astro vikisee ja valittaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tanari, 1.12.2010.

  1. tanari

    tanari 1st gear

    Oire, vikinää "viki ..viki ..viki... viki" moottorin käydessä tyhjäkäynnillä, ääni tuntuu kuuluvan jostain hihnojen läheltä, onko sielä joku "perus"paikka mistä ääni lähtee, onko se joku kulunut apulaite?

    auto on astro vm 91 4.3 bensa ilmastoinnilla.

    itse mietin että oliskohan moniura hihnan kiristin loppu tai ohjaustehostimen pumppu. :eek:
     
  2. pekkosbill

    pekkosbill 3rd gear

    hihnan kiristimen rulla, alkaa tulla tunnit täyteen
     
  3. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Kiristimen rullan laakerin voi painaa "ruuvipenkissä" pois muutamaa räikänhylsyä apunakäyttäen.Uusi irtolaakeri ala putkasta n.7e.Ota malli mukaan.
     
  4. iikkoo

    iikkoo 1st gear

    Mulla läks vikinät laturin vaihdolla
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    Ilmastointipumpun vapaakytkimen laakeri, laturin laakeri, kiristinrullan laakeri tai jopa se itte hihna voi vähän vanhentuneena kitistä kuin persiille potkaistu hiiri.

    kokemusta on kaikista näistä emännän astron kohdalla ja nyt pakkasten alettua se vikisee taas.


    olikohan tuo kiristimen ja ohjainrullan laakeri tyyppiä 6203, elekää moittiko jos ei mutta sillä vois koittaa jos tykkää lottoamisesta :lol:
     
  6. audiq

    audiq Gearhead

    Vikisevä hihna hiljenee hetkeksi saippuavedellä.
     
  7. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Re:

    Joo.
    Mutta onneksi olin laiska ja ostin kokonaan uuden rullan. Oli nääs halkeamia siellä piilossa kun se oli irti kun sitä tarkastelin! Ei ois paljon laakerinvaihto auttanut loppupeleissä. :wink:
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    Tattis,
    jos mä nyt muistaisin tuon varmana tietona melkein seuraavaan tarpeeseen asti.

    njoo, saattahan tuo jatkaa nitinäänsä entiseen malliin jos ei oo laakeriinsa piukka, ja lopulta nitistään hinauslaskusta.
     

Kerro tästä muillekin!