1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Ahdetut A-body Moparit

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja fury69, 12.12.2007.

  1. duster70blower

    duster70blower 3rd gear

    dynolappu pitää olla mukana konttorilla.
     
  2. Tero2

    Tero2 Gearhead

    omaa Vallua kävin näyttääs konttorilla jo ja pelkkä dynolappu ei riittänyt, tarvitaan mukaan vielä dokumentteja mallisarjan tehokkaimmasta jotta insinöörit näkee millaset jarrut ym silloin on ollut!
     
  3. Tero2

    Tero2 Gearhead

    Kertokaas nopeasti mistä saisin nuo mallisarjan tehokkaimman ja mopoimman erot ym tiedot? Katsastussedälle ei riittänyt pari kirjaa ku otin mukaan missä autojen tehot näkyy ym yleistiedot...
     
  4. amalo

    amalo Gearhead

    Chiltonin 64-71 auto repair manualista löytyy jarru ja kone tiedot kaikista noista vuosimalleista kätevästi samalta sivulta (864-865) taulukkona. Ne kelpas ainakin mun tapauksessa rekisteröintikatsastuksessa.
     
  5. vallu340

    vallu340 1st gear

    Riittääkö kopio sivuista vai pitääkö olla kirja mukana?
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ota molemmat, haluavat kuitenkin kopiot omiin arkistoihinsa
     
  7. vallu340

    vallu340 1st gear

    Mut jos auto on vuosimallia -73 niin käykö toi kirja vai miten tarkkoja ne on..
     
  8. Savis

    Savis 3rd gear

    Saviksen auto on kokenut sukupolven vaihdoksen.
    Kyllä tulee esiintymään cruisigissa. Kunhan tuo nuorempi sukupolvi saa sen aikaiseksi.
    Tärkein syy siihen, että autoa ole näkynyt johtuu siitä, että talossa on putkiremontti ja tallia ei ole mahdollista käyttää, niin auto on nyttemmin maaseudun rauhassa odottamassa syksyä, tai mahdollisesti ensi kevättä.
     
  9. KUE

    KUE 3rd gear

  10. c-305

    c-305 3rd gear

    [​IMG]

    [​IMG]


    Moottoria odotellaan kuumeisesti
     
  11. XVD

    XVD 3rd gear

    On hieno tuo Kennetin rotke rartti 8)
     
  12. ere

    ere 3rd gear

  13. dodge73

    dodge73 3rd gear

    dodge

    ei pumppu mut ahdin kuitenkin, elikkäs -73seen darttiin turboa laittamassa. alakerta olis valmiina 318 takoakseli ja männät. kaasutin mietityttää, saisko jostain paineistetun kaasarin mikä kestää ahtoja vai pitääkö laittaa koko kaasutin painekotelon sisään (pari tuolla systeemillä nähnyt ja hyvin pelitti) ja saako pakosarjoja jostain valmiiina. alotin jo tekeen pakosarjoja mut jos sais valmiina niin pääsis helpommalla. ajatuksena on laittaa yksi turbo holset hx50 67/77 #25. välijäähy 750holley. osat on valmiina paitsi jos kaasutinta ei saa pelittämään niin sen joutuu hommaan. laitan laitteesta kuvia jossain vaiheessa.
     
  14. Savis

    Savis 3rd gear

  15. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Re: dodge

    Kokemuksen syvällä rintaäänellä voisin todeta että sijoita siihen kaasariin, valmiita toimivia blowthru-kaasareita saa jo useammastakin firmasta. Ja ota reilusti pienempi kuin 750cfm kaasari, sen paremmin se reagoi mitä pienemmät kurkut. Ota myös hattu samasta paikasta, vaikuttaa kaasarin toimintaan oleellisesti.
    Pakosarjoina toimii hyvin vaikka valusarjat. Porukat touhuu ihan liikaa noiden turbopakosarjojen kanssa.
     
  16. c-305

    c-305 3rd gear

  17. blowerduster

    blowerduster 3rd gear

    komee

    hyvältä näyttää :D :D :D
     
  18. Benneri

    Benneri 2nd gear

    Mitäs täällä rintamalla?
     
  19. Make.S

    Make.S 3rd gear

    Mulla on tallissa toi Liikan/Härkösen rakentama swingeri, nyt kevyessä jatkojalostuksessa.
    ...pitäis olla kesällä ajossa...
    Jos jollain on siitä kuvia/videoita, olis kiva nähdä niitä.
     
  20. ford71

    ford71 1st gear

    v8 ssa oli juttu joskus 80luvulla,lienet tietoinen siitä.
     

Kerro tästä muillekin!