90-fleetside virtalukon vaihto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jksa, 28.6.2011.

  1. jksa

    jksa 3rd gear

    Tarvis ilmeisesti vaihtaa katsastukseen kun ei käänny lukkoasentoon, eli ei myöskään mene rattilukkoon.

    Onko hankalaa, ja tapahtuu käytännössä kuinka?

    Kun ei viittis purkaa ensin ja kysellä vasta sitten.

    T:Janne
     
  2. hevisevi

    hevisevi Gearhead

    Tuossa paljon kuvia miten rattiputki avautuu:
    http://www.fiero.nl/forum/Forum2/HTML/088020.html

    Tilttiputkessa ainut hieman vaikeampi homma on saada painettua rattilukon kiekkoa niin paljon että sen alla oleva jousi lytistyy niin että saa rengassokan irti / paikalleen.

    Sokka näkyy kun otat ratin irti.

    Se sokka pitää koko sisuksen kasassa , noissa kuvissa on kaytetty ulosvetäjän tapaista työkalua ( lock plate compressor tool ).

    Virta-avain piti muistaakseni kääntää johonkin asentoon ja sitten painaa jostain nastasta ja vetää virtalukko pois.

    Korjatkaa jos muistan väärin.
     
  3. -TH-

    -TH- Gearhead

    vaihdoin toisssapäivänä `90 c1500:seen virtalukon.
    se lukko on yhdellä ruuvilla kiinni.
    ensin pitää purkaa ratti pois. sen jälkeen rattilukkolevy jota tarviaa painaa konehuoneeseen päin ja sitten ottaa segerlukkorengas pois. VAIKEAA JOS EI OLE TYÄKALUA JOKA PAINAA JA PITÄÄ LEVYÄ POHJASSA.

    levyn poiston jälkeen vilkuviiksen kannatuspelti pois(yksi ruuvi.)
    ja sen jälkeen se vilkkukoneisto pois(3 ruuvia)
    elä unoha ottaa hätävilkunnappia pois( tolpan kyljessä.)

    sen jälkeen lukon ruuvi pois( 8mm kanta)

    tämän jälkeen lukkopanos lähtee vetämällä pois.

    laita uusi paikoilleen ja pane kiinitysruuvi takaisin,se menee panoksen kyljessä olevaan uraan.

    lopuksi kasaa vilkkurojut ym. takaisin.

    tein irrotuskalut ratin poistoon ja lukkolevyn painamiseen, homma helpottuu 400% jos teet työkalut tai saat ne jostain lainaan.
    ratin irrotukseen PITÄÄ olla ulosvetäjä, elä lyö akseliin, se hajoaa!
     
  4. estonian

    estonian 1st gear

    eikö katsatuksessa kelpaa enää sellainen polkimesta rattiin menevä tankolukko rikki menneen rattilukon sijasta? Tuttavani käyttöauto on mielestäni katsastettu sillä vuosia.
    Tottakait tuon halua korjata, mutta jos katsastus painaa päälle 8)
     
  5. jksa

    jksa 3rd gear

    Sain vaihdettua, eikä ollu ees vaikeeta ainoa vittumainen juuri tuo lukkorenkaan poisotto.

    Kiitos avustaneille. T:Janne
     

Kerro tästä muillekin!