80-luvun pickup lämmönsäätö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja artz, 8.8.2015.

  1. artz

    artz Gearhead

    Mitenkäs tuo hytin lämmönsäätö oikein toimii. Ilmeisesti hot/cold vivusta vaijeri säätää läppää joka on lämppärin kennon edessä eikä muita toimintoja? Ongelmana on että vipua säätämällä tulee joko viileää tai kuumaa. Raja näiden välillä on tosi jyrkkä, kun millin säätää niin vaihtuu ääripäästä toiseen ja sopivaa tosi vaikea saada tulemaan.

    Jalkatilassa senverran ryömin, että näin sen liikkuvan luukun kennon edessä. Vipua liikuttelemalla ainakin näyttäisi liikkuvan ihan normaalisti. Ilmastointi käytössä en ole samaa vielä testannut. Josko se läppä syystä tai toisesta ilmavirran mukana lerpsahtaisi laidasta toiseen? Tuleeko mieleen muita vaihtoehtoja?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos se menee ääripäässä kiinni/auki niin sitten pitäs säädön riiittää. Sillä ainakin muinoin loppu multa tuo ominaisuus ja tuli siltä väliltäkin. Tai irrota vaijeri vivun takaa ja kokeile sitä vedellä että auttaako säätymiseen.
     
  3. artz

    artz Gearhead

    sanoisin että 3/5 osaa kun on säädetty, eli hieman keskikohdasta kuuman puolella tapahtuu tuo yhtäkkinen muutos lämpötilaan. Vaijerin irrotus vivusta vois olla paikallaan heti kun puhallus päällä olen tarkastanut miten läppä "elää".
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu noin se mullakin teki sillon.
     

Kerro tästä muillekin!