Äänieristemassa

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja VintageSpeed, 4.7.2015.

  1. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Mistä saisi alkuperäisen kaltaista röpömassaa, jota käytetään äänieristeenä takaluukun sisällä vanhemmissa jenkeissä? Tavallinen kiveniskumassa ei kelpaa sillä se jää tahmeaksi ja likaa varapyörän ym.
     
  2. Karpov

    Karpov Gearhead

    Onkos se motonetin hifipuolella oleva purkkitavara liian jyhmeetä?
     
  3. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

  4. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Varovasti noiden nykymassojen kanssa. Katsokaa tarkkaan mitä ne sisältää. Esim uusissa Jaggeissa käytetään massaa millä kori saadaan hiljaisemmaksi ja jäykemmäksi. Kyllä, vaikka kuulostaa oudolta. Tämä paska kerää kosteutta ja jos näette nyt jo vanhan, mutta nykyauton XK8 avon tai coupen, niin katsokaa takapyörän kaaria ja takalamppujen ympäristöä. Muitakin paikkoja löytyy jos kiinnostaa tiirailla. Uskomatonta paskaa mikä saa vain kesäautona olevan kukkimaan.
     
  5. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Pro meiningissä hommataan ruisku jolla saadaan "röpöpinta" aikaiseksi.Ruiskutettava korikitti mutta esim 3M:n kampe vaatii tuon pyssyn.Nykyajan tuotteet on hyviä ja turvallisia käyttää kunhan meet ohjeiden mukaan vain.
    Ja mitä tulee jaggeihin niin ne nyt ruostuu ihan hirmusesti muutenkin.. Muutama tullut nähtyä alta ja samaa vikaa kuin konsernin halppiksessa mazdassa, huonot pohjamaalit ja rakenteiden suunnittelu.. Kiertäisin kaukaa moiset!Viimeisin taisi olla joku 05-mallin x-malli,sormella painoi reiän helmaan,ajettu 150tkm.. :wc:
     
  6. laakkius

    laakkius Gearhead

  7. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Hyviä vinkkejä mutta saakohan noilla aikaiseksi sen haluamani röpöpinnan kotioloissa vai pitääkö alle ruiskuttaa ensin jotain muuta tai kikkailla ruiskun kanssa kuten VilleTre mainitsi? Motonetistä on turha kysyä tiskiltä tuollaista tietoa se on jo todettu monesti. Täyyy varmaan viikolla soitella Tectylin asiakaspalveluun.
     
  8. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    Ei kai kiveniskumassa tahmeaksi jää. Mä tein Polaran tavaratilan Motonetissa myytävällä Dinitrolin mustalla massalla. Kova ja ei sotke. Kalvo jäi vähän ohueksi, mutta siisti pinta.

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/607021/ ... a-1L-musta
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

    Kiveniskumassahan on nimenomaan sellasta päällemaalattavissa olevaa.
     
  10. Esaa

    Esaa Gearhead

    Kiveniskumassa kuivuu kovaksi ja alustamassa jää tahmeaksi.
    purin joskus escortin jonka joku hifisti oli vaimentanut, sillä vihreällä noicekillerillä, auto oli ruosteessa joka paikasta jossa oli tuota vihreää paskaa.
    ovien alla laidat olivat ehjä mutta oven keskeltä läpimätä.
     
  11. sämpy

    sämpy Gearhead

    Ja jos vielä epäilyttää, niin voihan sen kiveniskumassan maalata vaikka epoksilla sopivaan sävyyn ja kiiltoasteeseen. Kestää enempi kulutustakin.

    Kiveniskumassan kanssa on enempi kiinni tekniikasta kuin ruiskusta. "kuivaruiskuttamalla" saa röpömpää ja kun lutraa reilummin saa sileempää. Mutta ihan sileetä ei millään. Kannattaa kokeilla ensin johonkin pellinpalaan että saa halutun lopputuloksen, aika ikävä pois putsattava..

    Mielestäni se on melko oikeeta kamaa tuollaiseen paikkaan.
     
  12. Rover v8

    Rover v8 3rd gear

    Tectylin tuoteneuvontaan ei kannata soittaa, saavat haistaa pitkän pökäleen..

    Itse vedin n:3kk sitten tectylin kiveniskumassaa, maalasin siihen sitten polyuretaanimaalilla päälle. Noh tämä koktaili on nyt niin paskaa että kun kynnellä painat maalipintaan saat tehtyä siihen jäljen.. Tämä koktaili ei ole muuttanut muotoaan yhtään paremmaksi tuossa ajassa.
    Ja jos tuohon massan päälle menee epoksi pohjamaalia, se kiehuu välittömästi. En kerennyt onneksi paljoa sotkea tuolla koktaililla, mutta sen verta että kyrsii. En enään ikään tee noin ns kriittisissä paikoissa ainakaan tectylin kamalla. Ja tuossa tectylin purkissa luki sitten jälkeenpäin katsottuna että jättää puolikovan kalvon, en voinnu tietää ettei maalikaan sitä koveta. Oisin olettanut että se kestää pikkukiven osumisen siihen jättämättä koloakaan..

    Toinen asia mikä tuossa tectylin tuoteneuvonnassa on, että soitin kun vedin puhtaalle maalipinnalle kotelonsuojaa ja massaa. Herra idiootti X tectylillä kysyi että kuka ihme suosittelee kotelonsuoja ainetta alustamassan alle auton alustassa. No sehän lukee heidän oman massapurkkinsa kyljessäkin, ja netissä lukee ohjeissa moinen. Ukko meinas ettei sitä sinne saa laittaa, se kuuluu vain ja ainoastaan kotelon sisälle. :mad:
    Voiko tollasta dillee päästää mihinkään tuoteneuvontaan joka ei tiedä tuotteistaan yhtään mitään.
    Kysyin silti tuolta dilleltä että milloin tuo kotelonsuoja aine on kuivaa, epäili että pitäs vuorokaudessa olla. Vedin sitten pikkun päälle vuorokauden jälkeen massan tuon kotelonsuoja aineen päälle ja sehän on kuin lokin ruikkujen jäljiltä paikotellen. Ei ole tarttunut kiinni, vaan tullut kemiallinen reaktio joka irroittanut massan. Vedin sitten parin päivän päästä uuden massakerroksen ruiskulla, ja sitten se otti kiinni joka paikkaan. Mutta alusta on paikotellen aika valumien peitossa.

    Näköjään toi kotelonsuojaaine saa kuivua 2-3vrk ennen massan ruiskaamista. Märkää märälle ei ainakaan minulla toimi..

    Toivotaan että Dinitrolin tuoteneuvonta ja tavara ois parempaa..
     
  13. f34

    f34 Gearhead

    Dinitrolin ohjeessa tais olla, että massa vedetään vielä kun kotelosuoja on märkää. Kiveniskumassoja on monenlaisia. Sitä mustaa, onkohan bitumipohjaista, joka jää pehmeäksi. Sitten vaaleita, onkohan akryylipohjaisia, jotka kuivaa aika napakaksi.
     
  14. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Tuo lavasuojamassa on ainakin sellaista, että kestää eikä tahraa paikkoja. Joskus ruiskutin pickupin lavan ja aika hyvin on käyttöä kestänyt.

    http://www.nettimaalikauppa.fi/epages/S ... cts/410633

    On sen verran kovaa ainetta, että saattaisi toimia jopa peltiä jäykistävänä, jos riittävän monta kerrosta laittaa.
     

Kerro tästä muillekin!