-95 subun laatikko ongelma..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja aspeha, 3.1.2009.

  1. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Öö...seuraaks ECM sisäänmeno- ja ulostuloakseleitten pyörintänopeuksia ja herjaa jos on luistoo vääräs paikas? Ehkä näis sähköloorissa... Sitte voiskohan, jos huomaa että luistaa, niin vaihtaa pienemmälle estääkseen looraa kajahtamasta?
     
  2. kane

    kane 1st gear

    Tuo 68 slipping on turbiinilukon luistoon. Ja sitä kyllä näkee monessa pirssin historiassa vaikkei mitään varsinaisia oireita ajossa tunnekkaan.
     
  3. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Eli kai se sitten seuraa kun kerran koodikin on. Luulis että se myös noissa sähköloorissa myös suojelee (esim. estämällä lukon päällemenon, voishan se estää isomman vaihteenkin päällemenon jos siellä päässä ois luistoo...), mutta ehkäpä ei. Ehkä ei hyötyäkään, jos öljynpaineet onkin normaalia alhaisemmat? Luistaa sitte muualtakin kenties? Jos lukko tai mikä vaan luistaa, niin hajoohan se jossain vaiheessa, arvelen.
     
  4. oobee

    oobee 1st gear

    Luistoonhan nuo laatikot yleisimmin kaiketi hajoo. Tahi siis sen luiston aiheuttamaan ylikuumuuteen. On se laatikko sen verran fiksu,et jos joku luistaa liikaa(vrt oletusarvoon) niin se laatikko pitäs mennä vikatilaan(nilkuta kotiin) eli nostaa linjapaineet kattoon ja siten varjelee laatikkoa luistamiselta. Ittelläni oli tuo input speed sensor vainaa, ja vähä väliä meni vikatilaan, eli alko heitteleen vaihteita "lekalla selkään" mallisesti päälle. Vikakoodeja tuli jos jonkinmoisia kun laatikko ei tiennyt yhtään mitä olis pitänyt tehdä,kun ei tiennyt sisääntulevaa nopeutta. Sensori vaihtoon,ja taas pelaa.
     
  5. kane

    kane 1st gear

    Ja työkaluna tuommoisessakin on GMTDScan pätevä, voi seurata laatikoiden antureiden tilaa ja lukemia.
     

Kerro tästä muillekin!