Aspenin simpukan säätö?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja masa5, 23.9.2008.

  1. masa5

    masa5 1st gear

    Aspenin ohjauksessa on häiritsevää välystä.. koitin haulla kattoa, mutta en oikein saanut selkoa että miten tuo simpukan säätö oikeaoppisesti suoritetaan, oli puhetta momenttiavaimesta ym. tehostamattomassahan tuo on yksinkertainen toimenpide. tässä siis tehostin..
     
  2. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Ohjaksen välys

    Duoda duoda . . tarkistuksena että olethan varma että ohjauksen välys johtuu nimenomaan simpukasta eikä esim. kuluneista ohjausvivuston nivelistä ? Ja onko simpukan laakerointi kunnossa ettei sen pystyakseli hölsky ? Tosin silloin todennäköisesti vuotaisi kans. Näitä vikoja jos yrittää korjata simpukkaa kiristämällä niin se on kohta entinen..
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos se simpukka on vaan ihan pikkasen kulahtanut niin kyllä sitä voi säätää!! Sinä päällä on kuusiokolopruuvi ja mutteri. Mutteri löysäksi ja kiristää sitä kuusiokoloa maltilla ja vielä mielellään etufillarit ilmassa jotta voi koittaa liikkuuko pyörät ääriasentoihin käsivoimin renkaasta. Jos ei liiku niin on kiristänyt liikaa ja renkaat ei enää oikene välttämättä itelleen ajossa.
     
  4. masa5

    masa5 1st gear

    Rättinivel ym. on kunnossa, eli kyllä tuo välys näyttäis olevan tossa simpukassa.. siis onko tuo tehostetun simpukan säätö yhtä yksinkertaista ku tehostamattomassa?
     
  5. jaketin

    jaketin Gearhead

    kuulin, että samalla kun kääntää tuosta säätöruuvista, niin pitää heiluttaa hieman rattiakselia. menee "lamellit" paremmin kohdilleen :eek:
     
  6. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    ja sitku joku viskaa tähä perää ohjauskulmien säätö arvot ni avot.

    pitäs säätää mutku ei tietoo arvoista, plussaa olis jos ne olis viel metrisessä muodossa ku on niin huono tuo matikkapää.
     

Kerro tästä muillekin!