Autolla ei pärjää prätkälle.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Coopu, 7.9.2008.

  1. app

    app 1st gear

    Samaa mieltä. Sen verran puolustelen omia tekemisiäni, että ensimmäistä kertaa olin Motoparkissa ajamassa ja ylipäätään kolmatta kertaa kyseisellä autolla radalla. Lisäksi mulla oli ensimmäistä kertaa tuossa autossa katuslicksit alla ja oli +9 astetta lämmintä joka ei täysin riittänyt niille. Luotto kumiin oli aika hukassa ja mutkiinkin menin pykälää liian pienellä.

    Haaste tuli muistaakseni torstaina ja lauantaina olin ajamassa. Kyllä sinne muita koitettiin saada mutta kukaan potenttiaalinen ei joko ehtinyt tai uskaltanut. Prätkäukkojen silmiin tuntui olevan ihan uskomaton suoritus mennä edes paikalle. Me automiehet ollaan vissiin tehty ohareita liikaa?

    Mun pointti ei ollut sen kummemmin kehua itseäni tai autoani mutta siinä on teille vähän näkymää mitä prätkän voittamiseen tarvitaan. Ja jos tuntuu siltä et omassa autossa on pauhua sen verran enemmän et tuohon videoon verraten olisi mennyt tasoihin niin muistuttaisin, että kun prätkässä vaihdetaan ukkoa niin mennään taas kymmenen sekuntia lujempaa. Ensikesäksi kaavaillussa kisassa on sitten varmuuden vuoksi vielä tonninen kusiaisen sijaan.

    Numeroiksi muutettuna dassen suoritusarvot pyörii 0-100km/h viiden sekunnin molemmin puolin. Oikein hyvällä kytkinpoltolla ja vaihdolla jopa lähelle 4s. Varttimaili ajettu matalaan 13s ja reilun 170km/h loppunopeuksin. GTi/V8 kiihdytyspäivillä nauratti ja hävetti yhtäaikaa kun vieressä oleva Charger oli käynnissä niin ei tuota pikkuista 2.6 litraista tuplaturboa 4" röörillä edes kuullut vaan piti kattoo rundarista et onhan se vielä käynnissä. Nopeampia kuskeja ja autoja siis on mutta halusin vaan kertoa et sen pitää sitten olla _todella_ nopea jos jonkun joukostanne lähetätte!
     
  2. ire63

    ire63 Gearhead

    Onkos tästä mitään uutta kuulunut???
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eiköhän tää täysin turha aihe kannata jättää vaan sinne hanuriin mihin se on jo kertaalleen työntyny :odroll:
     
  4. Keskiyön Cowboy

    Keskiyön Cowboy 1st gear

  5. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Juu, taas meilahti - eiku leimahti... :rotfl:
     
  6. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    :lol: Mä voitan kaikki! Lainaan koeajolle Rikumotsorsissta Haijabusan ja kukaan eip'ätrjää.. :rotfl: :rotfl: :rotfl: :poff: :D
     
  7. Rado

    Rado Gearhead

    Menee hyvin suorilla
     
  8. Joller

    Joller 1st gear

    Hayabusa on ihan hyvä peli, tähtää ja laukase, mut en välttämättä lähtis rata-ajoa yrittämään kilpa mielessä.. :D
     
  9. Kalle Koo

    Kalle Koo 1st gear

    Ota Poskisolisti se pyörä sitten saman tien muutamaksi päiväksi koeajoon. Vaatii varmaan vähän treenausta ennenkuin kannattaa ketään haastaa. Mulla on erinomaisia kokemuksia 1. sukupolven Hayabusasta muttei sillä kannata hevostella noin vaan. Varmasti kokenut nopean auton omistaja päihittää laina-prätkäilijän helposti kotimaamme teillä. Pelkät numeroarvot ei tee voittajaa... Ja kyllä, kokenut rataprätkäilijä pärjää vaikka 250 cc pyörällä autolle sopivissa olosuhteissa.
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kalle! :soosoo:
    Sä oot nyt Lontoossa ja mitä sä sieltä provouduit the poskiksen provosuointeihin?
    Nyt ropisi yks legenda mulla.
    Olen ostamassa Kallen Jaggea. Kauppa selvä, mutta vaiheessa. Siitä ei tule piäkupoli suvun nopein. Silti mun :pinup: ajaa sillä ovet the poskikselta.
    Kalle K, sulla oli 57 viestiä tänne. Tästä asiasta me ei olla puhuttu. Gloria olisi ollut täydellinen kun olisit viestisi #58 tänne laittanut kun haen Jaggen kotiin.
    Nyt ropisi sekin..
     
  11. CH3OH

    CH3OH 1st gear

    Voisit todistaa olevas paras of the best ja voittaa kaikki lääkkeensyöntikyvyissä. Alota vaikka nauttimalla ihan ne reseptin mukaset annokset ja tarvittaessa käyt pyytämässä lekurilta lisää :rotfl:
     
  12. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Siltä varalta, että joku on unohtamassa, niin tähän kysymykseen haetaan siis jälleen kerran lopullista ratkaisua ensi viikonloppuna Alastarossa sm-osakilpailun väliajoilla.

    Vastakkain ovat:
    - rata-auto ja ratapyörä
    - kilpiauto ja kilpipyörä
    - rosvo ja poliisi

    Pieni epäilys vaan on, että tästä se selittely vasta alkaa. Onneksi talvet ovat pitkiä..
     
  13. Make2

    Make2 3rd gear

    Itse odotin vähän toisenlaista kalustoa tuonne auto puolelle. Lähinnä kilvettömiin näitä maassa olevia businesta tekeviä F1:ä jonkun vanhan vetomiehen ajamana ja kilvellisiin taas 500/500 Caterham 7 eli 500 kg 500 hv.

    No pulinat pois ja hienoa että tällaisia järjestetään. Parempi voittakoon ja piste päälle sen jälkeen.
     
  14. Stressman

    Stressman 3rd gear

    "Leikkimielinen" kilpailu on ohitse.
    Rataharrastaja kilvellisellä prätkällä voittaa todella niukasti Ferrari 430 Scuderian ammattilaisen ohjastamana radalla. Ammattilainen molemmissa laitteissa olisi muuttanut tulosta selvemmin prätkän hyväksi.
    Sen sijaan kilvettömällä, sarjatuotantomalliin perustuvalla prätkällä ei pärjännyt vastaavalle kilvettömälle autolle (Lambo), molemmissa suunnilleen samantasoiset kuskit. Siipiautoilla sitten vietäisiin jo 6-0.
    Tuskin tästä ihan pistettä hommalle tulee, mutta eräs kokeilu on ohi.

    Silmämäärin näytti siltä, että prätkä vie paremman kiihtyvyyden vuoksi suorilla ja auto sellaisissa mutkissa, joissa ei voi oikoa.
     
  15. Make2

    Make2 3rd gear

    Otettiinko aikoja ja oliko kyseessä lyhyt vai pitkä lenkki ?
     
  16. Stressman

    Stressman 3rd gear

    Aika pitkällä lenkillä 1.27.6 (Fiatissa näyttikin olleen slicksit alla, prätkässä katulailliset kumit)

    Se voisi olla autojen lyhyellä lenkillä jotain 1.23 tasoa (?)

    Ammattilainen veisi tuollaista kilpipyörää katurenkailla ehkä 1.22-1.23 tienoille pitkällä lenkillä. Vertailun vuoksi, Niklas Ajon paras kierrosaika 125-kuutioisten kisassa oli 1.24.0, edelleen pitkällä lenkillä.

     
  17. pas2

    pas2 Gearhead

    joko mennään Nakkilan pellolle kokeileen? Mää ajan katuautolla katuprätkää vastaan ja peltoprätkää vastaan Jeepillä.
     
  18. Town Car

    Town Car 1st gear

    Kyllä pärjää autolla prätkälle, kun ottaa 90-luvun Golfin, liimaa siihen peräkonttiin tekstin "GTi" ja asentaa kromin väriset BIMMERIN M3-peilit.. voi ziisus, semmonenkin täällä päin pyörii poika lippa vinossa...
    En tajua, oli sitten minkä merkkinen tahansa perus teinikikkare, niin minkä vitun takia siinä pitää olla M3-peilit?? :rotfl: :poff:
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Autolla pärjää kadulla prätkälle itseasiassa liiankin hyvin sillä mahdollisen ikävän yhteentörmäyksen sattuessa prätkä /prätkän kuljettaja jää aina häviölle.

    Tämä muuten on ainoa totuus, koko totuus ja siis ihan todellista arkea ilman sen kummempia selittelyjä tai spekulaatioita :soosoo:

    Toivokaamme toki, ettei noin käy, mutta...... valitettavan usein..... liikaa vauhtia....... liikaa yritystä ja 2 kaistapäätä kun osuu samalle kadunpätkälle...lopputulos on.. :cry:

    Hold your horses friends...
     
  20. unknown

    unknown 3rd gear

    ...Oli muuten Ferrari, mikä oli radalla. :wink:
     

Kerro tästä muillekin!