-91 vanin laatikko hävittää öljyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja manninen81, 21.4.2010.

  1. manninen81

    manninen81 1st gear

    juu ostin toss kolmisen viikkoa sitten vanin ja maanantaina ei vaihtanu isompaa oikein sisään ni katoin öljyt ja eihän siellä ollu paljon mittää! kävin sit hakee öljyä ja lisäsin mut ny no parin päivän jälkeen oli jo alle alarajan eikä meinannu millää heittää isointa pykälää pesään! voiko stefa vuotaa niin paljon? vai oisko se sit turbiini halki? hitto ku ois pitäny hot rod&rock show lähtee sillä mut eipä sillä taida uskaltaa ajella
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Onko lammikkoa alla? Jos on niin stefa(t) vuotaa tai laatikon tiiviste tai täyttöputken tiiviste tai........ Voi myös vetää alipaineletkun kautta imusarjaan ja silloin ei luonnollisestikkaan merkkaa aluettaan.
     
  3. manninen81

    manninen81 1st gear

    hmmm... ei liene liity tähän mitenkään kun aamuisin ruvennut hönkäsee toisesta putkesta melkoiset siniset savut? kaippa se lähinnä ajaessa tunkis ennemminkin sinistä jos se imusarjaan sitä öljyä hukkais

    mikäs siihen on syynä jos se imusarjaan sitä hukkaa?

    vähän se ehkä on kosteen näkönen toi turbiinin kotelo mut ei mun mielestä huomattavaa jälkee maahan jätä kuitenkaan
     
  4. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Tosin ei voi alipaineletkun kautta vetää imusarjaan jos on diesel...
    Kyllä se voi sieltä stefastakin vuotaa vaikkei merkkaisi isommin...
    Siis yleensä silloin vuotaa enemmän kun kardaani pyörii, ja jos enemmän ajaa kuin seisottaa, niin voi hävitä öljyä äkkiä paljonkin...
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Saattaapa liittyä eli imee öljyt koneeseen...

    Ja johtuu siitä että alipainemodulaattorin kalvo puhki ja samalla sekoaa vaihtokohdat. EI mitenkään harvinainen vika vanhemmiten.
     
  6. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Jaa onkos siihen vaihettu joku toinen lodju, kun yleensä on Th700 ja siinä ei ole alipainemodulaattoria.. eli imusarjaan ei öljy häviä jos siellä Th 7004r?

    Vuotoja lähtisin katsomaan auton alle ja pidä se öljynpinta oikeana ettet polta lodjua..
     
  7. gearboxburnerz2

    gearboxburnerz2 1st gear

    dieselissä ei ole mitään mahdollisuutta että laatikkoölpit menis koneeseen.. eli pakko jostain tulla pihalle... diiselin alipaineet tulee alipainepumpulta eikä imarista niinkuin pensakoneessa.. tohon vaihtamiseen syy vois olla alipainepumpussa tai säännöstelijässä mutta tohon öljyn karkaamiseen en keksi mitään..
     
  8. kassinen

    kassinen 1st gear

    onko lisä lauhdutin edessä? 30cm x30cm kun katot edesta ?
    vaihdelaatikolta lähtee 2 letkuu apparin puolelta menee eteen joko suoraan syylärii ta siihen lauhduttimeen onko niissä vuotoja?
    vuotaako syylärin sisällä oleva kierukka?
    meneeko atf syyläriin?
    miten nopeesto öljyt katoaa?
     
  9. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No aloitusviestistä ei kyllä selvinnyt yhtään minkä vuotisesta Vanista on kyse...
    Ainakin -85 oli vielä th350... Ja -94 oli 480L ....
     
  10. manninen81

    manninen81 1st gear

    itseasiassa se vuosimalli lukee jo otsikossa:)

    mutta juu 1991 6.2D

    voisikohan olla niin nolosti käyny mulle et ku lisäsin öljyä sen jälkeen ku huomasin et ne o melko loppu ni laitoin kyllä sillo ylärajaan asti

    mutta sit ajelin sillä sen päivän ni oisko mahdollista et se o imassu sen viivojen välin verran sinne kiertoon öljyä ja kun seuraavan kerran katoin ni olikin alarajassa ja luulin et se o sylkeny ulos ne öljyt :oops:

    kun näyttäs nyt vähän siltä ettei se oo vajunu yhtään tän päivän ajujen aikana ja laatikko vaihtaa vallan hienosti
     
  11. manninen81

    manninen81 1st gear

    no joo eipä vaihdakkaan oikein taas aamulla sai polkee lähemmäs satkua et heitti isointa päälle ja joutuu löysää kaasua et vaihtaa
     
  12. manninen81

    manninen81 1st gear

    öljyä siell kyll oli ylärajassa ny mut silti vaihto liian myöhään eikä vaihda sulavasti eile illalla vaihteli ihan oikein ja pehmeesti! on se outo vai onkohan toi vaan yhtä aamu uninen ku miekii:) annoin sen käydä tyhjäkäyntiä aamulla varmaan 10min
     
  13. Panze

    Panze 3rd gear

    Voisikohan olla tv-vaijeri rispaantunut / takertelee.
     
  14. manninen81

    manninen81 1st gear

    pitänee tarkistaa se! pääseekös siihen käsiksi ylä vai ala kautta?
     
  15. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    TV-vaijerin toinen pää on kaasuvivustossa ja toinen pää lootassa...
    Eli muistaakseni näkyy koko matkan vaijerinkuori hytin kautta kun ottaa konekopan pois.
     
  16. manninen81

    manninen81 1st gear

    jep kiitos tiedosta!

    lähenpä tekee useemman sadan km testi lenkin hot rod & rock show siinäpähän näkee hukkaako se vielä öljyä ja kestääkö koko reissun


    öljyä o mukana 3 litraa varuilta

    tosin mun tuurilla se laukee jonnekkin keskelle ei mitään ja puhelimesta loppuu akku yms...
     

Kerro tästä muillekin!