Alipaine-ennakosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja VesaR, 6.5.2007.

  1. VesaR

    VesaR 1st gear

    Uudessa isolohko chevy koneessa vanha jakaja (MSD pro billet) antaa jo tyhjäkäynnillä noin 10 lisää kun kytkee alipainekellon kiinni ja ihan sama vaikutus onko läppien ylä taiko ala puolinen alipaineotto...

    Tuottaako uusi kone niin hyvät alipaineet että vanhanssa koneessa johdonmukaisesti toiminut alipainekello ei nyt futaakaan, siis vanhassa ei antanut tyhjäkäynnillä yhtään lisää

    Ilman ilmanputsaria siis ja koitin sekä ylä että alapuolisesta portista ja molemmista antoi noin 10 astetta heti lisää (mekaaninen perusennakko on 18 astetta ja kun laitto letkun kiinni niin noin 30 oli ennakot tyhjäkäynnillä)

    Vnahalla koneella tyhjäkäynnillä se alipainekello ei antanut yhtään lisää, mutta kierroksilla sitten muistaakseni noin 10-15 lisää.

    Läppien avoimuudesta en osaa sanoa - se on tehtaan jäljiltä - tyhjäkäynti on noin 750rpm...ja kaikkien neljän nurkan tyhjäkäynti piirit on pohjasta auki kaksi puolikasta kierrosta + yksi neljäsosa...
     
  2. HT

    HT Gearhead

    Kokeilepas paljonko on alipaine tyhjäkäynnillä.
    Toinen homma on ruuvata alipaine-ennakkoa pienemmälle.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kaasuläpän yläpuolella kyllä pitäis olla mitään imua?? Oletko ihan varmasti pistänyt letkun oikeaan paikkaan??
     
  4. VesaR

    VesaR 1st gear

    Mittaan ja raportoin sitten!
    Ai voiko sitä alipainekelloa jotenkin säätää? Mulla on siis MSD Pro-billet jakaja...tommonen
    http://www.msdignition.com/dist_11.htm
     
  5. VesaR

    VesaR 1st gear

    Sitä itekin ihmettelen...
    http://www.netwelding.com/Double%20Pumper.jpg
    Tossa samantyyppisestä kaasarista kuva eli se mihin alipaineletkun olen laittanut on just niinkuin tossa kuvassa on kiinni tuossa letku pohjalevyssä eli etummaisen kohokammion "alla" ja sitten tuossa näkyy se toinen ylempi kohta myös mitä kokeilin eli tuossa äskeisen hiukka yläpuolella tuossa 2 cm tyhjäkäynnin seossäätöruuvin yläpuolella - tossa näkyy olevan kumitulpattu...
     
  6. TmG

    TmG 1st gear

    kokeileppa muuttaa kaasarin säätöjä.tyhjäkäynti ruuvi liian tiukalla.sillo rupeaa imeksimään siitä ylemmästäki.omassa vehkeessä kävi näin...
     
  7. HT

    HT Gearhead

    Yleensä kyllä. Tökkäät kuusiokoloavaimen siitä reiästä sisään mihin alipaineletku tulee. Siitä sitten ruuvaamalla. Avaimem kokoa en muista enkä kumpaan suuntaan mitäkin tapahtuu, mutta kokeilemalla, kokeilemalla. :D
     
  8. VesaR

    VesaR 1st gear

    Kiitos täytyy tuo huomanna tutkia!!!!!!!! :D
     
  9. VesaR

    VesaR 1st gear

    Äsken tutkin tilannetta ja kyllä myös se ylempi alipainelähtö siinnä pari cm työjäkäyntiseosruuvin yläpuolella johtaa läppien alapuolelle.

    7 Inch HG antaa alipainetta tyhjäkäynnillä eli just niikuin ajattelin eli varsin vähän mutta tyypillistä tällaiselle motille yksitasoimarilla jne...

    Ja heti kun tökkäsi alipaineletkun kiinni ja aavistuksen antoi kaasua nin 10 astetta tili ennakkoa ja tyhjäkäyntiä jäi monta sataa kierrosta ylemmäksi...mutta enivei aika herkkä on kellon säätö kun 7 inch hglla jo antaa lisä ennakoa...
     

Kerro tästä muillekin!