Auto vesille.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Ataksia, 22.5.2004.

  1. Ataksia

    Ataksia 1st gear

    Juu. Hyviä sivuja oli. Sitte ku saa tollasen tehtyy nii täytyy siihen joku peräkärry tai asuntovaunu perään pistää. Monihan on ajellu vesillä, mutta moniko autolla jossa on peräkärry tai vaunu peräs? Hulluja ideoita. Nii ja lamput ja kaikki vilkutki pitäis olla toimivii...
     
  2. pepechevy

    pepechevy 1st gear

    todellakin kannattaa laittaa moottorin alta tiiviiksi että kelluu kunnolla..riippuu moottorista mutta nokalleen keikkaamisen vaara on suuri moottorin painon takia.

    nimimerkillä: projekti "vesi-wartburgin" keskenjättänyt
     
  3. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Pörssissä ollut kaupan Kupla-Volkkarista tehty auto, olikohan nelikymppisellä perätuuparilla. Itse nähnyt Turussa (!) livenä vesillä Jeesus-dösästä tehdyn veneen, siinä taisi olla joku kaksikymppinen perässä. Bussi-VW ei ollut mielestäni ainakaan veneen päälle tehty, vaan ihan pellillä tai lasikuidulla itse muotoiltu vedenpitäväksi kopan alaosasta.
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  5. Ataksia

    Ataksia 1st gear

    Naantalin rannassa oon nähnyt molemmat autot. Sekä ton kuplan ja jeesusbussin. Siis ei mikää mahdoton idea kun sellasii on jotkut väsänneet. Itse suunnittelin 20hp koneella tai siis sen kokoisen hommasin.
     
  6. Nokileka

    Nokileka 1st gear

    itellä on taunus missä on 6kpl 200l tynnyriä alla ja perseessä 4hv merkkuuri kokeiltiin 9.9hv suzukin isolohkoo mutta perälauta ei kestäny! ois siitä kuviakin mut ei osaa tänne laittaa...
     
  7. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Olihan tuossa jossaki lehdessä vuos(?) takaperin että kuupalaiset oli tehny jostaki kuorma-aatosta merikelpoisen ja yrittäneet seilata floridaan...
     
  8. Rytari

    Rytari Gearhead

    rakenneltiin joskus kaverin kans 127 fiudesta "kalastusalus", pelkkä kori ovineen ja laseineen istutettiin 4 kpl Styroksiponttoonin päälle, niille tietysti tehtiin ensin kehikko, johon sitte hiivatti kannettiin päälle ja pultattiin kiinni, kuskinjakkara pois ja hanttijakkara väärinpäin, sekä takapenkin istuinosa aivan kiinni takaikkunaan, eikun ikkuna auki kaasujousiensa varaan ja onkimistoiminta saattoi alkaa.

    moottorina oli joku 60-70 luvun 1-1,5 hv 2t peräprutku, mikä oli alkuun nokkapellin alla, mutta myöhemmin siirrettiin perään käynnistyksen ja tankkauksen helpottaimiseksi.
     
  9. Ataksia

    Ataksia 1st gear

    No niin. Näkyy et onhan sitä muitakin tee-se-itse miehiä ollu kelluttamassa autojaan. Siis ihan miellyttävä rakennella. Kunhan vaan jostain suvaitsen löytää sellasen pelin mihin vois surutta rykästä ton 20hp koneen kiinni. Itse suunnittelin rakentaa 3mm pellistä lähes tasaisen pohjan ja hitsata migillä... Kyllä sellainen jo pitäis kestää. Painoo kyl tulee.
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Eiku se pitää tehdä laivaraudasta, joka kelluu...
     
  11. Ataksia

    Ataksia 1st gear

    Juu juu... Ny alkaa pikkuhiljaa vaihtoehtoja ilmestyy. On tää vaan hyvä paikka etsiskellä rojekteja. Pitäisköhän väkertää kotisivut pellepelottoman aiheesta... Siis rakentelusta...
     

Kerro tästä muillekin!