Abs jarrujen mittaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Duron, 6.3.2010.

  1. Duron

    Duron 1st gear

    Eli pitäisi saada trans sportin abs:sät kuntoon. eli semmonen kysymys voiko nuo tunnistimet mitata yleismittarilla jotenkin että missä nurkassa on vika? kuinkas kun servise engine valo ei pala mutta abs palaa, kertooko vika koodi abseista jos sulkee nuo nastat? eli auto on pontiac trans sport 3.8i vm92
    mitenkä tuo abs jarrutus moottori yleensäkkin toimii, eli jos laitan moottorille suoraan koko ajan menemään 12v niin sytkyttääkö absit kun moottori pyörii? jos sais koplattua nuo katsurille niin että tuntuis polkimeen hyvältä?? ;)
     
  2. hara64

    hara64 1st gear

  3. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Yleismittarilla antureiden mittaus on hieman epätarkkaa, mutta oskilloskoopilla onnistuu.
     
  4. jevman

    jevman 1st gear

    jos anturi kokonaan paskana niin kyllä sen näkee yleismittarilla

    pyörää pyörittämällä ehjän anturin pitäisi antaa pieni jännite about 1-2 volttia
    jännite nousee mitä kovempaa pyörittää

    rikkinäisestä käämi poikki niin ei anna mitään ulos.......
     
  5. Aako

    Aako 1st gear

    Sen antirin vastuksen voi mitata ja verrata toisen pyörän kans arvoja, jos ei ole oikeaa tiedossa ja vaihtojänniteasteikolla yleismittarilla rengasta pyörittäessä jännite kasvaa pyörintänopeuden mukaan.Onnistuu kyllä kohtalaisen luotettavasti, oskiloskoopilla vain helpompi ja varmempi todeta kunto. Tämä induktiivisella anturilla. On olemassa myös hall tyyppisiä antureita, joissa mittaus sitten eritavalla, vaan enpä ole vielä törmänny ku pemarissa hall tyyppiseen...
     
  6. Duron

    Duron 1st gear

    kiitän tiedoista vaihdoin tänään vara-osa autosta takapyörän laakeripesän/abs-anturin ja nyt toimii :) :)

    onneksi oli tuo oskiloskooppi nurkissa pyörimässä, olin jo myymässä sitä puoli ilmaaseksi mutta onneksi ketään ei kiinnostanut ja nyt näköjään tarvitsen sitä itse jatkossa. vian aiheuttajaksi paljastui se että tunnistimen suoja kotelo oli aivan reijille ruostunut ja näin ollen täynnä kuraa.
     

Kerro tästä muillekin!