ACS 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja luppes, 3.11.2011.

  1. Raitsa

    Raitsa 2nd gear

    Ihan tuottoisaa puuhaa: 62.000 kävijää * n. 25e/nuppi = 1.55M€

    "Tuotto" n. 387.500€/päivä.
     
  2. Le Sumo

    Le Sumo 1st gear

    Mun mielestä viime syksyn Xtremcar shown kalusto oli korkeatasoisempaa.

    Mua ei hillomyyjät eikä sängyt haittaa. Parkkimaksulla ei oo väliä, koska pääsen junalla ihan viereen. Mua ei häiritse muut kuin tuning autot ja niitähän mä en nähny yhtään tuolla. Mut jotenki surkeaa, että jenkkiautoja oli niin vähän.

    Toi on paisunu sellaseks megatapahtumaks, että fiilis alkaa laskea.
    Mun mielestä FHRAn alkaa olla aika palata alkulähteille eli ruveta miettimään pienempää tapahtumaa, tyyliin ekat show Dixin hallissa.

    Mut sit tullaan tuottopuoleen, joka jäis paljon alle nykytason. Mutta nettona ero ei välttämättä ole niin iso?

    Messukeskus pelaa itsensä ulos tolla meiningillä, Retromobile oli 14e ja sentään oli aikamoisia helmiä uitettu Atlantin toiselta puolen.
     
  3. T.E

    T.E Gearhead

    American car shöyn parhaat somistukset:
    Unikulma
    Toyota
    Husqvarna / Mc Culloch

    :rotfl: :poff:
     
  4. Le Sumo

    Le Sumo 1st gear

    Ai joo, unohdin sanoa, että mä juttelin Gene Winfieldin kanssa ja ku mä kysyin mikä on hienoin auto, ni äijä näytti Tuunasen Käkkylää ja sen vieressä olevaa Merkkaria ja sano "These two".
     
  5. plosil-1

    plosil-1 3rd gear

    -Kulut jotka ei todellakaan ole pienet
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Aletaan olee asian ytimessä. :poff:
     
  7. studio57

    studio57 Gearhead


    ihan tuolla laskulla valitettavasti ei voi laskea paitsi jos kaikki ois ilmasta.
    ja jäsenet on tuossa määrässä ja muut vip ja kutsuvieraat ja esittelijöiden vieraat.. :)
     
  8. Raitsa

    Raitsa 2nd gear

    Tuo on tietysti vain suuntaa-antava laskutoimitus, sen takia sana tuotto on sitaateissa.
    Mutta fhra:n jäsenmäärä on verraten pieni, vain n. 2.5% kävijöistä taisi olla jäseniä.
    Ja kulut ovat tietysti kohtalaisen reippaat ja onhan tuossa tehty 35v töitä, että tälle tasolle on päästy.

    Mutta itse olen sitä mieltä, että FHRA, back to basics, please.
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    itse oon tuon asian kohdalla hiukan toista mieltä, pitkälti kilpailutoimintaa rahoitetaan tälläkin touhulla.
     
  10. Raitsa

    Raitsa 2nd gear

    Hyvä, että tuottoa tulee, ei siinä mitään, mutta näyttelyä voisi kehittää yksinkertaisempaan suuntaan, jossa kenellekään ei jäisi epäselväksi, että autot ovat pääasia, krääsän myynti tapahtuisi muualla ja toisaalla.

    Itse ainakin mieluusti tuon pyydetyn lippusumman, kunhan pääsen nauttimaan vain autoista ja prätkistä yms. harrastukseen liittyvästä.
     
  11. janiluo

    janiluo Gearhead

    Tuo lause antoikin ihan uuden näkökulman asiaan...

    Itse kun en tuosta kilpailutoiminnasta tai autourheilusta tai mistään urheilusta yleensäkään ole koskaan ollut kiinnostunut.
    Täytyy jatkossa pyrkiä tukemaan näyttelyitä joiden tuotto menee pääosin harrastuksen ja rakentelutoiminnan hyväksi jos sellaisia on...
    :odroll:
    - Jani -
     
  12. henriikka

    henriikka 1st gear

    Paljon oli kyllä turhia kauppiaita, mutta kyllä sille Unikulman osastolle oli ihan syy. Eli FHRA:n juhla vuoden kunniaksi autorakentajat oli suunnitellut ja toteuttanut sängyt. Olisi ollut todella tyhmää lähteä esittelemään sisustusmessuille auton mallista sänkyä.
     
  13. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Kiitos kiitos :D

    Jaa hyppykeppi :rotfl: http://naurunappula.com/650899/lamaannuttava.gif
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Entä jos ne autonrakentajat olis suunnitellu ja toteuttanu jotku autot? Ois voinu liittyä enempi tohon autonäyttely teemaan... enempi ne punkat ois nimenomaan kuulunu sisustusmessuille.
     
  15. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Juu, yksjalkanen jalusta ja kaukolaukaisin (infrapuna tai radiotriggeri).

    Duunasin noi galleriakuvat uusiksi. Nyt kehtaa kattella, ei ole liiaksi JPG mössöä.
     
  16. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Jep, kattelinkin aiemmin.. hmmm. mulla ois kyllä monopodi muttei kaukolaukasinta. Tää vois olla hauska kokeilla ruisingeissa.. :p
     
  17. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Eikös tuon superbird sängyn suunnittelussa ole ollut Pasi Paananen? Ainakin hänellä riittää meriittejä vaikka muille jakaa. Katso vaikka hänen firmansa www.keledesign.fi
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Mikäli X-treme Car Show on tänä vuonnakin Messukeskuksessa, niin sama taisto noista parkkilipuista tulee siellä olemaan. Niin se oli MP-messuillakin.
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    Ovet kutoshallin rappusiin avautuivat samaan aikaan kuin näyttelykin eli kello 10 eli kyllä sitä kautta pääsi suoraan halliin. Kaipaamasi jäseneksi liittymispiste oli pääsisäänkäynnissä ennen lipunmyyntiä ja se avattiin noi puolituntia ennen näyttelyn aukeamista. Toinen jäsen myyntipiste oli pohjoisen sisäänkäynnin luona olevassa FHRA:n myyntikärryssä.

    Parkkimaksut on valitettavaia, mutta niihin FHRA ei voinut vaikuttaa mitenkään.
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    Tiedä vaikka ensi vuonna rakennettaisi paljuja samaan tarkoitukseen. :wink:
     

Kerro tästä muillekin!