Aspeniin kattovalo polttimo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja paazzio, 26.2.2017.

  1. paazzio

    paazzio 1st gear

    Pitäs löytää aspeniin kattovalopolttimo ja tuo karttavalo polttimo.
    Ei tunnu löytyvän mistään kun on noita metallikanta mallisia molemmista päistä.
    Onko tietoa mistä löytyisi.:(
     
  2. sectoid

    sectoid Gearhead

  3. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    kyllä minä iha Biltemasta taisin omaa 76 Aspeniini löytää:confused:

    edit: yritin pikasesti vilkuila Bilteman netti kuvastoo ja en onnistunu kuvastosta löytää
    mutta mielestäni sielä on ku vaa menee paikan päälle hyllystä ehtii
    ei varmaan oo vuottakaa ku kävin tosiaanki omaani tuolta hommaa
     
    Muokattu: 26.2.2017
  4. paazzio

    paazzio 1st gear

    Aspeni on mallia 80.
     
  5. hantta

    hantta Double Gearhead

    Valiantissa oli sikäli kimurantti kattovalopoltin, että oli kaksinapainen, ikäänkuin vilkku/parkkipoltin, mutta toinen napa oli + ja toinen-, eli haastetta oli semmoista löytää.
     
  6. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Mäntsälän tebikalla avauduin huoltoasemanpitäjälle, et helvetistäköhän tollanen polttimo pitää hakea, ni kaveri vaan sano, et mulla on tollasia hyllyssä.o_O
    Niipäs oli 12v/18w. Sillon muitakin eksoottisia vanhoja nippeleitä.
     
    Ässä. tykkää tästä.
  7. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Mimmonen polttimo sinne kuuluu sitten? Kun tossa yllä olevassa Rockauto -linkissä on sukkulapolttimoita (bulb 562) ja sit toisaalta puhutaan kaksinapaisista polttimoista.

    Esim. omassa -68 Coronetissa on kattovalona sen aikakauden mukaan ilmaistuna bulb 1004, joka taas sitten käytännössä on noin 12-wattinen BA15D -kannalla varustettu polttimo. Siis juuri sellainen, jossa on vain yksi hehkulanka, mutta kaksi napaa kuin tuplahehkulangallisissa polttimoissa.

    Semmoisella kannalla olevia 5 -Wattisia on Biltemassa:
    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---...apolttimot/12V-R5W-T16-BA15D-2KPL-2000032146/

    Muistelisin, että omaani ostin -Biltemasta pari vuotta sitten tuon mallisia polttimoita, joissa kuitenkin olisi ollut enemän tehoa kuin toi 5W. Nyt en nettikaupasta löytänyt (silloin en etsinytkään muualta kuin suoraan hyllystä).

    Kanta on tommottis:
    [​IMG]
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ledipolttimonakin näkyy nykyään saavan.
     
  9. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Joo, varmaan nykyään saa ledinä vaikka mitä polttimoita, mutta jos se tosiaan on tuommoinen koukkupäinen sukkulapolttimo, niin niitä en ainakaan itse osannut löytää Suomesta. Toisaalta sen korvaajana kaupataan ihan tavallisia 44mm sukkulapolttimoita, joissa on ne metallikartiot päissä; niitä kyl varmaan Suomestakin saa, ainakin Motonetista ledimallia ja Biltemasta vastaavia 43mm pitkiä. Mulla ei vain ole mitään käsitystä, että sopiiko tuommoinen metallikartiopäinen siihen, jos siellä kuuluu olla se, jossa on metallilenkit. Biltemassa on tämmöisiä (tällä listalla näkyy olevan tuo edellä kuvailemani tehokkaampi BA15d -kantainenkin polttimo, mutta myös 43-millisiä sukkuloita):
    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---...ot/Hehkulankapolttimot-12-V-2-kpl-2000016550/

    Mutta noita 256 -lamppuja on maailmalla kyllä tarjolla:
    https://www.google.fi/search?q=562+...ei=6zqzWJa9I-TX6QTkwJ1Y#tbm=isch&q=562+bulb&*

    Tai sit vaikka Rockautosta yllä olevasta linkistä.
     
  10. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Niijoo jos ei mämmilän tebikka kiinosta, ni amerikasta vaan sit tilaamaan.
     
  11. TimoN

    TimoN 3rd gear

    ^ No niinno, tässä ei nyt käynyt ilmi, että missä päin kysyjä majailee. Mut jos itse olisin Aspenin kattovalopolttimoa vailla, niin esimerkiksi Amerikan paketit toimitetaan ylensä kotiovelle tai lähimpään postitoimipisteeseen, jonne matkaa noin 6km ja Mäntsälän Teboilille on Googlen tietämyksen mukaan matkaa 364km. Että en sinne ihan yhden polttimon vuoksi olisi lähdössä, varsinkaan, kun ei tässä edelleenkään tullut selväksi, että millainen sen polttimon piti olla. Ekassa Rockauto -linkissä oli tollanen 10-Wattinen sukkulapolttimo (Bulb 562), jollainen siihen ilmeisesti kuuluu. Ja tuosta tekstistä sai sellaisen käsityksen, että sieltä Teboililta löytyi Valiantiin sopivia 18-Wattisia polttimoita, joissa on metallikanta, jossa kaksi napaa. Ja samaan tarkoitukseen sopivia on Biltemassakin 15W versiona, ja useimmalla suomalaisella lähimmälle Biltemalle on vähemmän matkaa kuin Mäntsälään.

    Että ihan sillä ainakin itse ajattelin tarjota erilaisia vaihtoehtoja, joista niitä voi hankkia sen mukaan, mikä nyt kenellekin luontevinta on.
     
  12. paazzio

    paazzio 1st gear

    Polttimon toisessa kannassa on TS 211-2 merkintä. Että sellanen polttimo olis hakusessa. Vaikee tuntuu olevan löytää.
     
  13. LPV

    LPV 3rd gear

  14. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Muokattu: 28.3.2017
  15. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Dodge Ramissa on myös tuollainen koukkupäinen sukkulapolttimo moottoritilan valossa. Metsästin niitä aikani ja otin sitten ja juotin tavalliseen sukkulapolttimoon lenkit päihin. Lenkeiksi taipui hyvin 1,5mm MMJstä otetut pätkät ja radiotinalla kolvasin kiinni. Siellä se kiiluu aina kun avaa konepeiton, on kiilunut jo monta vuotta. :)
    Ei käy tavan sukkula kun pitää olla ne koukut päissä...
     
  16. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Miksi ei käy sukkulapolttimo? Mulla ainakin Cadillaciin kävi ihan hyvin, kun sellaiset vaihdoin lenkkipäisten tilalle oviin ja takatolppiin.
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tuollaista 2-napaista on etsitty, hyvä tietää kannan nimi.
     
  18. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Juu, mulla on tollanen seinälamppu yhessä vanissa, ja olen kyllä ajatellut siirtyä järkevämpään lamppuun.
    http://www.moottorit.net/galleria/kuva17839/
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!