Akun kulutus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja jarpat, 19.3.2014.

  1. fmila

    fmila Gearhead

    Aika pitkälle samaa mieltä. Yksi tärkeä asia jäänyt tässä vielä käsittelemättä. Akun kannen puhtaus pitää ylimääräiset purkuvirrat poissa. Varsinkin jos akku pääsee kostumaan seisonnan aikana lika ja pöly saa sähköä johtavan "kalvon" aikaiseksi. Jatkuvassa akun latauksessa en nää mitään järkevää tarvetta. Meidän "myymälä-dösän" edellinen omistaja varoitti, et muistakaa lisätä akkuvettä, et sitä kuluu ja ei tossa kestä akut neljää vuotta pidempää. No meidän vähäisessä käytössä ei oo tarvinnut vettä juuri lisätä, kun ei me olla niitä akkuja jatkuvasti laturissa kiinni pidetty niin kuin hän. Kaapelit irti vaan kun laite seisoo. Talven seisonnan jäljiltä lähti hyvin käyntiin näinkin. Samoin oma harraste. Akku jaksoi veivata bensat kaasariin ja öljynpaineet ylös, ennen käynnistymistä ihan hyvin. Akulla ikää jo reilut 10 vuotta.

    Mutta pitäkää akkunne puhtaana:mad:

    t. AM
     
    eeko ja Turbiini tykkäävät tästä.
  2. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

  3. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Oman harrasteauton akkua pitää ladata vähintään kerran talvessa kun auto on seisonnassa. Akkua kuluttaa ainoastaan radion heräte. Pari kertaa talvessa tule ladattua ja samalla käytän hetken ettei kaasari kuivu ja öljyt kiertää.

    Isompi akku antaa tyhjänä enemmän virtaa kuin pieni vaikka jännite olisi alempi (vinkkinä jos ei jaksa latailla..).
     

Kerro tästä muillekin!