Autoharrastajat jotka EIVÄT laita autoa omiin nimiiin!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja muggo, 25.4.2008.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mutta kuka ostaa siltä tuon auton kun se ei ole hänen nimissään..? :eek:
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tietysti joku toinen, joka ei välitä muodollisuuksista... :wc:
     
  3. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Tai sitten se myyjä voi keksiä jonkun selityksen miksei ole sen nimissä. Viitaten tuohon mun moottoripyörä-episodiin mistä kirjotin tänne jotain muutamaa sivua aiemmin :wc:
     
  4. Letku

    Letku 3rd gear

    Ainahan ostajia löytyy... :eek:
    Mut mikä hinta ja puheet myydessä??? :odroll:
     
  5. jalluvaari

    jalluvaari Gearhead

    Käyppä viemässä kopio luovarista katsastuskonttorille ja tee myynti-ilmoitus (maksuton), niin joutuu kaveri rekisteröimään omille nimilleen ennen kuin saa rekisteröityä muiden nimille.
    Nettiautoon voit myös ilmoittaa että poistavat kuvasi ilmoituksesta, niihin on käyttöoikeus vain sinulla jos niin haluat.
    8) 8) 8)
     
  6. pressa

    pressa 1st gear

    Täällä sama homma tein autokaupan yksityisen kanssa n 1kk sitten jossa annoin auton vaihdossa ja kun kävin uuden ostoksen rekisteröimässä omiin nimiin valtion konttorilla ja näytin luovarin myös vaihdokista ja sanoin että edellinen auto on myyty. Tehtiin tietysti asianmukaiset kauppakirjat ja luovarit ns ristiin molemmista autoista. Kaupantekotilanteessa katsoin vielä että vaihdokin uusi omistaja kohtaan tuli ostajan nimi ettei mene 7pv kaupalla ilman nimien vaihtoa seuraavalle siis ties kenelle. Tänään kokeilin tekstarihaulla niin vaihdokki edelleen minun nimissä eikä ns ostaja vastaa.

    Eikö tuo ole aken (nyk trafi) moka jo että auto on edelleen minun nimissä vaikka laitoin luovarin pöytään ettei vaihdokki ole enää minun? Pitää ma soittaa vakuutusyhtiö ja käydä näyttämässä luovari ja soittaa myös ake että mikä maksaa..

    Ihme hommaa, eihän kukaan "unohda" laittaa vaihdokkia omiin nimiin.. Mielenkiinnolla odotan tulevaa viikkoa että mitähän tuolta vielä alkaa kuulumaan auto myyty eteenpäin hevosmiehille bensavarkauksia jne jne.. Onneksi on luovarit jne.. Mukavaa kerrassaan aika monta autokauppaa tullut tehtyä mutta harvemmin tällaista..
     
  7. fe390

    fe390 Gearhead

    Ekaa kertaa mulla tapahtui nyt tämä että ostaja ei ole laittanut autoa nimiinsä.
    Lähetin luovarin kopion vakuutusyhtiöön, josta luvattiin ongelman olevan minun osaltani ohi.
     
  8. HRTP

    HRTP Gearhead

    näissä tilanteissa kun auto vaihtaa omistajaa olisi viisainta käydä HETI seuraavana arkipäivänä käydä näyttämässä omassa vakuutusyhtiössä se ylimääräinen luovari josta he sitten ottavat kopion siitä niin he seuraavat sitten siellä sen 7päivän ajan että ottaako uusi omistaja auton nimilleen ja jollei ota he ilmoittavat trafille että auto on vaihtannut omistajaa ja se on omalta osalta siinä
     
  9. Ämbee

    Ämbee 3rd gear

    Se auto on sun nimissä niin kauan, että seuraava omistaja laittaa sen nimiinsä. Vaikka tekisit ilmoitukset ja vero ym. seuraamukset loppuisivat sinun osaltasi, niin se auto on edelleen sinun nimissäsi, siellä on vain merkintä, että olet sen myynyt, eikä sinulla ole siitä mitään vastuita. Mutta mainospaperieta ym. saattaa silti tulla, koska auto on edelleen virallisesti nimissäsi.

    Itse myin kerran vanhan Datsunin puolitutulle, joka ei laittanut sitä nimiinsä. Sitten, kun tuli parkkisakko postista, niin kävin tekemässä tämän yksipuolisen luovarin - eli ostajan nimi ja osoite. Siihen loppui minun vastuuni, mutta auto on edelleen minun nimissäni...

    Tätä, kun luin, niin oli oikein pakko tarkistaa, että 2 kk sitten myymäni romu on siirtynyt oikean omistajan nimiin... Ja olihan se - onneksi....
     
  10. neppari

    neppari Gearhead

    Mun nimissä taitaa vielä olla pari autoa jotka eivät enään omistuksessani ole. Yksi Dodgen vani joka on luovareilla siirretty varmaan 50 kertaa ja parit luovarit on hukkuneet välistä. Ei kannata enään rekisteröidä kun myynnistäkin taitaa olla aikaa jo yhdeksän vuotta. Volvosta on kilvet viety konttorille ja odottelen vieläkin sitä romutustodistusta neljän vuoden jälkeen.

    Itse olen aina tehnyt luovarit niin ostetuista kun myös myydyistä autoista. Ja kyseisiä lappuja näyttänyt vakuutusyhtiössä kun olen vakuutusta tehnyt.
     
  11. jake74

    jake74 1st gear

    tässä oli joku aika että 4-5 vuoden takaa voi tehä romututodistuksen. joten kannattaa pitää kiirettä että saat sen jos haluat.
     
  12. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Tässä on ollut niin paljon murheellisenkuuloisia tarinoita, että pistänpä poikkeuksen kehiin:

    Tuossa vajaa vuosi takaperin, kun myin pois -89 Fiat Unoa huikeaan 50 jevron hintaan, niin mielessä oli että näinköhän tuo koskaan poistuu meidän perheen nimistämme - sen verran potentiaalinen peli jollekin enpä-ota-omiin-nimiini-tätä-autoa paskahousulle.

    Mutta ostaja-osapuoli oli onneksi siinä mielessä rehellinen kaveri, että sovittiin kaupat, heppu tuli bussilla vajaan 200km:n päästä luottavaisena siihen että isolohko-Fiat kestää kotiin asti, ja ajettiin suoraan konttorille - koeajona toimi bussiasema -> katsastuskonttori -reitti :rotfl: eipä mitään, raha vaihtoi omistajaa, paperit vaihtoon ja konttorilla samantien mies otti auton omille nimilleen.

    Kaikenkaikkiaan jäi kaupasta hyvä maku suuhun ja ostajakin pääsi vissiin kotiin asti, koska illalla tuli tekstari, jossa vielä kiitettiin "hyvästä autosta" :rotfl:

    -JJ-
     
  13. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Viimeksi kun deltan myin, konttorille siirtämään auto ostajan nimiin. Eipähän tule yllätyksiä, vaikka ostaja kaveri onkin... 8)
     
  14. faffeli tykkää tästä.
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Konttorilla kannattaa hoitaa kaupat tommosista ajokeista. Mulla on tuuttihonda kilvissä, vakuuuksessa ja todnäk ”ikiseisonnassa”. Jos olisi ollut rästejä, olisivat tulleet esille kaupanteon hetkellä. Itseasiassa mun rottelosta oli viety aikanaan kilvet pois, sain kaupan hetkellä jotkut ja parin viikon päästä originaalit. Ja suoraan konttorilla täydet bonukset!

    Poikien peltomopon romun kanssa olisi pitänyt menetellä toisin. Omistus oli yhtä kuin vuoden mittainen vakuutuskausi. Ja nehän on kalliita vakuutuksia. Moposta menee liikennevakuutusta monta kertaa enemmän kuin 883/1200/turbosta.
     

Kerro tästä muillekin!