juu ostin toss kolmisen viikkoa sitten vanin ja maanantaina ei vaihtanu isompaa oikein sisään ni katoin öljyt ja eihän siellä ollu paljon mittää! kävin sit hakee öljyä ja lisäsin mut ny no parin päivän jälkeen oli jo alle alarajan eikä meinannu millää heittää isointa pykälää pesään! voiko stefa vuotaa niin paljon? vai oisko se sit turbiini halki? hitto ku ois pitäny hot rod&rock show lähtee sillä mut eipä sillä taida uskaltaa ajella
Onko lammikkoa alla? Jos on niin stefa(t) vuotaa tai laatikon tiiviste tai täyttöputken tiiviste tai........ Voi myös vetää alipaineletkun kautta imusarjaan ja silloin ei luonnollisestikkaan merkkaa aluettaan.
hmmm... ei liene liity tähän mitenkään kun aamuisin ruvennut hönkäsee toisesta putkesta melkoiset siniset savut? kaippa se lähinnä ajaessa tunkis ennemminkin sinistä jos se imusarjaan sitä öljyä hukkais mikäs siihen on syynä jos se imusarjaan sitä hukkaa? vähän se ehkä on kosteen näkönen toi turbiinin kotelo mut ei mun mielestä huomattavaa jälkee maahan jätä kuitenkaan
Tosin ei voi alipaineletkun kautta vetää imusarjaan jos on diesel... Kyllä se voi sieltä stefastakin vuotaa vaikkei merkkaisi isommin... Siis yleensä silloin vuotaa enemmän kun kardaani pyörii, ja jos enemmän ajaa kuin seisottaa, niin voi hävitä öljyä äkkiä paljonkin...
Saattaapa liittyä eli imee öljyt koneeseen... Ja johtuu siitä että alipainemodulaattorin kalvo puhki ja samalla sekoaa vaihtokohdat. EI mitenkään harvinainen vika vanhemmiten.
Jaa onkos siihen vaihettu joku toinen lodju, kun yleensä on Th700 ja siinä ei ole alipainemodulaattoria.. eli imusarjaan ei öljy häviä jos siellä Th 7004r? Vuotoja lähtisin katsomaan auton alle ja pidä se öljynpinta oikeana ettet polta lodjua..
dieselissä ei ole mitään mahdollisuutta että laatikkoölpit menis koneeseen.. eli pakko jostain tulla pihalle... diiselin alipaineet tulee alipainepumpulta eikä imarista niinkuin pensakoneessa.. tohon vaihtamiseen syy vois olla alipainepumpussa tai säännöstelijässä mutta tohon öljyn karkaamiseen en keksi mitään..
onko lisä lauhdutin edessä? 30cm x30cm kun katot edesta ? vaihdelaatikolta lähtee 2 letkuu apparin puolelta menee eteen joko suoraan syylärii ta siihen lauhduttimeen onko niissä vuotoja? vuotaako syylärin sisällä oleva kierukka? meneeko atf syyläriin? miten nopeesto öljyt katoaa?
No aloitusviestistä ei kyllä selvinnyt yhtään minkä vuotisesta Vanista on kyse... Ainakin -85 oli vielä th350... Ja -94 oli 480L ....
itseasiassa se vuosimalli lukee jo otsikossa mutta juu 1991 6.2D voisikohan olla niin nolosti käyny mulle et ku lisäsin öljyä sen jälkeen ku huomasin et ne o melko loppu ni laitoin kyllä sillo ylärajaan asti mutta sit ajelin sillä sen päivän ni oisko mahdollista et se o imassu sen viivojen välin verran sinne kiertoon öljyä ja kun seuraavan kerran katoin ni olikin alarajassa ja luulin et se o sylkeny ulos ne öljyt kun näyttäs nyt vähän siltä ettei se oo vajunu yhtään tän päivän ajujen aikana ja laatikko vaihtaa vallan hienosti
no joo eipä vaihdakkaan oikein taas aamulla sai polkee lähemmäs satkua et heitti isointa päälle ja joutuu löysää kaasua et vaihtaa
öljyä siell kyll oli ylärajassa ny mut silti vaihto liian myöhään eikä vaihda sulavasti eile illalla vaihteli ihan oikein ja pehmeesti! on se outo vai onkohan toi vaan yhtä aamu uninen ku miekii annoin sen käydä tyhjäkäyntiä aamulla varmaan 10min
TV-vaijerin toinen pää on kaasuvivustossa ja toinen pää lootassa... Eli muistaakseni näkyy koko matkan vaijerinkuori hytin kautta kun ottaa konekopan pois.
jep kiitos tiedosta! lähenpä tekee useemman sadan km testi lenkin hot rod & rock show siinäpähän näkee hukkaako se vielä öljyä ja kestääkö koko reissun öljyä o mukana 3 litraa varuilta tosin mun tuurilla se laukee jonnekkin keskelle ei mitään ja puhelimesta loppuu akku yms...