"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. T&S

    T&S Gearhead

    Täytyy varoitella vappupallojen myyjiä, max 3 palloa per myyjä.
     
  2. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Etkö oo huomannu, kuinka ne poraa Hiltillä tennarit kiinni katuun? No hätä.
     
  3. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Miten tämä käytännössä tapahtuu?

    nimim. porasinko turhaan Hiltillä tennarit riekaleiksi?
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Hiivattia ihmetellyt tänään niin taas tulee näitä aivahyvät patentit virityksiä vastaan

    Oikee ajovalo ryöstetty vasemmalta, ainoo, et sen oikeen puoleisen orkkis piuhaan tulee virta ihan normaalisti

    Sit maski/valopaketti purettu irti katkomalla johdot 3cm liittimen vierestä ja kasattu abikoilla


    Mitähän muuta kivaa siinä oli niijjoo 10cm pidempi johto, et saatu akunnavan pultin alle kun vieressä ois ollut maadoituspiste
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

    No jooo.......
    Ne 44 palloo oli ilmatäytteisiä, ja olivat auton alla olevan levyn, ja maassa olevan toisen levyn välissä. :D
     
  6. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Ei tällanen päivänselvä asia kiinnosta, vaan se et miten saan tennarit poraamalla kiinni katuun.
     
  7. -JJH-

    -JJH- Gearhead

  8. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Velipoika osti pösön ja ajeli katsastukseen asti ja takajarruissa oli heittoa noh ei muuta kuin tutkimaan kuskin puolelta oli mennyt levy ja vänkärin puolelta rumpu joku ed.omistaja oli ottanut mistä lie autosta rumpujarrun oikealle puolelle.
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Olikohan jarruvoimat tasaiset ehjillä kamoilla?
     
  10. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Kylläpä se autolla vielä jonkun vuoden katsastettuna ajoi kunnes mätäni käsiin.
     
  11. oml

    oml Gearhead

  12. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    ...toi ekan kuvan teippi on sinetti. Usein noista vehkeitä sinetöidään tiettyjä luukkuja yms jos laite pysäköidään johonkin muualle kuin "omiin tiloihin". Tuossakin lukee selvästi RESCUE ja nuoli ko kohtaan; siellä alla on joku oven/kuomun tms pakkolaukaisu....
     
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    "Cartridge actuated devices", vois olla räjäytyspanos joka ampuu ohjaamokuomun irti...?
     
  14. jeppe_68

    jeppe_68 1st gear

    Tää on varmaan ihan tavanomaista, mutta kirjoitan kumminkin. Itelle tuli keväällä jenkeistä tommonen rättimallin "ghetto" Polara. Tänään vasta pääsin alle kopistelemaan ja uuden massan alta putoili noin 10 l ämpärillinen ameriikassa ruostunutta rautaa. Molemmat ovet on noiduttu alaosistaan kokoon laittamalla joku 0,5mm sinkkipelti popparilla matkustamon puolelta kiinni, sen jälkeen paklattu, massattu ja maalattu. Romu on varustettu 24 tuuman ghettovantein, renkaissa profiilia 275/25, mustasukkainen Jorge käynyt viiltelemässä stiletillä etuoikean ja takavasemman kyljistä käyttökelvottomiks. Takaluukku on täynnä vahvareita ja autossa nopeesti laskettuna toista kymmentä 7" kajaria ympäri matkustamoa. Mihinkään ei tietysti tule ääntä siitä -89 mallin kenwoodin mankkarista, joka ruosteläjään on asennettu.

    Koko auto näyttää siltä, että se on pohjamaalattu alustamassalla! Niin konehuone, takaluukku kuin pohja sisä- ja ulkopuolelta. Ruostetta ja huonoja kohtia ei tietenkään ole poistettu.

    Jaa niin, ja ne saatanan ghettorenkaat on kiinnitetty neljällä mutterilla/pyörä. Miten musta tuntuu, et mua on tavallaan kuin kusetettu?

    No, toisaalta, tolla rahalla saa tommosta, isommalla rahalla parempaa. Plussana täytyy mainita, et sisusta näyttää aikalailla orkkikselta ja hyväkuntoiselta, poislukien ne kajarien piuhareijät. Rätti on kohtuullinen ja toimii hyvin. Mut oon mä tämmösenä aloittelijana kusessa ton kanssa.
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Ainakin matkustajalentokoneissa voidaan tehdä ns."teippivirityksiä".Hi-Speed nimeä kantavaa metalliteippiä voidaan laittaa esimerkiksi pienehkön luukun kiinnipitämiseen,jos lukitus on pettänyt.
    Tämä tietty väliaikais korjauksena.

    Vähän samaan aiheeseen liittyen,törmäsin nimittäin duunissa vialliseen "mustaan laatikkoon"eli Cockpit Voice Recorder piti kokeiltaessa pelkkää rätinää.
    Tempasin rekkarin telineestään,ja koneen puoleisen verkoston liitin olikin palanut ja myös tuhonnut rekkarin persplugin.Kyseessä Airbus A 320.

    Yllätyksenä tulikin se,että Voice Recorder saa olla viallinen/toimimaton 8cycleä/lentoa.
    Tottakai ohjaamon katosta "naulat" ulos jotta järjestelmä on virraton.

    8:san lennon aikana ei voi siis sattua mitään epätavallista;vähän ihmettelin Airbusin tai ilmailuviranomaisen määritelmää.
     
  16. Mopar

    Mopar Gearhead

    Mutta oliko se ainoastaan moottorien takapuolella?
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Myös moottorien etupuolelle,esimerkkinä tuli kolleegalle mieleen esim."Taxi valot" jotka ovat nokkatelineessä,teipattiin hiljakkoin läjään Hi-Speedilla jotta pysyvät paremmin kyydissä mukana.
     
  18. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Kait tää tähän topikkiin soveltuu: Eilen työmaalla tuli nähtyy, et lumiharja on näemmä ihan ihan hyvä työväline, kun maalipensseliä ei ole...
     
    caprice305 tykkää tästä.
  19. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Soveltuu antiikkilaastin levitykseen , moneen hormiin ja takkaan ja nopea pilariharkkojen siistimiseen löysällä laastilla ettei jää pelkkä harkko näkyviin.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mulla kivaa....

    Joku releistänyt valmiiksi tehtaalta releistetyt valot ja vetänyt oikeen kajuutasta asti uutta johtoa...ilmeisesti joku oli aikasemminkin releistänyt nämä kun valoreleitä on yhteensä neljä tällä hetkellä. Eli orggis, sitten metallikuorinen, ja kaks muovikuorista.....ja yksi niistä on käytössä

    -Ei yhtään läpivientikumia missään eli johdot hinkka terävää pellin reunaa
    -ei yhtään sulaketta missään eli lienee ajan kysymys koska auto palaa

    Sitten sama sähköflektille MUTTA relettä ei ole välissä vaan kaikki virta tulee tollasen kojelaudassa olevan napin kautta missä polttaa sormensa jos flektiä pitää liian kauan päällä. Anturiahan siis joku edellinen omistaja ei voi käyttää vaikka sile olisi johdot valmiina sekä relekkin ja itse anturikin.....sulakkeita ei siis tässäkään kytkennässä....ihmettäkö sellasta pistää vastusta tuomaan???

    Lämppärin on joku tuhonnut komeesti, hana on ollut liian hankala käyttää joten on ollut pakko tehdä ylimääränen kierto ettei vaan lämpö lopu hytistä!!!

    Tiivisteitä ei pahemmin ole käytetty, öljyä suikuaa millon mistäkin pisin konehuonetta, suurin vuoto on jo korjattu...no ei ainakaan ruostu kun ajon jälkeen öljyä on lokarit täynnä ulkopuoleltakin ja konepelti ja ne mitkä jäi niiden alle valuu pisin konehuoneen seinämiä.

    Akku kannattaa ostaa niin pieni kun saa, ei niin iso kun mahtuu.

    Suuttimesta säädettävään strömberggiin kannattaa pistää neulasta säädettävän luisti

    PVC ventiili?? HAH mikä se on? huohotus kuuluu pistää suoraan venttiilikopasta ilmanputsariin ja antaa PVC:n höriä ilmaa siinä imusarjassa.

    Kuka ihan oikeasti tarttee jotain penkinsäätöjä? Penkki kuuluu pultata kiinni niin ettei sitä saa säädettyä paitti selkänojaa!!

    Takapenkkiä ei kannata kiinnittää mitenkään, joka tapauksessa ne ihmiset siellä takana lentelee kun ei mitään turvavöitä ole.

    Jarrutehostimeen kannattaa pistää kolme tollasta alipinediodia.....varmuuden vuoksi.

    jousiklipsiksi kelpaa joku naula, kyllä se sen akselin siellä reijässä pitää kun vaan tarpeeks kovaa lyö sen sinne. muutenkin noi klipsit niin kalliita, jopa 0,15 euroa kappale, kyllä jo sillä rahalla uhraa mieluummin sinnkityn naulan!!!
     

Kerro tästä muillekin!