aluvanne

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Anonymous, 3.8.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Elikkä Vulvan alumiinivanne sai hiukan siipeensä kun soratiellä
    mosahti kumi riekaleiksi ja sattu oleen isohko kivi hollila , seurauksena
    toinen reuna väänty...loivan näköinen lommo . Saako tämmästä
    oijottua ja jos saa niin missä ? Mielellään Satakunnan alueella .
     
  2. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    kts. edellä
    : osta uusi :cry:
     
  3. 90.s astronautti

    90.s astronautti 3rd gear

    Vantessa klommo

    Karjalassa on yks kaveri joka harrastelee vanteiden korjausta, hemmolla on välillä aivan sikakiire niiden kans. osaa hommansa.
     
  4. bootsi

    bootsi Gearhead

    Kysäiseppäs paikallisesta rengasfirmasta, yllättävän useat korjaa (tai ainakin sanoo voiko korjata) vanteita.
     
  5. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Hep, aluvaneita ei korjata,

    Jooko
     
  6. ford59

    ford59 1st gear

    Porissa on yks sälli kun korjailee aluvanteita, pyörittelin kerran sellaista saman kuvauksen omaavaa vannetta ennen ja jälkeen korjauksen. oli kuin uusi, eikä pyytänyt paljon painojakaan! Nimeä en kyllä muista millään enää, enkä saabistia jonka vanne se oli.
     
  7. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Alun ongelma on se, että se kestää yhden muodonmuutoksen. Eli kun se saa tällin, se on OK. Mutta kun se oikaistaan, sen kestävyys ratkaisevasti muuttuu. Silloin pitää poistaa koko se tällin saanut alue uudella materiaalilla. Käytännössä tämä on aika vaikeaa, ja kyseisen korjauksen tekijä joutuu ottamaan vastuun sen jälkiseurannaisista. Autonrengasliiton kts www. autonrengasliitto.fi. suositus on, että näitä ei korjailtaisi ollenkaan.
     
  8. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    Käypä kysymässä Unskilta (Rengasliike U.Salminen) Satakunnankadulla Porissa, siellä oli ainakin takavuosina töisäs kaveri joka oikoi rallimiesten renkaita. Oikoi meikäläisen 18" fillarit ja hyvä tuli.
     
  9. Jasse

    Jasse 1st gear

    Lainaus ncf.fi foorumilta.

    Olen kuullut muiltakin pelkkiä hyviä kokemuksia kyseisestä puljusta.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    vitut

    haisee paskalle
     
  11. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    Unski vai? Ei kai :)
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaikkien myyjäliittojen kanta varmaan joka asiaan on, että mitään käytettyä ei saisi käyttää eikä ainakaan korjata uudelleen käytettäväksi, vaan aina pitäisi olla ostamassa uusia.

    Syksylläkin pitäisi kuulemma ostaa aina uudet kesärenkaat joksikin välikausirenkaiksi, ennen talven nasta- tai kitkarenkaita, viimeistään heti kun kesäkummin urasyvyys on vähänkin kulunut. Tokihan se uusi kummi on aina uusi, mutta bisnestä se vaan on, jos keväin syksyin uusia kesärenkaita pitää ostaa.

    Ja sitten kun tulee talvi, kaikkialla mesotaan talvirenkaasta, ja puhutaan nastoista ja kitkoista, muttei puhuta enää lainkaan jokakelin M+S renkaasta, joka voi pyöriä kesärenkaana yhtä lailla kuin talvirenkaanakin.

    Jos siis vanteenkorjaaja osaa asiansa, alumiiniakin voi korjata menestyksekkäästi, eikä merkittävää eroa uuteen ole, mikäli korjaus on siis tehty ammattitaidolla ja kunnolla. Tämä ei tietenkään onnistu ihan joka tanelilta.

    Mutta jos siis myyjä on markkinoilla myymässä uusia osia, liikevaihdon kannalta on eduksi olla korjaamatta vanhoja osia ja myydä vaan niitä uusia. Eipä myyjä silloin kovin innoissaan ala suositella vanhojen korjaamista, vieläpä jossain muualla, sillä sehän on omasta taskusta kokonaan pois.

    Eli uskoo kukin mitä ja ketä tahtoo, mutta varauksella kannattaa kaikkeen suhtautua kaikkeen ja miettiä miksi kukin mitäkin milloinkin sanoo.
     
  13. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    Ymmärsikö joku muu arvon vieraan selityksistä edelleenkään että mikä haisi paskalle...?
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitä ihmeen paska fiksaatio tämä nyt sitten taas on?

    Tossahan koitetaan spekuloida, miksi uusien vanteiden myyjän mielestä aluvannetta ei saisi korjata, vaikka kunnollisesti korjaamalla siitä voi tulla ihan hyvä. Sama juttu joka paikassa, pitäisi aina ostaa uutta, että markkinat pyörii. Vanhaa korjaamalla ei raha liiku samaan malliin ja samaan taskuun.

    Nuo haistelemissysteemit on sitten arvon nimimerkin ihan omia juttuja, joita taas on vaikea sisäistää aluvanteen korjaamiseen liittyviksi?

    t: Arvon vieras
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    kolhitussa alu vanteessa saattaa olla säröjä/väsymiä jotka aiheuttaa vanteen hajoamisen jossain suuremmassa kuormituksessa eli tilanteessa jossa sitä vähiten kaipaa.
     
  16. HEKULIINI

    HEKULIINI 1st gear

    TH-kumi kankaanpää.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Korjasin itse oman vanteeni.

    Kävin näyttämässä sitä Amrifissa, jossa sanoivat että "tuota ei voi enää korjata".

    Otin selvää vanteeni materiaalista, ja tein hitsaukset ja lämpökäsittelyt sille materiaalille tarkoitetulla tavalla. Sitten hionta ja lakkaus. Hyvin toimii ja kestää.

    Tuttuni levitytti moottoripyörän aluvanteen. Siitäkin tuli hyvä, kesti hienosti pyörän korkeaa painoa sekä 1300cc turboahdettua konetta.
     
  18. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    I rest my case
     
  19. Mosse

    Mosse Gearhead

    Tampereen seudulla: Sorvaamo Sunila
     
  20. malonari

    malonari 1st gear

    Sain Vulvan vanteen kuntoon duunipaikan pajalla . Pieni murtuma
    tuli reunaan oikasua tehdessä , jyrsittiin se kohta ja ammattinsa
    osaava tyyppi vetäsi siihen sellasen sauman ettei juurikaan
    tarvinnut edes hioa .
    On hyvä tarkistaa ettei niitä poreimia / murtumia ole . Mutta
    sain sen käsityksen että alumiini on työstettävissä jos
    työkalut pysyy käsis ja tietää mitä tekee
     

Kerro tästä muillekin!