-90 T-birdin käynnistysongelmia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GT66, 13.2.2007.

  1. GT66

    GT66 Gearhead

    Omistan -90 T-birdin vapaastihengittävällä 3,8-litraisella veekuutosella varustettuna. Ongelma on se, että kun auto on "johdon päässä" eli lohkolämmitin kiinnitettynä se ei tahdo lähteä käyntiin. Sahaa vain ja 3-5 starttauksen jälkeen lähtee lopulta käyntiin ja käy lähes heti normaalia tyhjäkäyntiä eli lohkolämppäri ilmeisesti toimii. Lohkolämmittimen antura on alavesiletkussa. Ilman lohkolämppäriä lähtee aina ekalla käyntiin vaikka 20 asteen pakkasessa. Onko kellään ollut vastaavia ongelmia ja missähän vika voisi olla.
     
  2. mn12

    mn12 1st gear

    Onko siinä jotain anturia lähellä joka vois lämmetä sen lämppärin vaikutuksesta? Voi tulkita että kone on lämpönen vaikka on lohko hileessä.

    Oma SC lähti toissa talvena 30 pakkasilla kuin puun alta käyntiin. Ainoa mikä takelsi oli laatikko. Ei oikein ollut vaihdot pehmeitä ja muutenkin toiminta "erikoista".
     
  3. GT66

    GT66 Gearhead

    Mulla oli aikaisemmin lohkolämppärin antura lohkon vesitilassa ja oireet oli saman suuntaiset, mutta ei niin pahat kuin nyt kun siirsin sen alavesiletkuun. Siirron syynä oli se, että ajattelin vanhan lämppärin olleen tehottoman kun ei oikein tahtonut startata... Vika "korjattiin" siis pahemmaksi...
     
  4. FA18

    FA18 3rd gear

    1/2 off topic:
    Chevrolet Corsicassa oli täysin sama ilmiö,ilman lämmitystä kelillä kuin kelillä heti käyntiin,mutta lämmityksestä(letkulämppäri)tajuttoman pitkää sahausta. Ratkaisin ongelman kytkemällä letkulämppärin välistä pois ja käyttämällä pelkkää sisätilalämppäriä. Lämpötila-anturit siellä kait sekaisin menee. Eli kone luulee olevansa lämmin ja ei osaa rikastaa seosta, vaikka
    imuilman lämpötila on -20.
     

Kerro tästä muillekin!