Alero - Valojen korkeudensäätö (kytkentä)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Buick-T, 31.5.2018.

  1. Buick-T

    Buick-T 2nd gear

    Vähän erikoisempi kysymys tähän väliin. Ei ole varsinaisesti minun ongelma mutta lupasin kysellä toisen puolesta. Eli USA-malliin olisi vaihdettu Euro-valot.

    Millä periaatteella näissä toimii korkeudensäätö? Onko tästä olemassa kytkentäkaaviota? Katkaisijan perään taitaa tulla 3 (vai 4) johtoa, mutta onko kellään tietoa mihin/mistä mikäkin menee, tai kytkentää säätömoottorin päässä? Ilman alkuperäistä sähkösarjaa, miten kokonaisuus olisi toteutettavissa?

    Kysymys on hieman laaja-alainen, mutta kaikki olisi plussaa!
     
  2. pptalo

    pptalo Gearhead

    Muutaman tollaisen systeemin asentanut Volvo 440 nestetoimisen systeemin tilalle.

    Kytkentä on hyvin yksin kertainen. Kaikissa on 3 johtoa moottorit ja sisäpotikka. Kaikki kytketään väreittäin, lisäksi yhteen nippuun maa ja toiseen nippuun +12v itse otin lähivaloilta.

    Värien merkitykset löytyy osien luovuttajan sähkökaaviosta.

    PS: Aivot eli piiri kortit on moottorin sisällä.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei jenkkituontiin enää tarvita/vaadita korkeudensäätöä...

    Tietää tää tosikko...
     

Kerro tästä muillekin!