Aspen bloweri?

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja sherif, 2.4.2007.

  1. sherif

    sherif 1st gear

    Tulipas tossa kuningasajatus kun suunnittelin että testaan tota dusteriin hommattua 360 remmikattilaa piruuttaan aspenin nokalla, niin miksi ei sitä samontein leimais tolle ,ettei tarvis vältellä virkavaltaa tuola kylillä :D
    Mistäs sitä löytäis vähän informaatiota että mikä nyt on sitten se tehokkain malli aspenista ja minkäläisilla jarruilla yms. se on varustettu?
    Tää mun aspeni on siis orggis 360 vm-77. Eiks tässä pitäs olla joku 170hp ja -76vm vissiin oli ainakin se 250hp?

    Onko järkee vai ei? :rotfl:
     
  2. Pahapää

    Pahapää Gearhead

    http://www.allpar.com/model/aspen-volare-specs.html

    -76 oli 220hp (joku E?? koodilla tilattava 360 pannu),
    Jarruista mulla on sellanen käsitys että aspeneissa ei ainakaan etulevyissä ole eroja, taakse tais olla rumpuja kahta kokoa? joku viisaampi voi ottaa jarruihin kantaa...

    Konttorille ei varmaakaan toi webbi linkki käy todisteena koneesta. varmaan kannattaa käydä konttorilta kysymässä minkälaisen paperin ne tarvii...

    Ahtamisessa on aina järkeä!!
     
  3. sherif

    sherif 1st gear

  4. studio57

    studio57 Gearhead

    kevyen näköiseen aihioon ootta ainakin moottorin asentaneet :rotfl:
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Tehokkain kone on varmaan ollut 360 "Police Special" 250 - 255 hv.

    Sellanenhan on ollut jopa suomen poliisilla käytössä TM-25 Aspenissa...nykyisinhän auto on museossa (Vehoniemi ?).
     
  6. Pahapää

    Pahapää Gearhead

  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    360 wedge-hemi.
    (This paragraph is based on an article by Marc Boris in High Performance Mopar, Nov. 1988.) The E58 police engine, with semigloss black valve covers, had nimonic alloy exhaust valve heads and Silichrome-1 high temparature steel intake valves in specially cleaned heads, with stiffer valve springs and high strength rocker arms. Special valve stem seals and rings were also used, along with a double row roller timing chain; an oil cooler was optional. The Carter ThermoQuad carburetor, rated at 800 cfm, topped the engine; but despite these performance-inspired components, a single muffler was used, with a single catalytic converter, and a mild cam was fitted, resulting in 175 net horsepower at 4,600 rpm.
    Et repii ja riuhtoo siitä.
     
  8. sherif

    sherif 1st gear

  9. studio57

    studio57 Gearhead

    eikös ois viisaampaa ajaa suoraan urut auki kuin pyöriä tuolleen ympyrää?? sillon näkis oikeesti noiden kolmen laitteen kiihtyvyyseroa.
    tuohon sutimiseen riittää linelock ja slant.
     
  10. sherif

    sherif 1st gear

    Buha!! Ei slantti mitään linelockia tarvi :rotfl: Katotaan nyt jos saa leiman lappuun niin sitten voidaan kattoo sitä kiihdytyspuolta. Tässä oli kyseessä piirustuskisa.... 8)
     
  11. studio57

    studio57 Gearhead

    niin niin... kaverilla oli joskus sellasessa jarrut kunnossa eikä sit onnistunut saamaan kumee käryää sillä, no köyhänmiehen linelock = lukkopihdit muutti asiaa. itte en oo tuota hommaa koskaa ymmärtäny mut tuskin te noita jälkiä mulle teittekään ... mut hieno homma jos pirssi pelaa eikä ahdin motteja ole ikinä liikaa tässä maassa !!!!
     

Kerro tästä muillekin!