..

    :poff:

    Piti pitää teräsharjatalkoot raaputellen vuoden vanhaa massaa irti..

    Se runkonumero on siellä, minne auton Suomeen tuoja on sen raaputtanut. Metrollakin ilmeisesti paikka saattoi vaihdella tuontierän mukaan?

    Moni muu harmaatuoja on kuulemma lyönyt numeron runkopalkkiin kuskinoven kohdalle. Osa taas siihen ruongon nousuun kohti ripustusta. Jossain taas on hyväksytty koriin kuskin oviaukkoon lyöty numero vaikka se ei ole rungossa... Onnea tykö.

    Itse aloittaisin kuitenkin vasemmasta etupalkista akselin etupuolelta siitä raosta simpukan ja akun välissä. Helppo kurkata menemättä auton alle Siitä siirtyisin sinne vasemman palkin sivuun ja sitten alle.. Sitten kuskinoven alle ja sitten oikealle etupalkkiin. Ja tietysti tarkistaisin ensin etuovenkarmin..

    Ja se runkoon lyöty numero on usein karussa kunnossa, kun joka pirun katsuri jostain perverssistä syystä yhtä lukuunottamatta on halunnut hinkata numeroa teräsharjalla! Sitä kun tehdään parikymmentä vuotta, niin..
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kyllä se sieltä aina löytyy kun on sopivat (etsintä)työkalut käytössä :odroll:
     
  10. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Meinaatko 7 mm korkeaa sarjaa ? Niillä löytyy runkonumero yllättävän helposti sopivasta paikasta. Palkin kulmaa lähellä ei boijaa niin pahasti etsiessä..
     
  11. ilkka81

    ilkka81 1st gear

    Kiitoksia kaikille vinkeistä ja vastauksista.
    Itsekkin tuli massaa raaputeltua irti pyörien takaa/edestä runkopalkista.

    Loppujen lopuksi löytyi konehuoneesta kuskin puoleisesta palkista suht helposta paikasta pienen lika kerroksen alta...
     
  12. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    :odroll:


    Työekonomisesti paras tapa, kun näitä hukkuneita runkonumeroita on tullut etsittyä ennenkin..
     
  13. Noviis1

    Noviis1 1st gear

    Aurinkoista kevätpäivää kaikille. Pitkäkatto herätelty 5 kuukauden unilta ja käytetty leimalla. Muutenhan ei tietenkään mitään ollut mutta inssi ei löytänyt sitä runkonumeroa.. Olisko kenelläkään masiinan KA-533 jemma tiedossa johon tuo numero on melkein 30 vuotta sitten stanssattu?
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Vittu mitä pelleilyä, itte kanssa kinannut tosta noitten hermannien kanssa ja on hyväksyneet loppujen lopuksi sitten sen että hakkaan sen itte sinne runkoon.

    Sitä ei välttämättä edes ole siellä ollenkaan.
     
  15. Noviis1

    Noviis1 1st gear

    Tämä päättyi osaltani ihan hyvin. Luottomekaanikko löysi kuskin renkaan takaa runkopalkin sivusta loppuosan, konttorilla hyväksyivät sen ja tekivät merkinnät johonkin heidän omaan vihkoonsa. Seuraavaan katsastukseen pitää ite hakata siihen vanhan viereen uusi, vähintään 7mm korkeus, iskevät sitten päihin konttorin omat merkkinsä.
     
  16. Hai

    Hai Double Gearhead

    Eikös sen voi tehdä omassa "katsastustarkastuksessa".
    Eli samalla kun katsoo, että on teknisesti ok, niin katsoo, että runkonumero löytyy. Jos ei löydy, niin tekee sen sinne. Tuottaa katsurille sen löytämisen ilon mitä se on hakemassa. Tietysti on myös sallittua auttaa katsuria etsinnöissä, mikä ei välttämättä tähän aikaa vuodesta ole munan etsinnässä sallittu.
     

Kerro tästä muillekin!