Alustava tapahtumakalenteri 2022

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 3.11.2021.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei o mulla käsitystä tosta. Motoparkissa ja Kauhavalla vedetään varttimailia. Ittee ei kasimaili häiritse, noil perinteisil katuläyhil siel 200 metrin jälkeen oikeestaan mitään tapahdu.
     
    three hundred tykkää tästä.
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Siinähän se 1/4 viehätys meille tavallisille tallaajille onkin, että on mahdollisuus päästä kokeilemaan yli motari vauhteja. Vartilla noi autot kerkee edes vähän kerätä vauhtia, kun hupimatkalla ehkä saa 100kmh katuvälityksillä mittariin...
     
    Vermilion ja Akit tykkäävät tästä.
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kaksataametrinen on realismia myös kadulla...
     
  4. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    En tiiä jos vaihtas saunakaljatki ykköseen.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Se ero 200m ja 400m on kadulla, että ekalla syöt näkkileipää loppuvuoden ja jälkimmäisellä pääset käräjille ja ajelet seuraavan vuoden polkupyörällä.
    Siksi olisi ihan hauska päästä kokeilee varttimailiakin.
     
    Vermilion, Akit ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  6. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Veikkaampa, että aika harvalle 200m aika oikein kertoo yhtään mitään suorituskyvystä kun valmistajat, kuskit, lehdet ja testaajat yms. vuosikymmeniä mitanneet ja elvistelleet 400m ajalla ja nopeudella.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Itseasiassa kyl se kertoo, esimerkiks paremma kuvan 0-100 kiihtyvyydestä ku varttimailiaika. Mut motiksessa saa vetää 400 metriä. Kuten sanottu, mulle kelpaa kyl 200 metrii hitaammallakin laitteella. Kisaaminen silä on siin mieles makeempaa et se ei anna mitään virheitä anteeks, ja painottaa sitä et tarvii päästä liikkeelle. Pienempitehosellakin on mahdollisuuksia kun on muuten asiat kohallaan.
     
    three hundred ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  8. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Eli pitää olla lähdössä hereillä!
     
  9. Akit

    Akit 2nd gear

    Eli pitää olla kevyt auto ja jätti renkaat:(
     
  10. Herje

    Herje Gearhead

    Ei vaan osaava kuski joka on hereillä ja osaa säätää alustan
     
  11. Aulis Hämeenkorpi

    Aulis Hämeenkorpi Gearhead Bannattu

    totta tuo edellä oleva. Ehkä myös; kuski joka osaa lukea kaikki ohjeet menestymiseen nettipalstojen itäisen maan viisailta tietäjiltä.
    Warren Johnson sanoi minulle pro varikolla joskus pomonassa että "our tricks are, no tricks".
    oisko se täällä sovietlandiassa tänään muodossa "our tricks are all who advice on line"... hahaa
     
  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Oli miten oli, mut siit se alkaa et sitä kalustoo on radalla. Siit eteenpäin kaikki on enempi vähempi auki, aina.
     
    fmila, Araldite73, Herje ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kyllä se ainakin tavan kadunmiehelle on tuo 1/8 mile ihan riittävä matka...väittäisin että valtaosa tavan katuautoista kiihtyy parhaiten just tuolla matkalla ja ne toiset 200m on sitten vaan pelkkää "köröttelyä" ja loppunopeuden keräystä, joka sekin vaikeutuu koko ajan ilmanvastuksen noustessa suhteessa nopeuteen.
    Aika kova rassi täytyy olla jos koko 1/4 mile kiihtyy samalla tavalla sinne loppuun asti ja kerää ohessa sitä kovaa loppunopeutta...onhan tietty sellasiakin olemassa, mutta vähempi jos unohdetaan varsinaiset kiihdytysautot ja BL-autot 4-numeroisine tehoineen.
    Aikakortissa lukee yleensä myös 1/8 aika, joten ihan vertailukelposia keskenään 1/4 ja 1/8 mile...ja sitten mitä joku "Tuulilasi" kellottaa, niin onko sillä jotain merkitystä jollekin ? :odeek:

    No en mä mitään oikeesti tiedä, kiertänyt vaan kisoja 30 vuotta pelkkänä katsojana ja siltä kannalta ajatellen se 200m on myös aika tarkkaan se matka jota tulee käytännössä seurattua tehokkaasti, ne toiset on jo paljon vaikeempi hahmottaa varsinkin radan päästä katsottuna...usein se voittovalo tai näyttötaulu kertoo kuka lähdön voitti :odroll:

    Pro-miehet jatkakoot, tuo oli vaan oma mielipide :odoops:
     
    three hundred tykkää tästä.
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Miksi edes mennä ajamaan tavan katuautolla tai perus virivehkeellä 1/8 mailia, kun saman voi kokea motarin rampilla. Moottoriurheiluun kuuluu aika prkleen tärkeenä osana se "vauhdin hurma". Varttimaililla sitä perus vessaakin saa polkea menemään ihan laillisesti reilummin, että voi kokea enemmän vauhtia kuin yleisessä liikenteessä.
     
    Akit tykkää tästä.
  15. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Itsellä katurenkailla pitoa löytyy nelosella.... ja se alkaa siis 160kmh nopeudesta. (3-=> 4selle). Niin ennen kuin joku kommentoi niin, sliksejä katu-autoon tai sitten korin pilkkomista että saa jotkut 300-leveät Toyo R888 renkaat. Mutta sitten porsii vaihteisto ja muut.... ja sitten ollaan tilanteessa että onko se sit katu-auto kun 9" perää ja lenkoa yms.
     
    Araldite73 ja Aulis Hämeenkorpi tykkäävät tästä.
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    No onneks sekä motiksessa et Kauhavalla saa vetää 400 metriä jos on turvareleet temmissä. Niis varmaan nähdään sit melkosta ruuhkaa lineupissa
    .
     
    kuula ja three hundred tykkäävät tästä.
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Paljonkos on paras 1/4 aika ja mitä oli loppunopeus?
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ymmärrän hyvin jos monet kadun miehet haluaa ajaa täyttä matkaa, vaikka viimeisellä puolikkaalla ei enää ihmeitä tehdäkkään, mutta vasten yleistä luuloa myös nopeammissa kilpureissa nopeuden nousu loppupuolikkaalla on suhteellisen vaatimatonta.

    Omista alkkis ajoista voisin pistää esimerkkinä että 1/8 nopeudet oli parhaimmillaan reilusti yli 300kmh, mutta myös 1/4 loppunopeus alkoi kolmosella, nopeutta tuli puolenvälin jälkeen vain n. 70-75kmh lisää. Tosin siinä ei kulu aikaakaan kuin 2sek, mutta kuitenkin.
    Kuvaavinta on ehkä se että 60ft kohdalla on pitkälti yli 100kmh vauhtia, ja parhaalla vedolla 60 jalkasella on kelattu vauhtia melkein puolta enemmän kuin mitä se lisääntyy 1/8 mailista maaliin!
     
    Mikkis, Akit, Herje ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Noilla renkailla varmaan 15sec, jos ois pitoa kait joku korkea 11.xx mahdollinen.
     
  20. Herje

    Herje Gearhead

    Selkeää Jos luokkaa.:D
     
    kuula tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!