'85 Pontiac Firebird takajarrusatulan sylinteri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja kuulokeliitäntä, 12.9.2012.

  1. Mitenkös toi takajarrusylinteri painautuu takaisin sisään...? Tuli testipöydällä tehtyä testiä niin, että testailun käsijarrun toimintaa... Käänsin käsijarruvaijerin mekanismia, kas kummaa sylinterihän tulee hiukan aina ulospäin, tämä ok, mutta ei mene takaisin sisään päin kun mekanismia kääntää takaisin. Onko tämä ok? Vai meneekö sylinteri sisään vasta, kun nesteet ovat putkissa/sylinterillä... Äyh, on tää sit vaikeata selittää kirjoittamalla mitä tarkoitan... :wc: :wc: :wc:
     
  2. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Vastaan (taas) piruillessani vaikka en mitään tiedäkään...

    Oletan että kyseessä on takajarrusatulan mäntä, ei sylinteri. Tutustumatta itse koko systeemiin olen luullut olevan sen juuri sellainen että seisontajarrua käytettäessä vipuvoimalla mäntää painetaan palaa vasten ja kun käkkärin löysää niin palautus tapahtuu ihan samoin kuin käyttöjarrun kanssa eli mitään mäntää takaisin satulaan työntävää systeemiä ei ole.
     
  3. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Lienee sama systeemi kuin Camarossa,vaijerin ja vivun välissä on jousi mikä palauttaa käsijarrun,kyseessä rauta satula,alumiinisen uudemman satulan systeemistä ei mitään tietoa.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Oliskohan niin että männän saa sisälle pyörittämällä sitä myötäpäivää ja samalla painamalla sitä sisään (kevyesti, ei voimalla), siihen on olemassa useankinlaisia työkaluja, joilla ainakin tolla mallilla, mikä mulla on käytössä, saa yhtä aikaa mäntää pyöritettyä ja puristettua...
     
  5. Kävin ostaa tollaisen mäntätyökalun ja sillähän sen sai hyvin liukumaan takaisin sisään. Toinen satuloista toimii hyvin eli aina kun vipua kääntää mäntä työntyy ulos ja kun kääntää takaisin niin mäntä menee sisään. Toinen satuloista sitten ei toimikaan näin vaan vipua kääntää mäntä tulee ulospäin, mutta ei mene sisään. Niin ja satulat ovat uusia, täysin käyttämättömiä. No pitää tutkia tota toista ja ettiä vaikka räjäytyskuvat niin selviää satulan toiminta paremmin.
     
  6. Juuri näin joskus itselläni piti lisätä jousia lisää, että sai käsijarrun palautumaan paremmin...
     

Kerro tästä muillekin!