ACS:stä vielä vähän..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Anonymous, 27.2.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. sbc327

    sbc327 Gearhead

    Ei voi kuin ihmetellä, että missä vaiheessa tällainen kahtiajakautuminen ja eripura on alkanut. Kun hot roddingin alkuasukkaat aikoinaan riisuivat ja virittivät 30-luvun Fordeja, ei se johtunut siitä, että se on ainoa tyyppihyväksytty malli, vaan siitä ettei ollut muutakaan. Jos olisi ollut satavilla joku 48-venttiilinen kolmella turbolla ja ilokaasuilla ladattu Celica ja siihen 8-vaihteinen vaihdelaatikko, niin omistaja olisi ollut kuningas. Perusasia on kuitenkin sama. Jokainen rakentaa itseään miellyttävää auto vielä enemmän itseään miellyttäväksi. Lopetetaan nyt hyvät ihmiset tämä kiistely, koska yhtä ja samaa harrasteautoilua tämä on.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Iltaa!
    Niin kuin on tullut jo monta kertaa ilmi että kyseessähän on siis 2eri tapahtumaa "saman" katon alla, American CAr Show ja Tuning Car Show. Jos jenkki harrastajien hermot eivät kestä katsella mitään lasikuidulla levitetty autoja ja/tai hifi-autoja niin miksi ihmeessä heidän pitää sitten käydä kyseisessä hallissa? Jos kerran ns."tuning" autot saa verenpaineen nousemaan ja repimään hiukset päästä niin voisi olla menettä kyseiseen halliin.

    Toinen kumma juttu minkä olen huomannut on että olen aina luullut että bmw-harrastajat ovat kaikkein fanaattisempiä ja muita hyljeksivää porukkaa mutta tällä foorumilla luin muutaman topikin ja ihmettelen syvästi miten jenkki harrastajat voivat olla näin lapsellisiä. Enkä yleistä koko harrastaja porukkaa vaan lähinnä tarkoitran eräitä henkilöitä jotka olivat kirjoittaneet lukittuun ACS-topikkiin. Minä en tiedä miksi he ovat niin katkeria muita merkkejä kohtaan. Voisiko syynä olla se että heidän isolohko v8 koneet eivät kehitäkkään niin paljon voimaa että sillä pesisi edes 1.2 fiat unon. Kerran tuollainen tapahtuma järjestetään kerran vuodessa niin eikö jenkki autolijoiltakin voisi odottaa jonkinlaista sopeutumista muita showssa olevia autoja/kerhoja kohtaan. Tapahtuma kestää kuitenkin vain vähän aikaa joten ei luulisi olevan iso homma olla ystävällisellä päällä kyseisen viikon lopun ajan. Toivottavasti tekstistä saa jotain selvää..teksti on kovassa kuumeessa kirjoitettua joten koittakaa saada asian ydin selville...
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vaikka kiinnostaisi mennä vain American Car Shown puolelle, joutuu silti maksamaan lipun hinnassa myös Tuning Car Shown pääsymaksun. Kun kerran kyseessä ovat kaksi eri tapahtumaa, eikö niihin voitaisi myydä liputkin erikseen, mitä hä?

    Nyt tuntuu siltä että Tuning Car Show ratsastaa ACS:n siivellä.
     
  4. platuart

    platuart Gearhead

    Jos tilaat pizzan, jossa on paprikaa, salamia, aurajuustoa ja herkkusieniä. Se vaihtoehto on lähinnä sitä mitä haluaisit syödä sen ravintolan listalla. Fantasiaa ei nyt ole.
    Niin maksat koko pizzasta, vaikka olet allerginen paprikalle ja jätät ne syömättä. Ei ne sulle laske paprikan osuutta hinnasta pois. Toinen vaihtoehto on olla menemättä kyseiseen ravintolaan ja ostaa kaupasta vaikka laktoositon, rusinaton ja mauton maksalaatikko...
    Miksi minun pitää maksaa hotellista "täysi" hinta, vaikka en aio syödä aamupalaa, koska se on tässä hotellissa mielestäni täyttä paskaa...
    Yrittäkää ajatella asiaa niin, että ACS:ssa/TCS:ssa maksatte yhden näyttelyn lipusta, olette sitten menossa mihin halliin tahansa ja uskomattoman hienona lahjana pääsette samalla lipulla ilmaiseksi muihinkin halleihin, jos haluatte. Niihin ei ole siis pakko mennä. Oishan se varmaan kivaa maksaa vain 5 euroa pelkästä AMC:sta ja FASCAT ja TCS:t erikseen. Haloo, eihän niin mikään toimi. Herää pieni epäilys, että täällä keskusteleva porukka ei ole koskaan käynyt Messukeskuksessa missään messuilla. Viimeksi kävin tapahtumassa, jossa samalla lipulla oli seitsemät messut! Eikä kaikki todellakaan kiinnostanut minua, vain kaksi niistä. American Car Show/Tuning car Show/ mitä kaikkea siellä nyt onkaan, on mielestäni enemmän messut kuin näyttely.
    Yritetään yhdessä tehdä siitä parempi kuin koskaan ennen. Se on koko harrastuksen etu.

    Pääsiäistä odottaen, PLATU
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Heii, nythän mä hokasin, tää keskustelu on jo vaarallisila vesillä. Uskaltaakö messukeskukseen enää mennä, tiedä vaikka vahingossa astuu väärän hallin puolelle ja saa pipopäisenä löysähousuna turpiin työntötangon kera ja työntävät mun spoileroidun nokian aukkooni.
     
  6. makke

    makke 1st gear

    Koitetaas taas kaikki pysyä asialinjalla jotta tätäkin topicia ei tarvitse lukita.
    Onko asioista tosiaankin liian vaikea keskustella ilman että kiihkoilua tulee mukaan? Tämän topicin alku olikin oikein antoisaa luettavaa.
     
  7. NHRA

    NHRA 1st gear

    Aika surullista luettavaa monet tämän aiheen ympärillä käydyt keskustelut. Sekä täällä, FHRA:n sivuilla ja Ffp:n foorumissa tulee paskaa niskaan puolin ja toisin. Muutamat järkevät kommentit hukkuvat "V*tun teiniviiksikorollariisipussihomot" ja "Pitäkää rasvaletit työntötankopaskanne" tjsp. kommentteihin, joilla ei ainakaan asioiden tilaa paranneta.

    Miksi ihmeessä pitää olla niin hemmetin fanaattinen harrastuksensa suhteen? Miksi pitää valita puolensa? Tulevaisuudessa pitää varmaan ACS ja muut tapahtumat jakaa karsinoihin, joihin sitten portilla jaetaan. Ensin valitaan euro- tai jenkkipuoli, sitten valitulla puolella merkki-ja mallikarsina. Siellä voi jokainen sitten ihailla vain niitä autoja, joista varmasti pitää. Paitsi että silloinkin on vielä mahdollisuus nähdä väärän värisiä ja aivan väärin rakennettuja autoja...

    Ajattelisi että pienellä suvaitsevaisuudella ja avoimella suhtautumisella ei kukaan häviäisi mitään. Fanaattisuus asiassa kuin asiassa johtaa vain ylilyönteihin, ja lopputuloksena kaikki häviävät.
     
  8. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Loppujen lopuksi kyse on AUTO HARRASTAMISESTA, on ne sitten tuunattuja isin Bemareita tai omin käsin kustomoituja vanhoja sämpylä kustomeja. Tämmöinen kiihkoilu mitä harrastaa ja miten harrastaa on omasta mielestäni todella syvältä. Autoharrastajien pitäisi lyödä päänsä yhteen, jotta tähän maahan saataisiin pikkaisen vaikutus valtaa muunmuassa rakentelusäännöksiin.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mä en tajuu että mitä te itkette sitä että joudutte muka maksaa jotain tuning lisää. Ilman tuning car showta kävijämäärä olisi murto osa nykyisestä ja lipun hinnat varmaan kaksinkertaisia. Ja nyt joku keksii sanoa että ei ollut silloinkaan kun ei ollut tuningia, no silloin ei oltu messukeskuksessa joka nyt on jo varattu eikä kyseistä tapahtumaa enää voi siirtää mihinkään latoon.
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Onks täällä joku itkenyt sellasestakin? Aika vyön alta tän keskustelun taso puolin ja toisin ja aika lailla katteettomin perustein koko boikotointi lähtenyt liikkeelle jos syynä on tuo järjestävään kerhoon kuulumattomilta perustuva kerho-osaston vuokra. Tolla boikotoinnilla on korkeintaan haittaava vaikutus kaikkeen, vois kuvitella, että tuunaritkin on sen verran älykkäitä, että osasivat ihan itse tehdä valintansa sen suhteen tollasen laumasieluisuuden "yleisboikotoinnin" sijaan. Ihan niinkuin jenkkiharrastajatkin osaavat itse valita sen menevätkö näyttelyyn vai eivät; samat perusteethan on heillekin olemassa. No, aika näyttää mikä vaikutus tolla on vai onko mitään. Toivottavasti näyttelyssä on niin hienoja tuning- kuin muitakin vehkeitä, mielellään niitä katselen. Jälkikäteen on sitten ehkä hyvä palata aiheeseen, että kuka voitti ja mitä. Itse veikkaan, että boikotin lietsomisesta huolimatta näytteille tulee ihan hyvää tuning ja eurokalustoakin ja ehkäpä tulee jonkinlainen vastaboikotti-ilmiökin?
     
  11. makke

    makke 1st gear

    Itse olen ollut näkevinäni, että boikotoinnin syyt on selitetty väärin. On otettu syyksi tuo maksu, mutta todellisuudessa onkin kyse siitä ettei FTCA ole ollut aktiivinen ja sitä tuning väen mielestä ei ole olemassakaan.
    Nyt vielä boikotoivassa väessä on mukana eräs iso merkkikerho joka lähinnä boikotoi sanaa "Tuning". On kuitenkin FTCA:n jäsenkerho ja jäsenet ottavat alennukset lipuista.

    Eli boikotoijatkaan eivät yksiselitteisesti tiedä mitä boikotoivat tai sitten vain vaihtoivat syitä kun alkuperäiseltä syyltä/selitykseltä lähti pohja.
    En tiedä mitä tulee tapahtumaan, mutta toivottavaa toki olisi, että tilanne ratkeaa rauhallisesti ja sovussa.
    Itse kyllä mieluusti menen katsomaan noita ns. tuning autoja jos niissä vaan on jotain muuta katsottavaa kun pelkästään pulttaa kiinni completos spoileria, momon tingeltangelia ja foliatecin kalvoa.
    Kyllä tuolla messukeskuksessa tilaa riittää kaikille.
    Rauha palatkoon harrasteautorintamalle ja toivottavasti yhtenäisempänä kuin ennen. :wink:
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Näin minäkin sen oon käsittänyt, että tosta kerho-osaston hinnasta saatiin ikään kuin tekosyy boikotille. Ja aihettahan toki olis panna siihen kerhoon vähän vauhtia. Olis sitten ilmeisesti ollut parempi, ettei tota FTCA:ta olis lainkaan olemassa, ja rahat maksettais suoraan näyttelyn järjestäjälle ilman näennäistä välikättä (jota siis noin taloudellisesti ei edes ole olemassa, eli niin tehdään nytkin). Silloinhan ei olis mitään ongelmaa, koska maksu osastosta on täysin perusteltu ja kohtuullinen vastaavan yleiseen tasoon nähden ja samalla tavalla kohdellaan niin jenkkejä kuin tuunareitakin. Jäis siis toi boikotin syy, FTCA, pois välistä? Kisapuolella muuten on tiimeillä vielä reilusti kovemmat taksat joista ei saa edes alennusta.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä sä Makke sekoilet? Miten niin boikotin syy vaihtunut? Syy on se että pitäisi liittyä huippuammattilaisten vetämään kattojärjestöön, joka ei ole millään tavalla lunastanut tuota titteliä. Lue niitä juttuja ajatuksella. Kyse ei alunperinkään ole ollut rahasta.
     
  14. NHRA

    NHRA 1st gear

    Nimetön kirjoitti: "Kyse ei alunperinkään ole ollut rahasta."

    Nyt taitaa Nimetön sekoilla eikä Makke. Lainaus Ffp:n sivulta, boikottia koskevan topicin ekasta viestistä: "...rintamaan, jonka tarkoituksena on paheksua syvästi FHRA:n/FTCA:n uutta kerhoihin kohdistuvaa rahastuspolitiikkaa...Pidämme kohtuuttomana FHRA/FTCA:n kerhoilta vaatimaa kustannusta ja samalla paheksumme FTCA:n tapaa yhdistää jäsenhankintansa asian yhteyteen."

    Jos rahasta ei olekaan kysymys, niinkuin nyt näyttää olevan kun keskustelua seuraa, niin miksi rahastus mainitaan ensimmäisenä boikotin yhteydessä?


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: NHRA 2004-03-02 16:33 ]</font>
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Missä ihmeessä on pakotettu liittymään johonkin kerhoon? Jos ei liity, ei tietenkään nauti kerhojäsenyyden suomia etuja, mutta kyllä sinne kerho-osaston saa pystyttää vaikka kuuluis vaan maapallokerhoon.
     
  16. jaketin

    jaketin Gearhead

    onko se lipun hinta nyt niin kova ettei lompakko sitä kestä??? vai miksi nämä näyttelyt pitäisi maksaa erikseen.. jos ei ole tyytyväinen fhran toimintaan, niin jäsenenä voi pyrkiä johtokuntaan. ehkäpä sillä lailla vois vaikuttaa asioihin.

    en itsekkään aikoinaan noista euroista juurikaan innostunut, mutta kun laittoi löysemmän pipon päähän, niin ei enää ahdistanut.. itse kävelen mielelläni tuning puolella ja katselen mitä siellä puolella on tehty. mielestäni hyviä ideoita olen saanut ja aioin jossain mielessä toteuttaa niitä. hifi puolikin kiinnostaa, koska musiikkia ei ole koskaan liikaa. olkoonkin räppiä taikka teknoa, niissäkin löytyy hyviä biisejä .

    sen sanon vielä tuningautoista, että jos kauppakassiin laitetaan tehtaan valmistamat levikkeet, niin onko se loppujen lopuksi rakennettu auto. missä menee se raja??
    sama juttu se on "meilläkin", jos johonkin kikkareeseen laitetaan uudet vanteet, eikä juurikaan muuta tehdä, niin onko se rakenneltu???
    itse olen vuosi toisensa jälkeen nähnyt näyttelyissä hienoja autoja. semmosia, etten itse edes osaisi tehdä.
     
  17. Mawerick

    Mawerick Gearhead

    Itse en ole moneen vuoteen enää käynyt ACS:ssa. Hot Rod & Rock Show vastaa omia tarpeita paremmin.

    ACS yrittää miellyttää kaikkia. Tämä jokaiselle jotain -mentaliteetti on tuonut paikalle jenkkien lisäksi eurot, tuningautot, poppis-osaston, pomppulinnat ja markkinahumun. Onhan se varmasti satunnaiselle perheelliselle kävijälle kiva tapahtuma, mutta perusharrastajalle ACS ei kerta kaikkiaan tarjoa juuri mitään uutta, kaikki on valmiiksi pureskeltua. Vähän niin kuin Radio Nova.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kirjoitan "nimettömänä" kun en viitsi yhden viestin takia rekisteröityä.

    Vaikka rahastus mainitaankin tuon boikotin syynä niin näyttää siltä että kaikki amerikan harrastajat haluaa tarttua vain ja ainostaan siihen. ajettelematta mitään mihin sillä rahastuksella viitataan.
    Jos et pakko liity FTCA:han niin kerhopaikka maksaa 2€/neliö.
    Jos liityt FTCA:han niin saat 100 neliötä näyttelytilaa liittymismaksun hinnalla.
    Tästä tässä on kyse. FTCA on ollut olemassa ilmeisesti jo kaksi vuotta ja ovat nimenneet itsensä kattojärjestöksi. Vasta nyt kun kohu nousi niin FHRA:n puheen johtaja myönsi että FTCA on FHRA:n aputoiminimi. Sitä asiaa ei ole aikaisemmin mainuttu missään, ennen kuin euro/japskiharrastajat nostivat asiasta kohun julkistamalla tuon boikotin jota oli jo jonkun aikaa suunniteltu kulissien takana.
    Minkäänlaista boikottia ei olisi syntynyt jos FHRA olisi ilmoittanut että maksakaa tälle tilille 50€ niin saatte 100€ messutilaa, josta maksatte lisäksi kulut jotka suomen messut perii jätehoitomaksut yms muut. Korostan edellleen jos näin olisi toimittu niin boikottia ei olisi ja kaikki olisivat tyytyväisiä ainostaan kävijät rutisivat että onpas kalliit liput mutta ei juuri muuta.
    Nyt siis jos haluat mennä noille messuille järkevään hintaan kerhona niin sinun tulee liittyä FTCA:han, josta kukaan ei tiennyt mitään vaikka aputoiminimi on toiminut jo kaksi vuotta. Kukaan ei edes tiennyt että se on FHRA:n aputoiminimi.
    Ei monet kerhot halua liittää itseänsä Tuning autojen kattojärjestöksi nimeämään toimintaan mukaan, josta kukaan ei tiedä mitään. Kahden vuoden aikana (näin on tullut keskusteluissa ilmi, itse en tiedä aikaa varmaksi) tuo "kattojärjestö" on salaillut sen verran hyvin itseään että normaali kaduntallaaja ei tiedä siitä yhtään mitään. Itse olen yrittänyt siitä jotain tietoja saada ja ennen kuin tämä boikotti julkistettiin niin tiesin tuosta kattojärjestöstä ainoastaan sen että niillä on ollut mainos gti lehdessä ja googlella kun haki tietoa niin löytyi ainostaan FHRA:n maksukaavake jolla voi myös liittyä FTCA:han. Eli edes nettisivuja ei ollut eikä tuon "kattojärjestö" takana olevia henkilöitä saanut selville millään.
    Kauanko tuo "kattojärjestö" olisi vielä itseään salannut jos tätä boikottia ei olisi tullut? Nyt he ovat hutkineet ja hosuneet ja saaneet nettisivut pystyyn ja virallisen tiedotus tilaisuuden. Olisiko näitä tullut ilman tätä oikottia? Voin itse siihen vastata. Ei varmasti olisi.
    Nyt varmaan jo osalle amerikan harrastajistakin selviää että kysymys ei ole rahasta vaan täysin periaatteesta tuota salailua ja pakko liittymistä vastaan kerhoon joka ei anna itsestään mitään tietoa ulos.Jokainen voi miettiä itse liittyisitkö itse johonkin kerhoon joka tituleeraa itseään kattojärjestöksi mutta et saa siitä mitään tietoa ulos?
    Jotain kertoo jo varmasti sekin että yksi kerho maksoi mieleummin sen 2€/neliö osastostaan kuin että olisivat liittyneet FTCA:n toimintaan mukaan ja saaneet sataneliötä hintaan 50€. Jos vielä kerran mainitsen että onko tässä kyse rahasta edelleen teidänmielestä.
    Mitä tällä boikotilla ollaan voitettu?
    Se on voitettu jo toistaiseksi että "kattojärjestöstä" on tullut enemmän tietoa viimeisen viikon aikana kuin mitä koko sen kahden vuoden aikana, jonka se on olllut olemassa.
    Itse olen sitoutumaton yhteenkään kerhoon mutta asia kiinnostaa sen takia tästä olen jaksanut ääntä pitää.
    Lisäksi on vielä todettava että Jenkki harrastus on pienentynyt vuosi vuodelta kun suurin osa nuorista suuntautuu harrastamaan Euro/japski vehkeitä. Jos nuo messut supistettaisiin pelkäksi Amerikan Carshowksi niin kävijämäärä romahtaisi aivan varmasti. Viime vuonna oli yli 50000 kävijää ja oman arvioni mukaan yli puolet paikalla olijoista oli katsomassa pääosin tuning/hifi messuja. toki moni kiersi myös sen amerikan auto osaston kun samalla lipulla oli mahdollisuus sekin osasto kiertää. Itsekin ihan mielelläni Amerikan autoja katson, en niin sulkeutunt ole että karvat niistä nousisi pystyyn.
    Toki jotain laulujenkkejä eli joku mattamusta paska jossa ei ole edes voimaa karsastan rankasti mutta lähes yhtäpaljon karsastan jotain siipiviritettyä autoa missä ei juuri muuta ole kun se viimeisimmän trendin mukainen tommisbillet ja muuten auto on juuri siinä kunnossa kun missä isi on sen ostanut.
    Siinä kaksi stereotypiaa, ne nyt oli vaan tarkjoitettu osoitukseksi siitä että molemmista harrastaja kunnista löytyy kyllä noita roskia mitä ei varmasti kukaan todellinen harrastaja arvosta, mutta todellinen autoharrastaja pystyy kyllä arvostamaan autoa oli se sitten milloin tahansa valmistettu / missä tahansa maassa valmistettu, kunhan se on rakennettu hyvällä maulla.

    T: Roni
    Nick:
    RH / FFP & CRSC BBS
    Rocco / Fin-tuning BBS
    VIERAILIJA / DNSF BBS
    http://www.kolumbus.fi/etelanlampo
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olisi näköjään pitänyt rekisteröityä kun muutama kirjoitusvirhe tuonne tekstiin tuli mutta yrittäkää ymmärtää

    Roni
     
  20. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!