Alumiinivanteiden hiekkapuhallus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja kmp66, 2.9.2007.

  1. kmp66

    kmp66 3rd gear

    Voiko alumiinivanteet hiekkapuhaltaa vai onko liian rajua vanteelle. Pitäis maalata vanteet erivärisiksi.
     
  2. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Mulla oli yhet vanteet puhallettavana.
    Ei tullu hyvät.
    Tai sit noi ammattipuhaltajat on vähän turhan rajuja heikoille osille.
    Nykyään käytän lasikuula puhalluksessa jos on tarvis.
    Pääsee ainakin helpommalla ja voi vaikka vielä kiillottaakin jos tykkää..
     
  3. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Ite hienolla hiekalla velipojalle vanteet puhalsin ja maalasin kuusi vuotta sitten. Vieläkin ovat erittäin siistissä kunnossa 8)
    Onnistuu se kun vaan puhaltaa hienolla hiesulla ja paineella ja järjellä. Sitten alumiinipohjamaalia muutama kerros, muutama kerros pintamaalia ja muutama kerros lakkaa. Vedin kaikki peräjälkeen märkää märälle.
     
  4. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    just jos on hienorakeinen hiekka niin hyvä tulee,useimmiten nämä lasikuula puhallus laitteet on niin pieniä jotta vanne ei sisälle mahdu.

    Muistakko jutun kun Pekka Leino siihen Corvetteen vanteet entisöi, sillä lailla kun teet niin jo hyvä tulee vaan vaatii hieman panostusta asiaan.
     
  5. persus

    persus 3rd gear

    kyllä mä oon kuullu että on hiekkapuhallettu aluja...kuhan vaan tekee varovasti! pakko mainostaa!!!mulla löytyy sit pulverimaalaamo :D saa hyvän pinnan vanteisii!!!!
     
  6. indianjack

    indianjack 1st gear

    justis eilen hain hiekkapuhalletut ja maalatut vanteet pajalta.

    eikä ollut liian kallista. Tattarisuolla.

    Jack
     
  7. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Mulla oli yhdet puhalluksessa + maalauksessa muinoin. Tuli hyvät ja kesti talvikäytössä käyttöautossa hyvin.
     
  8. MAALAISPOIKA

    MAALAISPOIKA 1st gear

    maalasikko ite puhalluksen päälle vai tuliko jauhemaali???
    :mad:
     
  9. kmovat

    kmovat 1st gear

    mitenkä nuo lie yleensä pintakäsitelty, eloksoitu vai lakattu? kun olis yhet Alessiot jossa muotoilu on mieleinen mut pinta hilseilee ja vois koittaa ne siistiä... Mitähän kävis jos yrittäs jollain kodinputkimiehellä poistaa sitä pintaa ensin ja sit lasikuulapuhaltas ja maalais? vai kuinka...
     

Kerro tästä muillekin!