Automaalit.net

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja ChevyCaprice, 1.6.2011.

  1. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Moro! Moni varmasti täälläkin on kyseisen firman maaleilla maalannut vanhan jenkkinsä? Miten maalaus onnistui ja millaista maalit on? Tuli itselläkin ennakkoon tilattua pohjamaali ja akryylimaali pakettia. Talven aikaan autoa hioessa en uskonut vanhan maalin olevan termoplastista näinkin tuoreessa kun -89 vuoden capricessa, mutta onhan se! :mad: Pellille hiomisesta jne oon täällä jo lueskellutkin... Jos jollain olisi vinkkiä laittaa miten tuon vanhan termopaskan voi eristää, kuulemani mukaan maalipuljun tarjoama eristemaali (Mipa WBS 1K-GRUNDIERFILLER) ei toimi ja muun merkkiset maalit ei sovi mipan ja trotonin maalin kanssa...??? Kiitosta vinkeistä ja ohjeista etukäteen! :D
     
  2. Buddy

    Buddy 1st gear

    Vanha keino on ollu eristää thermoplastinen maali epoxilla. Mä laittaisin pohjalle normi epoksiprimerin ja sen kuivuttua nihkeeks ruiskuttaisin päälle 2k akryylifillerin... Koht joku ammattimies vastaa ettei niin voi tehä mutta totuus on että kyllä voi... :wink:
     
  3. rodhot

    rodhot Gearhead

    Tällä kertaa hion kuitenkin pellille :D Lupaa sit ketä vaan thermon eristää

    [​IMG]
     
  4. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

  5. misshudson

    misshudson 3rd gear

    Eristävä epoksi pohjalle, kunnon kuivatus ja hionta varovasti ettei mene puhki. Kasikytluvulla maalailtiin vielä 1k pintamaaleilla täälläkin päin, valitettavasti, se keittää huomattavasti helpommin kun tehtaan thermoplastinen ja siihen ei auta kun poishionta.

    Ei ole vielä tullut itselle vastaan joten en oo päässy kokeilemaan miten tuo uusi vesipohjainen eristemaali niissä toimisi. Ihme aine kyllä ollut noissa toivottomissa tapauksissa tähän asti. Tuotemerkkejä en viitsi täällä sanoa ettei mene mainonnan puolelle mutta nokkela kyllä keksii mistä kysellä.

    Jännä sikäli, minun tietojen mukaan GM lopetti termoplastisen käytön ainakin jenkeissä '86... vaan mikäänhän ei oo niin varmaa kuin epävarma. Ja Känädä on eri maa.
     
  6. Buddy

    Buddy 1st gear

    Näin minäkin teen Caddyyn kunhan rupeen pohjia värkkämään. :D
     
  7. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    En tiedä onko tuohon peltiä vaihdettu, kun jossain kohdissa ei "keitä" tinnerirätillä testatessa, esim. peräluukun ja takalasin välinen pelti kuplii, mut takaluukun kansi ei.. Taidan siis ensimmäisten joukossa kokeilla miten tuo automaalit.netin 1K toimii eristeenä. Jos olisi arvokkaampi auto ja enempi aikaa sekä mielenkiintoa, saattaisin pellille asti hioa... Ja hauskaa tästä maaluu hommasta tekee se, kun ensimmäistä kertaa autoa maalaamassa :D No saapahan hyvää harjoitusta ruiskutushommiin, aiemmin vaan spraymaaleilla tuhertanu... :mad: Vituttaakohan jos termomaalin takia menee koko homma pilalle? :mad:
     
  8. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Jep, yritin hioa pellille asti tota capricea, mutta elämää isompi urakka tuntuu olevan. Jatkuvasti paperi tukossa! Eli taidan kokeilla eristää vanhan termopaskan. Olisiko mitään järkeä maalata tällä ensin (Mipa WBS 1K-GRUNDIERFILLER) koko auto ja tämän kuivuttua nihkeeksi vielä epoksi (Epoksipohjamaalipaketti, 2,5L) päälle? Kevyt hionta ja 2k akryylifilleri, vielä taas hionta ja päälle akryylipintamaali? Auttakee ensikertalaista! :D Ja lisäksi, mikä epoksissa tekee, että on hyvä eriste termolle ja voiko epoksin päälle kitata? Kiitos!
     

Kerro tästä muillekin!