Alustan nivelen suojakumi rikki - korjaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Jacka, 15.8.2013.

  1. Jacka

    Jacka Gearhead

    Käyttöautoni etupäässä (MB, W211-malli) yläpallonivelen suojakumi hajalla (pieni reikä). Miten/millä sen voisi järkevästi korjata? Onko siis mitään konstia? Ja se ettei homma olisi niin helppo, niin mulla on siinä nivelessä rasvanippa (itse asennettu) joten sitä prässirasvaa tulee sieltä suojakumissa olevasta reiästä...

    Neuvoja kaivataan...
     
  2. capri30S

    capri30S 1st gear

    Miksei esim. polkupyörän sisäkumin paikka voisi siinä toimia, kun hyvin putsaa, siihenhän se vulkanoituu.
     
  3. Jacka

    Jacka Gearhead

    Pysyykö sellainen sisäkumin paikka oikeasti, kun se reikä/viilto on juuri siinä "rutun" kohdassa ja se nivelen suojakumi aikalailla muuttaa muotoaan kun renkaat ovat käännettynä ääriasentoon... =0
     
  4. capri30S

    capri30S 1st gear

    No en tiedä kun en oo kokeillut, mutta tuli vaan mieleen noin budjettiratkaisuna. Onhan se paikka sisäkumissakin aika rasituksella, painetta kuitenkin toisella puolella. Voi se ainakin jonkun aikaa kestää, eikä oo kallis kokeilla. Putsata vaan tarvii kyllä hyvin.
     
  5. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Miksei sitä kumia voi vaihtaa? Tarvike pallonivelen kumit motonetissä alle tupakkiaskin hintaisia. Ja jos nippa kerran on nivelessä ni jossain päin kumia reikä kuuluu ollakin josta vanha rasva tulee pihalle.
     

Kerro tästä muillekin!