Aluveivit Mopar bb Stroukkiin?

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja ilu100, 11.1.2014.

  1. ilu100

    ilu100 3rd gear

    Kun nyt sattuu olemaan hankittu veivit (6.600),mitkä on takoalumiini........,mitä raati on mieltä stroukkikoneen kasauksesta niillä?
    Ruttu olisi korkeintaan 10.5 ja isolohko RB kyseessä.
    Tilavuutta tulisi 490-? sopivilla männillä, (jos löytyy customina...?)
    Veivit on BME500 missä pituutta 6.600 ja isku se 4.135.
    Tässäpä aivoriiheä viikonlopuks :rotfl:
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    No riippuu tietty myös vähän et minkä kokoset yläpäät niis veiveis on. Mut pituuden puolesta männiks sopis normi 2six pack" kokoa olevat männät, niitä löytyy niin vanhoina TRW:nä kun modernempina ja kevyempinäkin hyllykamana ainakin flat toppeina. Muuten sit aluveivien käyttö..., alumiiniosilla jotka joutuu kovalle rasitukselle tuppaa olemaan "elosykli", eli ne väsyvät ja sitten hajoavat. Kuinka nopeesti, se on sit toinen juttu. Välyksillä ja ilmeisesti lämmöilläkin on sit omat vaatimuksensa. Mut kylhän noin voi tehdä, ite vaan en välttämättä tekis.
     
  3. ilu100

    ilu100 3rd gear

    Veiveissä on 0.990 yläpää,letukan mitta?,tosin onhan ne mahdollista koneistaa mopsin tapille?
    Laskurin mukaan toi veivi "kasvaa" 0.02mm lämpötilan ollessa 80c vs 20c,(tietysti lohkokin kasvaa mitaa samalla)se elosykli kyllä mietityttää että onko sitte satunnaisessa polkemisessa vaaransa rikkoo pannu vai meniskö sillä vuosia ajellessa......
    Mikä mahtaa olla suositeltava välys tappiin ja rk?
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

  5. mopster

    mopster Gearhead

    Jos tehot jää selkeesti alle 800 hepan niin en olis kovin huolissaan elosykleistä ja veivien kestävyydestä. Käytön kannalta tärkeetä on että öljyt pitää olla vähintään 125*F lämpöset ennen kun rupee aukomaan toisioläppiä. Kylmää konetta saa siis lämmitellä aika kauan kun noi öljyt tuppaa lämpenemään paljon hitaammin kun vedet.
     

Kerro tästä muillekin!