ACS 2015

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja RS23V0E, 11.2.2015.

  1. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Sinunko?

    Hieno kyllä. Tuo takalasi lähinnä osui silmään, kun ei oo siellä ns. poterossa, niin herätti tuon mun em. kysymyksen.
     
  2. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Kun porukat pohtii näyttelyssä auton vieressä tai kyselee netissä, että onko kyseessä aito tapaus, niin omistaja/rakentaja voinee olla tyytyväinen lopputulokseen. Autossa on vain yksi vika liittyen ACS2015 -näyttelyyn; se ei ole palkittujen listalla.
     
  3. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Niin....Ja replika/aito ovat täysin eri laitteita kuitenkin....Vaikka se vitunhyvintehtyreplika olisikin aidon näköinen :wink: ...No kuka arvostaa mitäkin :lol:
     
  4. Fastback

    Fastback Gearhead

    Mitä tämä tarkoittaa, suomentaisitko tälläiselle perus fordistille? Iso alsahemppa ei tietysti ole aidonnäköinen jos on lohko maalaamatta vai mitä haetaan?
     
  5. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Niin ihan Suomeksi sanottuna....Aito ja Replikahan ovat kaksi eri asiaa :-? ...Mikäs siinä nyt on niin epäselvää??? :odroll: ...Rakensivathan jotkut jopa AC COBRIAKIN ihan itse....mutta joutuivat turvautumaan Ford Taunuksiin saadakseen laitteen ajokuntoon :rotfl: ....Vai mitäs on porukka mieltä aidosta AC COBRASTA...verrattuna replikaan....Eikös ne olekkin ihan samalla viivalla joka suhteessa.?......Vai ovatkohan ihan sittenkään.?... :eek: ..... :wc: ....Tää nyt ihan sellainen selvä esimerkki :lol:
     
  6. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

  7. Fastback

    Fastback Gearhead

    Sori, kesti tajuta että kyseessä oli mielipide. Jotkut tekevät rodejakin fordeista letukan tekniikalla ihan itte, onko se replica?
     
  8. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Niin, onhan tossa aitoon verrattuna kuitenkin +300? heppaa enemmän. Ei ehkä kannata verrata Taunus Cobraan siinä mielessä.

    Mikäli taas katsot pelkää keräilyäarvoa, niin se onkin sitten aivan toinen juttu.
     
  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Eiks se kuitenkin ole clone? Jos se olis replica niin se vois vaikka olla kuplan pohjalle tehty lasikuitu koppainen.
     
  10. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    "Recreation" taitais olla Jenkkipojan määritelmä?
     
  11. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Jos tuon Daytonan hienous vähenee jonkun silmissä sen takia että on "klooni" niin eipä paljoa asiasta ymmärrä. Aidot Daytonat taitaa tänä päivänä etupäässä olla rikkaiden amerikkalaiskeräilijöiden happiteltoissa. Toisaalta olisi kyllä mielenkiintoista seurata sellaistakin keskustelua jossa käsiteltäisiin aidon raiskaamista hottentotiksi...

    Melkoinen "Over the top" laite tuo Daytona ihan ison maailmankin mittapuulla viimeistelyineen, moottorin iskutilavuus voidaan mitata ämpärillä, Gear Vendor kielii siitä että on tarkoitus ajaakin ja kovaa !

    Eipä kyllä omaa silmää häirinnyt ERA Cobrakaan, 427FE nokalla olisi ihan tarpeeksi aito itselleni. Kuitenkin sen hintainen millä vielä raaskii ajaakin, toisin kuin niillä "ihan aidoilla".
     
  12. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Toinen viime vuosina ilmoituksiin ilmestynyt termi on "Tribute Car", esim. Cutlassista rakennettu W-30 442.
     
  13. Daytona on hienosti toteutettu.En ollut aikaisemmin nähnyt Daytonaa luonnossa,kyllä säväytti oli replica tai ei.Ei näitä ole liikaa.
     
  14. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Kukin kutsukoon miksi haluaa - 69 Charger jokatapauksessa lähtökohta.
    Kun ei ole aito, niin värin, jota joku ihmetteli, sai napata muistaakseni vuoden 96 Mopar värikartasta.
    Autolla on tarkoitus ajaa - siksi tosiaan gearvendor + isommat vanteet, jotta sai lykittyä (toivottavasti) riittävät jarrut vempeleeseen.

    Kiitoksia pääosin positiivisesta palautteesta.
    Negatiivistakin näyttää tulevan, mikä ei sinänsä yllätä - odotinkin, että mielipiteitä vempele herättää...
     
  15. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ja Erankin saa museokilpiin, kunhan vuodet tulee täyteen.
     
  16. Kasi-Pasi

    Kasi-Pasi Gearhead

    Kuten omistajan kommenteista voi(nee) tulkita, niin tuskinpa muiden mielipide on ollut rakentelun lähtökohta, ja hyvä niin.
    Vaikka auto on hieno, niin eipä se ole ainut tapaus, joka olisi saanut olla palkittujen listalla. Vähän kun katseli ympärilleen, niin pelkästään 60-70-luvun taitteen muskeleista olisi ollut vaikea valita top 10, saati sitten kun palkituissa pitäisi varmaankin olla mahdollisimman kattavasti eri tyylin edustajia. Eli tuon näyttelyn "arvostelua" ei kannata ottaa kovin vakavasti, kun eihän ajoneuvoja edes tutkita mitenkään tarkemmin. Olihan nytkin top 10:ssa auto ilman moottoria, ja palkinnoitta jäi monia huippuviimeisteltyjä autoja. Itsekin jätin takakontin verhoilu edelleen keskeneräiseksi, kun sillä ei ole ACS:ssa mitään väliä... :odroll:
     
  17. peltsi

    peltsi Gearhead

  18. Zege

    Zege 3rd gear

    Näyttää kovasti samoilta, flippereitä myöten

    https://m.facebook.com/suomenhuutokaupa ... 33/?type=1
    Ford F-100 Vm.1963 Museorekisteröity
    Matchless G 80 S 500 Museorekisteröity
    Oldsmobile Super 88 Holiday 4D Ht
    Harley-Davidson Sportster vm. 1988
    Suzuki GSX 1100F Vm.1993
    Rowe-jukebox
    Austin Healey Sprite Mk2
    Flipperi, Time Zone
    Harley-Davidson WLC Vm.1942 Museoajoneuvo
    Flipperi, Solar Ride
    Nissan 300 ZX 3.0i V6 24V Twin Turbo Targa
    Buick 2D Electra 225
    Willys 1944
    CD-jukebox.Rock-Ola Rocket
    Chervolet Camaro 1996 Yanase
    TOYOTA Corolla 1200 KE20 2D
    Chervolet Impala SS V8 LT1
    Original Honda Monkey Z50J-E
    Chevrolet Corvette Stingray Coupe Vm. 1977 Museorekisterissä
    Cadillac De Ville Phaeton
    Buick Riviera 425 2D Ht V.1966
    Toyota Supra 3,0i 24v Turbo automaatti Vm.1989
    FORD Zephyr Vm.1962
    FORD Country Sguire Vm.1960 Museorekisterissä
     
  19. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

  20. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Top 10 palkitseminen muistuttaa kyllä lähinnä arpajaisia, aika vaikea verrata ihan erityylisiä laitteita paremmuus järjestykseen. Taisi olla ´80-´90-luvulla kun V-8 Magazinessakin oli American car show:n mainos/ilmoittautumiskaavake jossa oli aika reilu luokkajako ja ihan riihikuivaa palkinnoksi joka luokan kolmelle parhaalle. Uskoisin että vastaava nostaisi nykyäänkin näyttelyn tasoa ja somistuksiakin olisi enemmän. Nythän tuo näyttelykaluston haaliminen taitaa olla hiukan liikaakin merkkikerhojen varassa, eikä pitkämatkalaisia hirveästi innosta tarjota kalustoa näytille kustannusten takia. FHRA:n talous kun on mikä on niin luokkasponsorit voisi olla ratkaisu, esim. Korrek Kustoms, US Parts Muscle cars, etc.
     

Kerro tästä muillekin!