Aina laadukkaiksi tiedetyt tuotemerkit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BRAKE DRUM, 22.4.2020.

  1. Kyse ei ole siitä etteikö ne biltemat ja muut kestäisi vaan siitä mikä sopii käteen ja käyttöön. Kyllähän suurinosa työkaluista on niin ryssän mallisia ja "kolhoja" että ei mitään rajaa. Niin, ja ei sitä sähkötyökaluissa tai merkkikäsityökaluissa pidä ostaa halvinta sarjaa, joka painii samassa sarjassa näiden biltemoiden ja muiden kanssa. Pikkusen pistää rahaa lisää ja saa merkkituotteen premium kamaa, jota ei ketjumyymälöissä ole esillä/tyrkyllä.

    Dewalt pikkurälläkät halpoja, 45-50e, ja tänäkin talvena olen ajanut normaaliin tapaan 100-200 katkaisulaikkaa + kaikki hitsausten hiomiset samalla yhdellä koneella. 3s talvi menossa ja sitten kun alkaa laakerit huutamaan, suoraan romukoppaan ja uusi tilalle. Maksanut itsensä jo moneen kertaan. Yleensä 5-7v kestää tuommoinen dewalt.

    Juuri ajoin kaksi päivää mirkan epäkeskolla ja on se vaan kovettu 10vuoden jälkeenkin...

    ah

    Ennemmin puhuttiin jossain otsikon alla english wheelistä. Itse panin siihen linkkiä ruotsin english wheeliin, jollaisia täälläkin myydään. Näyttää samalta kuin omani, joka on Lazze -versio. Kaverit oli ostaneet semmoisen tuonne pohjoiseen MC tallille ja kun joukossa on ainakin yksi todella hyvä tekijämies, uskon mitä hän sanoi; "laatu ei ole sinnepäinkään verrattuna Lazze englishwheeliin". Silloin kun englishwheel on hyvä, se on niin jämäkkä ettei ole missään minkäänlaista klappia tai pientäkään tyhjää. Näin vain näissä paskoissa tahtoo olla vaikka ulkonäkö näyttää samalta kuin niissä oikeissa english wheeleissä, mutta ovat kyllä sitten jotain muuta.


     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jonkin verran kalastusta virvelillä harrastan.
    En tiedä ABU -tuotemerkin nykytilaa, mutta mulla on useita ABUn keloja 60-70 luvun alusta.
    (Cardinal 44 ja 33, Abumatic 170, Ambassadeur 5000)

    Erittäin hienosti rakennettu. Huolsin kaikki nyt talvella perusteellisesti. Taas toimii kuin uutena.

    Veikkaan, että nykyisiä muovista kasattuja keloja ei ainakaan itse pysty huoltamaan, ja tuskin kestävät yli 50 vuotta käyttöä?

    Sveitsin armeijan linkkarit tuntuvat edelleen olevan laadukkaita. Mulla on kaksi kappaletta.
    Toisen sain rippilahjaksi -70 -luvulla ja toinen vastaava malli on muutaman vuoden vanha kirpputorilöytö. Ei ainakaa näppituntumalla ole taso laskenut.
     
  3. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Kun nyt kalavehkeet tuli puheeksi niin Abun lisäksi myös Penn-merkkiset kelat olivat vielä ainakin -90-luvun alussa laatukamaa.Ei ollut rattaat ja muut sisuskalut muovia ja on toiminut aika-ajoin hyvinkin aktiivisessa käytössä moitteetta ns.isältä pojalle.Nykylaatua en tiedä kun omat vehkeet on sieltä 90-luvun alusta tai vanhempia mutta ainakin silloin Penn oli vielä made in U.S.A.:)
     
    WBBC tykkää tästä.
  4. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

Kerro tästä muillekin!