ACS 2015

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja RS23V0E, 11.2.2015.

  1. ata

    ata Gearhead

    Jenkkien näyttelyissä on selvät luokkajaot, Suomessakin ainakin Tampereella. Tuo TOP10-palkitsemistapa on mielestäni "laiskojen tuomareiden" ratkaisu, eli ei ole ollut kapasiteettia tehdä luokkajakoja ja luokkatuomarointia, näin sen tulkitsen.

    Luokkajako olisi kyllä parempi idea, luokkia voisi kopioida (yhdistäen milloin tarpeellista) jenkkinäyttelyiden luokkien perusteella, siellähän niitä luokkia on taas aivan liikaa, mutta tuo 1 luokka jenkeille ja 1 luokka "tuningeille" ilman järjestystä ei ole hyvä systeemi. Nyt oli jäänyt muitakin palkintoluokkia näköjään pois, esimerkiksi parasta kerho-osastoa ei ilmeisesti oltu valittu lainkaan, viime vuonna sekin vielä oli (kun oma kerhomme GM-Cruisers ko. pokaalin voitti, jäimme vissiin sitten ainakin toistaiseksi hallitseviksi voittajiksi...) ja kun olen siitä kysellyt monessa paikassa (FHRA:n facebookissa sekä jäsenfoorumilla) niin siihen ei ole tullut mitään vastausta...
     
  2. BBC

    BBC Guest

    Luokkajako olisi hyvä homma, kyllä nyt jäi liian monta heinoa autoa ilman palkintoa. Tosin ei liikaa palkintoja, kun jossain syksyn näyttelyissä on niin mahdoton määrä pokaaleita että jokainen saa jotain,... kun tarkoitus on se että heinoimmat ja parhaiten rakennetut/entisöidyt saa palkinnon eikä kaikki täyteautot.

    Toinen asia joka ihmetyttää FHRA näyttelyissä: Nytkin oli Hot Rod autoissa semmoisia että oli sama auto ollut jo 3kertaa ja toinen 5kertaa.
    Eiköhän se ole jo nähty ? vaikka ei autoissa mitään vikaa ole, mutta on täällä maassa esittelemätöntä kalusta,...

    Oulussa on palkintoasia ratkaistu muistaakseni niin että on ryhmät ennen vuotta 1950 valmistetut, 50lukuiset, 60lukuiset, 70lukuiset ja uudemmat.
    Lisäksi on customit ja rodit ja tietenkin osastopalkinto, paras somistus jne. Tarpeeksi ja jokatapauksessa enemmän kuin kymmenen lusikkaa jaossa.

    AH
     
  3. Käkö

    Käkö Gearhead

    Mä olin koko pässiäisen tuolla ja siel oli kyl ihan saatanan hienoi laitteita. Mä en henkilökohtasesti tykänny ollenkaan "Daytonasta" mutta se oli kyl hienosti rakennettu samaten kuin Changer, ei iskeny mulle mutta stetsoni nousee molempien rakentajille, se on selvä! Mä taasen ihmettelin oikeen paljon sitä vaatimattoman näköista 4-ovista Darttia, kax vuotta rakennettu ja auto oli kuin uusi, juuri tehtaalta tullut, se oli hieno niinkuin se Valiant siinä vieressäkin, ihan turha muuten huudella ettei ne kuulu näyttelyyn, helvetin monet ihmiset jäivät siihen kattelemaan niitä ja lauseet alkoivat"muistatko"... Joo , ne oli hienoja niinkuin oli hieno se welho's customin osastolla ollut Darttikin. Prätkäpuolella oli ällistyttäviä laitteita mut se bomber-osasto, zori, ei iskeny sit yhtään, ei sit yhtään.
     
  4. jaketin

    jaketin Gearhead

    Onhan tässä maassa paljon esittelemätöntä kalustoa, oikeassa olet. Mutta näiden omistajat eivät ole ilmoittautuneet / tuoneet niitä autoja näyttelyyn, syystä jos toisesta. Kukaan ei niitä sieltä talleista hae..
     
  5. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Osalla luultavasti syynä se ettei ole tarvetta pullistella osaamisellaan/varallisuudellaan näyttelyssä (?)
     
  6. BBC

    BBC Guest

    Totta. Moni ei ilmoittele ja sitten on niitä jotka eivät halua pullistella kalustollaan eivätkä varsinkaan esitellä niitä näyttelyissä eikä kotona päästetä aivan kaikkia talleihin, missä autoja saattaa olla paljonkin.

    Kyllä monet tulisi jos heidän kalustoaan järjestäjä kysyisi, uskon niin.
    Itse aikoinaan (80luvulla) tarjosin rakentamaani 1967 camaroa ja entisöimääni 1957 bel air 2dht autoja Helsinkiin, mutta vastaus oli FHRA:lta että meillä on noin hienoja autoja vaikka kuinka paljon täällä lähellä,.....No, oliko niin, se on sitten toinen asia ja kyllähän me jo silloin tiedettiin autot mitä sovietfinlandissa oli.

    pari vuotta sitten tarjosin lupelle että tuon kolme autoa, mutta ei kelvannut,... tai ei kuulunut mitään, joten kerran tarjottu.
    Tosin ikää kun on tullut niin vähemmän ja vähemmän kiinnostaa näyttelyjutut, toki jos saa hyvän korvauksen niin sitten voi viedä. Peltiämpäreillä kun ei tee mitään.
    Hienoa on päästellä mutkaista ja suoraa tietä pitkästi ja värkkäillä tallissa jotain mielenkiintoista.

    ah
     

Kerro tästä muillekin!