ARP kansipulttien uudelleen käyttö.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja max, 13.12.2015.

  1. max

    max Double Gearhead

    Olen päässyt itseni kanssa sovintoon,ja päätökseen mitä kansia meinaan SBC motissa käyttää.
    Kannet olis tarkotus vetästä kiinni ARP:n tekemillä pulteilla,joita olen pari kertaa käyttänyt,siis vetänyt momenttiin kahteen otteeseen.
    Ovatko vielä käyttökelpoiset? Kansipaffina käytän Fel-Pro 1003:sia,ja vaativatko jälkikiristystä?
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Pultit menee kyllä useampaana kertaan, ovat siis täysin käyttökelpoiset.
    Tuon tyyppiset kannentiivisteet eivät vaadi jälkikiristystä, joka muutenkin olis huonoa vakio SBC-lohkossa kun kierteet kannessa puhkeavat vesitilaan ja ne täytyy laittaa kasaan moottorisilikonin kera ettei vesi ui öljyihin...
     
  3. max

    max Double Gearhead

    OK,vedetäänpäs kannet näillä vanhoilla pulteilla.Ihmettelin (taas) kun hiljakkoin purin 400 sbc mottia,niin osa kannenpulteista oli mielestäni hyvinkin"helpossa" kiinni.Nämä kyseiset kannenpultit olivat nimenomaan käytössä.
    En siltikään meinaa suoritella mitään jälkikiristyksiä,koska meinaan käyttää Permatex Ultrablack(nykyään Suprablack) silikonia ARP:n thread sealerin sijaan.
     

Kerro tästä muillekin!