-82 Pontiac Firebird V6 Vaihdelootan irroitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja reynolds, 28.9.2014.

  1. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Huomenna olisi tarkoitus ottaa kaverini Pontiac Firebirdistä vaihdelaatikko irti (Manuaalivaihteinen)....Niin nyt etukäteen kyselyä,että mahtuuko se pelkkä loota sieltä tulemaan pelkästään,ettei tarvis koneineen päivineen ottaa...?....Ja onko hommassa muuten mitään erityistä?....Siis kytkinremontti+kampiakselin takastefa....Ja ilmeisesti myös laatikkoon kytkinakselin stefa vaihdetaan.?...Itse en ole koskaan tälläiseen autoon tehnyt ko.hommaa,vaikka autoja on tullut rassattua jo reilut 27vuotta :odroll: ...
     
  2. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Lienee pitkälti samankaltainen tapaus kuin kasikoneinen vastaava.
    Ihan simppeli homma, kartaani irti, torque arm lootan ja perän välistä irti, keskikonsoli irti, vaihdekeppi irti, lootan kannaatinpalkki mäkeen, lootan pultit irti. Lootaa vähän taappäin siirtäen, lattialle sormien päälle tiputtaen, pää auton pohjaan lyöden, kiroillen huutaen ja hyppien.
     

Kerro tästä muillekin!